یادبگیریم1: واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها

5/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 50

واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون
واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون

`01:21

نقاط مشتق پذیر
نقاط مشتق پذیر

`01:06

بررسی انواع مواد موجود و جامدهای کووالانسی
بررسی انواع مواد موجود و جامدهای کووالانسی

`00:57

واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن
واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن

`00:50

سوالات دیگران

سلام تو دقیقه ۱۸ و ۱۵ اگر گیرنده یک کلروفیل a دیگه باشه با این الکترونه چیکار می‌کنه منتقلش می‌کنه به بیرون یا یه واکنش دیگه باهاش راه بندازه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام باز هم اون کلروفیله میتونه الکترون رو منتقل کنه به کلروفیل بعدی یا بفرسته به بیرون از فتوسیستم

در مرکز واکنش هر فتوسیستم یه کلروفیل خاص قرار میگیره و چندتا کلروفیل خاص قرار نمیگیره...

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

@امیررضا عباسی ملایی منظورت اینه که مثلا ازفقط نوع 700در یک هست یا اینکه فقط یه رنگیزه 700در یک هست ؟ چون اصن جواب که دادید نفهمیدم منظورتون کجاست که جواب دادین

زهرا ساویز | آکادمی امروز

زهرا ساویز

1 سال پیش

سلام انتن چیه یعنی تعریفش چیه متوجه نشدم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

این توضیح خدمت شما

کلروفیل های a و کاروتنوئید ها داخل اون میرن

عالی بود استاد

(1)

🌷🌷🌷

سلام وقت بخیر گفتیم که توی فتوسیستم ها با برخورد نور الکترون ها در آنتن ها برانگیخته میشوند و انرژی خودشون رو به مرکز واکنش منتقل میکنند و الکترون های موجود در مرکز به دلیل انرژی زیادی که دارند یا به بیرون میپرن یا به کلروفیل دیگه منتقل می شوند حالا این الکترون های غیر برانگیخته ای که وارد مرکز میشوند رو کی دریافت میکنه؟

اصلا الکترونی وارد نمیشه.... فقط انرژی اون الکترونی که از حالت برانگیختگی خارج شده وارد مرکز میشه....

اگر منظورت اون الکترون های کم انرژی ای هست که برای جبران کمبود الکترون کلروفیلa میاد داخل، خب اون اون الکترونها رو کلروفیل میگیره که کمبودش جبران شه . استاد تو ویدیو توضیح دادن اگر منظورت غیر این هست ، بگو تا بهتر متوجه بشم حرفتو

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

یه سوال داشتم آغازیان‌ یا باکتری‌ها فتوسیستم ندارن؟

فک کنم هرکسی فتوسنتز داشته باشه فتوسیستمم داره

(1)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

کلروفیل های a پیک۶۸۰و۷۰۰میتونن تو آنتن هم باشن؟

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

کتاب چیزی نگفته و نمیشه نظر قطعی داد ولی شاید بتونن باشن

-= اسمی | آکادمی امروز

-= اسمی

1 سال پیش

چون گفتیم هم کلروفیل هم پروتیین و هم کاروتنوید در انتن داریم پس هردو ممکنه باشه

سلام الکترونی ‌ک از کلروفیل a ب کلروفیل a دیگه میره درنهایت بعد از دست ب دست شدن از مرکز واکنش فتوسیستم به خارج فتوسیستم میره یا در همون مرکز واکنش میمونه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

در نهایت یک الکترون از مرکز واکنش برانگیخته و خارج میشه

(1)

Asma Taheri | آکادمی امروز

Asma Taheri

2 سال پیش

@نرگس مهدوی ینی اینطوری نیس ک تمام الکترون ها از مرکز واکنش دهنده کلروفیلaبه دلیل انرژی زیاد خارج میشن و به جاشون الکترون ها غیر برانگیخته جاگیزین میشن و تو مرکز باز برانگیخته میشن و .... ینی این چرخش نیس؟!

مولکول دهنده الکترون به رنگیزه aدر مرکز واکنش خارج فتوسیستمه یا داخل?

آیدا ارس | آکادمی امروز

آیدا ارس

2 سال پیش

خارج از مرکز واکنش هستش

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

از قسمت انتن ها بهش منتقل میشه و مولکولی نیس بلکه انرژی الکترون منتقل میشه

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@نرگس مهدوی الکترون از آنتن ها نمیاد

کلروفیلa در مرکز واکنش که پذیرنده الکترون از یک کروفیلaدیگر است الکتروناشو از دست داده که می تونه الکترون بپذیره ؟یعنز دچار کمبود الکترونه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

بله

و برام سوال شده انرژی یک رنگیزه وقتی به رنگیزه بعدی منتقل میشه چرا دوباره به خودش برنمی گرده

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

نحوه توزیع طوری هست که دست به دست بشه اا در نهایت به بعدی ها برسه

سلام انرژی ای که الکترون یک رنگیزه میگیره وقتی به رنگیزه بعدی منتقل میشه چه تغییری می کنه یعنی سطح انرژی کم یا زیاد میشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

چون از نور انرژی دریافت میکنه در حال افزایشه

چرا فتوسیستم هم نوشتن؟ مگه نه ممکنه به کلروفیل دیگه ای الکترون منتقل بشه پس لزوما فتوسیستمو ترک نمیکنه درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

ما در مرکز واکنش برانگیخته شدن الکترون و خارج شدنش از فنوسیستم رو میبینیم

@نرگس مهدوی ولی حز نکته های قبلی همینو گفتن

اینجایی که الکترون از ی کلروفیل خارج میشه و میره تو ی کلروفیل دیگه توی همون مرکز مگه همه به ی میزان انرژی دریافت نمیکنن یعنی اون دومیه اندازه اولیه انرژی نداره که میتونه الکترون رو بگیره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

الکترون اولیه بیشترین انرژی ذو داره و اثن رو دست به دست میکنه تا بده در نهایت به الکترثنی که باید برافروخته بشه

ببخشید این جمله ک همه الکترون های انتن و مرکز واکنش برافروخته میشن و اکسایش پیدا میکنن با جذب انرژی درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

همه شون با هم نه ولی یکی یکی ارهو در نهایت به مرکز واکنش میرسه

اون مولکولی که کمبود eهای کلروفیل a مرکز واکنش رو تامین میکنه چیه؟ منظورم اینه اون e غیربرانگیخته ورودی به مرکز واکنش منشآش چیه؟

محمد حیدری | آکادمی امروز

محمد حیدری

2 سال پیش

از مولکول اب تامین میشه


محمد حیدری | آکادمی امروز

محمد حیدری

2 سال پیش

از مولکول اب تامین میشه