= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
آیسل موحدی
1 هفته پیش
اینجا چرا استاد از لفظ تفکیت استفاده میکنن ؟ مگه نگفتیم برای مولکولی ها یونش و برای یونی ها تفکیک هست؟
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام تو سوال آخر(ذ) من غلط گرفتم آخه مگه ما توی گزینه (د) نگفتیم که در اسیدهای قوی غلظت یون هیدرونیم و مثلا Aمنفی باهم برابر و از غلظت HAبزرگتر هستند در این صورت در سوال آخر میتونیم بگیم غلطه چون غلظت Brمنفی بزرگتر از 0.05است . میشه کی توضیح بده ممنون .
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
به نظرم در سوال د استاد مفهوم رو درست رساندند ولی چیزی روی تخته برای اسید قوی نوشتند دچار سوء تفاهم شده نوشتند::بالای تخته رو ببینید
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام مگه فرمول درجه یونش نمیشه غلظت Hیا xبه روی Hx الان این سوال چرا تو مخرج اومده جمع HوHxرو نوشته ؟؟
سبحان پرهوده
4 ماه پیش
10 ماه پیش یک سوالی پرسیدم که متاسفانه هنوز جواب داده نشده سوال پایینی من رو اگر کسی متوجه شده لطف کنه برام توضیح بده
آنا ملکی
3 ماه پیش
میزان یعنی عدد بتونی بگی. درسته که میتونیم بگیم مثلاً هیدرویدیکاسید قویتر از هیدروفلوئوریکاسیده اما میتونی بگی چقدر؟یا اصلا میتونی بین دوتا اسید قوی مثلاً هیدرویدیک اسید و هیدروبرومیکاسید بفهمی کدوم قویتره؟ یا بین دو تا اسید ضعیف مثل هیدروفلوئوریک اسید و نیترواسید کدوم ضعیف تره؟ در این دوتا مورد هر دو چراغ یا کامل پر نورن یا هردو کم نور و نمیتونیم تشخیص بدیم میزان اسیدی یا بازی بودن رو. در ضمن آیا شما مطمئن هستی که با توجه به اینکه ساختار اسید و باز رو نمیدونستند.حتما از غلظت یکسانی از دو اسید استفاده کرده؟؟؟؟؟شاید یه اسید ضعیف رو با غلظت بالا برداشته و اسید قوی رو با غلظت پایین.در این صورت غلظت یونهای تولیدی در اسید ضعیف بیشتره و رسانایی بیشتره پس لامپ پر نور تره.در حالیکه کم یونیده شده ولی اسید قوی با اینکه تقریبا کامل یونیده شده غلظت کمتری یون تولید کرده.
سبحان پرهوده
3 ماه پیش
@آنا ملکی درود
مهدی بوستانی
6 ماه پیش
سلام من نفهمیدم استاد این تست رو چجوری حل کرد میشه یه نفر روش حل این تست رو برام توضیح بده
مهدی بوستانی
6 ماه پیش
سلام چرا H مثبت بتوان ۲ شده
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
فاطمه خدادادی
7 ماه پیش
مگر توی فرمول ثابت یونش فقط غلظت تعادلی قرار نمیگیره چرا استاد میگه چون ثابت یونشش بهم اجازه میده در فرومول غلظت اولیه رو جایگذاری میکنم
Ruqiya Valizade
7 ماه پیش
شب خوش،ببخشید Hf تعادلی با Hf اولیه چ فرقی داره؟
امیرحسین کاظمان
6 ماه پیش
سلام بزار با مثال تویح بدم تو 0.5 مولار HF داری خب و این بعد از تعادل به مقدار 0.4 مولا رسیده و تو حالا 0.1 مولار H مثبت و 0.1 مولار F منفی داری به مقدار 0.5 مولار HF میگن اولیه و به 0.4 HF میگن تعادلی
آموزش ویدیویی تعیین قدرت اسیدی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
کجا؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷