مبحث 3 : قدرت اسیدی و بازی

4.7/5
(949 رای)
سوالات دیگران

کسی میدونه تو کدوم ویدیو اینو گفتن من برم ببینم ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سوالتون رو پین میکنم راحت تر در دسترس بقیه دوستان باشه تا زودتر به جوابتون برسین🙏

شیمی یازدهم سینتیک

آیسل موحدی | آکادمی امروز

آیسل موحدی

1 هفته پیش

اینجا چرا استاد از لفظ تفکیت استفاده میکنن ؟ مگه نگفتیم برای مولکولی ها یونش و برای یونی ها تفکیک هست؟

کجا؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بله ویستون رو گوش دادم آقای رشادی پس یعنی مثلاً در اینجا ضرایب واکنش نشون میده که ازین دو مول SO2 و دو مول O2 که ریختیم هربار که واکنش میخوان بدن هی دو مول از SO2 با یک مول O2 واکنش میده باز دوباره همینجور تا لحظه تعادل درسته ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام تو سوال آخر(ذ) من غلط گرفتم آخه مگه ما توی گزینه (د) نگفتیم که در اسیدهای قوی غلظت یون هیدرونیم و مثلا Aمنفی باهم برابر و از غلظت HAبزرگتر هستند در این صورت در سوال آخر میتونیم بگیم غلطه چون غلظت Brمنفی بزرگتر از 0.05است . میشه کی توضیح بده ممنون .

به نظرم در سوال د استاد مفهوم رو درست رساندند ولی چیزی روی تخته برای اسید قوی نوشتند دچار سوء تفاهم شده نوشتند::بالای تخته رو ببینید

سلام وقت بخیر دوستان کسی می‌تونه سوالمو جواب بده لطف می‌کنه ممنون من همش رو متوجهم اما اکسیژن ک ضریبش یکه وSO2 هم ضریبش دو هست خب O2 مگه نباید بگیم یک مول ازش داریم و از SO2 دو مول داریم چطوریه که میگیم از O2 هم دو مول داریم ؟

سلام وقت بخیر اینکه ما میگیم از o2 وهم so2 دومول داریم چون خود سوال گفته از مواد اولیه از هر کدوم ۲ مول داریم و اصلا ربطی به ضریب واکنش دهنده نداره خود سوال گفته

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

@محدثه باشتنی بله متوجه شدم ضرایب واکنش مربوط به مقدار مول مصرفی برای هربار تولید فرآورده هست پس

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

@محدثه باشتنی خیلی ممنونم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام مگه فرمول درجه یونش نمیشه غلظت Hیا xبه روی Hx الان این سوال چرا تو مخرج اومده جمع HوHxرو نوشته ؟؟

سوالش هم تست ۱۳۷ هست

چرا لیتر گاز تقسیم به 22/4شد؟

Cor: اموزش پرورش 😂

هیچیشو نمیفهمم😑💔

10 ماه پیش یک سوالی پرسیدم که متاسفانه هنوز جواب داده نشده سوال پایینی من رو اگر کسی متوجه شده لطف کنه برام توضیح بده

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

میزان یعنی عدد بتونی بگی. درسته که میتونیم بگیم مثلاً هیدرویدیک‌اسید قوی‌تر از هیدروفلوئوریک‌اسیده اما میتونی بگی چقدر؟یا اصلا میتونی بین دوتا اسید قوی مثلاً هیدرویدیک اسید و هیدروبرومیک‌اسید بفهمی کدوم قوی‌تره؟ یا بین دو تا اسید ضعیف مثل هیدروفلوئوریک اسید و نیترواسید کدوم ضعیف تره؟ در این دوتا مورد هر دو چراغ یا کامل پر نورن یا هردو کم نور و نمی‌تونیم تشخیص بدیم میزان اسیدی یا بازی بودن رو. در ضمن آیا شما مطمئن هستی که با توجه به اینکه ساختار اسید و باز رو نمی‌دونستند.حتما از غلظت یکسانی از دو اسید استفاده کرده؟؟؟؟؟شاید یه اسید ضعیف رو با غلظت بالا برداشته و اسید قوی رو با غلظت پایین.در این صورت غلظت یون‌های تولیدی در اسید ضعیف بیشتره و رسانایی بیشتره پس لامپ پر نور تره.در حالیکه کم یونیده شده ولی اسید قوی با اینکه تقریبا کامل یونیده شده غلظت کمتری یون تولید کرده.

با فرمول اصلی رفتم جواب همین دراومد

نسیم زاهدی | آکادمی امروز

نسیم زاهدی

5 ماه پیش

تست چند درصد پاسخگویی داشته؟

انشاالله که خیره خخخخ

Dina  . | آکادمی امروز

Dina .

5 ماه پیش

سلام این روشو میشه برای امتحان نهایی رفت؟!

سلام چطوری شد ۳تا سه چهارم؟!

فرمولی که استاد گفته تو امتحان نهایی و نوبت اول هم بهش نمره میدن یا نه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی قدرت اسیدی و بازی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز