یادبگیریم3: مهندسی بافت

5/5
(2 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 62

مفهوم امواج طولی و مسائل آن
مفهوم امواج طولی و مسائل آن

`00:54

مهندسی بافت، نکات مهندسی بافت
مهندسی بافت، نکات مهندسی بافت

`01:07

بیضی
بیضی

`00:32

تست ها
تست ها

`00:43

سوالات دیگران
MA Pgh | آکادمی امروز

MA Pgh

2 ماه پیش

وقتی یه ادم میخواد یه قسمتی از بندش تو ازمایشگاه تولید بشه که نمیشه با سلول های بنیادی بالغ ساختش چطور باید از سلول های بنیادی جنینی (مرولا) استفاده کرد . اصلا از مرولای کی؟ وقتی طرف بزرگ شده مرولاش و از کجا باید گیر اورد😐

ببین داخل بعضی از بافت ها یاخته هایی وجود دارد که توانایی تمایز دارن و ما از اون یاخته ها استفاده میکنیم نه اینکه از یاخته ی جنینی فرد دیگه استفاده کنیم حتی در مغز استخوان انسان بالغ ما یاخته های بنیادی داریم که گاهی در محیط کشت از ان ها استفاده میکنیم برای تولید یاخته های گوناگون مثل ماهیچه ای عصبی و... که این رو خود کتاب دوازدهم میگه

یه فرآیندی هست به نام تمایز زدایی همونطور که مورولا تبدیل به انسان بالغ شده ( با تمایززایی) انسان هم میتونه تبدیل به مورولا بشه ( با تمایززدایی) البته که علم بشر به اونجا هنوز نرسیده

چه خبره آدم گیج میشه اصلا استاد یک چی میگه بچه ها یک چی میگند خیلی سبز یک چی میگه یکی درست بیاد بگه چی شد دقیقا بگیریم نگیریم فیلمارم که اپدیت نکردید همین میشه

(1)

فصل۷ یازدهم آپدیت شده برو اونو ببین این یه قسمتو خودتت بررسی کن .اینجا اپدیتش نکردن مشکل همین یه قسمته فک کنم

اااا اپدیت نکردید که!! مورولا رو نمیشه تو رحم دید، اونی که وارد رحم میشه بلاستوسیته.

(6)

مورولا توی لوله فالوپ تشکیل میشه و میشه توی رحم دید و بلاستوسیست توی رحم تشکیل میشه و توی رحم هم دیده میشه

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

3 ماه پیش

@امیررضا هاشمی سلام برادر. ببین متن کتاب اینطوریه که.. با ادامه تقسیم ها،یاخته های مورولا مایعی ترشح میکنند.در نتیجه یاخته ها از هم فاصله میگیرند و حفره ای درون ان تشکیل میشود که با مایع پر شده است . اینجا رو دقتتت کننن حالاا!!! توده ای یاخته ای که در ایننننن زمان به رحمممم رسیده بلاستوسیست نامیده میشود. پپسس عملا با توجه به متن کتاب مورولا رو نمیشه تو رحم دید.

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

3 ماه پیش

@امیررضا هاشمی خواهشا متن کتاب رو یا بار دیگه نگاه کن، نت اونقد خرابه که عکس فرستادا نمیشه.تا حرف من رو یه وقت اشتباه برداشت نکنی مقسی🌱

@الهه 🕊🌱 آها پس یعنی مورولا توی لوله فالوپ به بلاستوسیست تبدیل میشه و باتیتوسیست به رحم وارد میشه مورولا فقط تو لوله فالوپ ولی بلاستوسیست هم توی لوله فایوپ و هم توی رحم دیده میشه

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

3 ماه پیش

@امیررضا هاشمی طبق متن کتاب! یس برادر😄

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

3 ماه پیش

@امیررضا هاشمی ولی این جمله اخرتو نمیدونم دوروسته یا نه ولی به طور کلی بدون که مورولا در لوله رحم مشاهده نننمیشود! و تامام

در آزمایشگاه سلول های بنیادی جنینی را از کجا بدست می آورند ؟ و چگونه این سلول ها را بدست می آورند ؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

خیلی‌سبز نوشته جفت و پرده های جنین رو تروفوبلاست‌ می‌سازن!

وا با حرفای استاد که تناقص داره🐈💔

(1)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

11 ماه پیش

@دنیا قریبی راد هوم‌..هنو ۵روز تا کنکور مونده ولی هیچکس جواب نمیده🗿💔

(2)

@BTMN ‌ دقیقااا منم ازاین وضعیت ناراضی‌ام

(1)

خب داداش تو جزوه هم نوشته بلاستولا توانایی تمایز به جفت و پرده های جنینی رو نداره دیگه

سلول های تروفو بلاست اصلا بنیادی نیستن ؟ یا هستن ولی قابل استفاده برای کشت نیستن؟

سلام اگر مثلا یاخته های پوست خود فرد رو کشت بدیم و دوباره به اون پیوند بزنیم هم باز لنفوسیت t کشنده حمله میکنه؟

سلام خیر چون در این حالت بیگانه نیست

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

یاخته های ترفوبلاست مگه پرده خارج جنینی رو نمیسازن؟

بله کوریون رو میسازن اگر استاد حرف متناقضی زدن،تایمش رو برام مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام آیا لوله های فالوپ جزیی از رحم محسوب نمیشن؟!

خیر

@پوریا خیره کش بله از کتاب چنین برداشت میشه ولی کتاب ای کیو و خیلی سبز و همه آزمون ها چنین در نظر نگرفتند ، و حتی اون بخش گنبدی هم استاد گفتند که جز رحم نیست ولی این دیگه از کتاب هم قابل برداشت نیست..

یعنی چی کلیه رو در ازمایشگا تولید میکنن من رو کلیم حساب باز کرده بودم وقتی دلار شد 101 بفروشمش

(2)

دهنتو😂 ولی خب اونم هزینه داره و زمان بره پس میتونی رو کلیت حساب کنی هنوز

(1)

الان که دلار 150ست فککنم داری دیالیز میشی

(1)

سیما بادست  | آکادمی امروز

سیما بادست

4 ماه پیش

@ماردین سخنور میخواستم بفروشم کلیه سالم بی خط و خش بدون رنگ با دلار 120 میفروشم قیمتشم هنوز بالا نبردم بدو اینور بزار

سما مهوار | آکادمی امروز

سما مهوار

1 سال پیش

سلام دوستان لطف کنید اگه کسی جزوه پر شده هر پایه ای چ ۱۰.۱۱.۱۲ رو داره برام بفرسته ایدی تلگرام  Sarajafari830

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

موفق باشید ❤️

سیما بادست  | آکادمی امروز

سیما بادست

1 سال پیش

جزوه پر شده نیست مگر اینکه خود ما پر کردهباشیم که اونم نمیشه عکس گرفت

سیما بادست  | آکادمی امروز

سیما بادست

1 سال پیش

من چیزی لزم ندارم مرسی خودم دوره هارو دارم گفتم شاید شما چیزی بخواید کمک کرده باشم

سما مهوار | آکادمی امروز

سما مهوار

1 سال پیش

@سیما بادست من فصل قلب و جانوری رو نیاز دارم اگه لطف کنی ممنون میشم

سما مهوار | آکادمی امروز

سما مهوار

1 سال پیش

@سیما بادست Sarahedari0 پیام بزار لطفا در تلگرام

سلام وقت بخیر. یک سری کتاب تست ها این یاخته های تکثیر شونده ی پوست رو بنیادی در نظر گرفتن...ولی استاد تاکید دارن که این ها بنیادی نیستن. کتاب درسی هم مستقیما حرفی نزده که بنیادی محسوب میشن یا خیر. کدومو در نظر بگیریم؟

(1)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(2)

A M | آکادمی امروز

A M

2 سال پیش

ببخشید سه لایه زاینده ینی چی

اگ اشتباه نکنم همون سلول های بنیادی جنینی هستش

سلام وقت بخیر جفت وپرده ها بخشی از جنین نیستند درسته؟

بخشی از چیزای اطراف جنینه جزو خود جنین حساب نمیشه

(1)

یاخته ی میلوعید ولنفوعید میتواند یاخته ی مثل خودشان تولید کنند

اره دیگه