نسا دلیر
4 ماه پیش
در کتاب درسی ک نوشته انزیم ها در .همه. واکنش های شیمیایی ولی جزوه و تدریس .اغلب. واکنش هارو گفته تو نهایی سوال از این متن بیاد اغلب بنویسم اشتباه نمیگیرن؟؟؟
(1)
P c y
8 ماه پیش
با توجه به آنزیم های سم زدا چرا نمیتونیم سم رو هم جزو موادی بگیریم که از جایگاه فعال آنزیم خارج میشن؟!
رضا مرادی
7 ماه پیش
اومدم بپرسم
حیدر مالداری
5 ماه پیش
سم هم وارد جایگاه بشه اون چیزی که از جایگاه فعال خارج میشه دیگه سم نیست. چون آنزیم تخریبش کرده
P c y
8 ماه پیش
اینجا میشه گفت با فعالیت نوعی آنزیم پروتئینی(RNA پلی مراز) نوعی آنزیم پروتئینی ساخته میشود؟!
حیدر مالداری
5 ماه پیش
بله ولی نه مستقیم. نوعی آنزیم پروتئینی آنزیم غیرپزوتئینی ای میسازد که این فراورده باعت تولید آنزیم پروتئینی می شود
کوثر السادات حسینی
8 ماه پیش
وقت بخیر دقیقه 6 r RNA تولید شده درون هسته بود چجوری میاد درون ریبوزوم مگه ریبوزوم بیرون هسته نیست پس چطور بیرون هسته امده
پرنیا نادری
8 ماه پیش
نه تو سیتوپلاسم هم هست واصلا کارش این بود که داخل ریبوزوم امینو اسید هارو با پیوند پپتیدی به هم وصل کنه و پروتعین هارو به وجود بیارن
طناز طهماسبی
9 ماه پیش
یون اهن جذب شده در روده باریک ایا وقتی وارد کبد میشه از طریق سیاهرگ باب کبدی همون موقع ذخیره میشه یا وقتی از قلب هم گذشت بعد در کبد ذخیره میشه
فاطمه سادات طباطبایی
9 ماه پیش
در مورد Co هم این صدق میکند؟یعنی به جایگاه فعال آنزیم متصل میکنه و اون را اِشغال میکنه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
نه اون داستانش فرق میکنه Co به هموگلوبین وصل میشد و ظرفیت حمل اکسیژن رو کاهش میداد
M S
1 سال پیش
سلام خسته نباشین تروخدا خواهش میکنم جواب بدین ممنونم ببخشید اینجاکه استاد فرمودن زمانیکه گلوکز نباشه بدن از اینااستفاده میکنه(آنزیم پروتئنی وrRNA) منظورشون دقیقا چیه؟یعنی وقتی گلوکز نباشه بدن فقط وفقط از آنزیم هااستفاده میکنه؟ یا اینکه نه منظورشون یعنی از پروتئینهاو نوکلئیک اسیدهای دناو رنا هم استفاده میکنه؟ چربیهاچطور؟ایااز هورمون هم استفاده میکنه؟
فاطمه اکبری
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر اگه یادتون باشه توسال یازدهم فصل 4(صفحه 60) کتاب میگه که اگه یاخته ها نتوانند گلوکز را از خون بگیرند،مجبورند انرژی مورد نیاز خود را از چربی و پروتئین به دست بیاورند.
(1)
M S
1 سال پیش
سلام خسته نباشین ببخشید اینجاکه استاد فرمودن زمانیکه گلوکز نباشه بدن از اینااستفاده میکنه(آنزیم پروتئنی وrRNA) منظورشون دقیقا چیه؟یعنی وقتی گلوکز نباشه بدن فقط وفقط از آنزیم هااستفاده میکنه؟ یا اینکه نه منظورشون یعنی از پروتئینهاو نوکلئیک اسیدهای دناو رنا هم استفاده میکنه؟ چربیهاچطور؟ایااز هورمون هم استفاده میکنه؟
نگار مظفری
8 ماه پیش
قسمت لوزالمعده زیست یازدهم رو بخون کامل جوابتو میگیری من اینجا یه توضیح مختصر میگم ببین مثل دیابت شیرین وقتی سلول نتونه انسولین رو از خون بگیره چربی ها و پروتئین هارو تجزیه میکنه که ATP مورد نظرشو بگیره به خاطر همین استاد اینجا اسم انزیم اورده چون انسولین یه نوع انزیم پروتئینیه
(1)
M S
1 سال پیش
سلام خسته نباشین ببخشید اینجاکه استاد فرمودن زمانیکه گلوکز نباشه بدن از اینااستفاده میکنه(آنزیم پروتئنی وrRNA) منظورشون دقیقا چیه؟یعنی وقتی گلوکز نباشه بدن فقط وفقط از آنزیم هااستفاده میکنه؟ یا اینکه نه منظورشون یعنی از پروتئینهاو نوکلئیک اسیدهای دناو رنا هم استفاده میکنه؟ چربیهاچطور؟ایااز هورمون هم استفاده میکنه؟
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام اقای رشادی وقت به خیر استاد میگفتند یک جایی ازکتاب اشاره به فسفرداشتن پروتئین شده الان تکلیف چطور میشه ؟باتوجه به اینکه کتاب اشاره ای کرده
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام تایم مشخص کنید ببینم استاد دقیقا چی گفتن تا جایی که حضور ذهن دارم،بطور کلی برای پروتئین ها فسفر در نظر نمیگیریم
(1)
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقت به خیراگردرکنکورتست طرح بشه همه انزیم هافسفردارند صحیح درنظربگیریم یاخیر چون استاد فسفر را باارفاق برای پروتئین درنظرگرفتند
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام خیر کتاب درسی فسفر را برای پروتیین در نظر نگرفته ملاک کتاب درسیه
(1)
(1)
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
ببخشید دقیقه 10/59 از کجای کتاب استخراج میشه ؟ که یک آنزیم میتونه چند جایگاه فعال داشته باشه ؟ آیا نمیشه گفت یک جایگاه فعال دارد که یک یا چند پیش ماده میتونه همونجا بشینه ! کتاب فقط نوشته (( اگرچه آنزیم ها عملی اختصاصی دارند . ولی برخی از آنها بیش از یک نوع واکنش را سرعت می بخشتد ))
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام هر جایگاه فعال برای پیش ماده خاصی هست برای همین هست که هر جایگاه فعال واکنش خاصی رو پیش میبره
(1)
امیتیس حسینی
1 ماه پیش
امیدوارم متوجه شده باشی✨