مبحث 3 : فتوسنتز در شرایط دشوار

4.9/5
(1053 رای)
سوالات دیگران
حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 ماه پیش

من فرق تنفس نوری رو با نوع فتوسنتز گیاهان c4متوحه نمیشم میشه توضیح بدید ؟

سینا ندیمی | آکادمی امروز

سینا ندیمی

1 ماه پیش

تنفس نوری یعنی بجای اینکه co2بیاد تو چرخه کالوین بچسبه به روبیسکو ( این فتوسنتزه) اکسیژن یا o2بیاد تو چرخه و بچسبه به روبیسکو و این واسه یاخته خوب نیست و گیاهان c4 و CAMخیلی کم تنفس نوری انجام میدن و سازوکار هایی واسه جلو گیری باهاش دارن و گیاه c3 راحت تنفس نوری انجام میده و واسه همینه بیشترشون خیلی زود خشک میشن و از بین میرن راجب فتوسنتر گیاه c4: تو دوتا یاخته انجامش میده و کلا تو روز انجامش میده یبار اسید سه کربنه رو توی میانبرگ ( اسفنجی چون تک لپس) به اسید ۴ کزبنه تبدیل می‌کنه با چسباندن co2بهش و تثبیتش می‌کنه یبارم تو کالوین اسید سه کربنه رو تثبیت می‌کنه ( تو غلاف آوندی)

ازین قشنگ تر😂

CO2 رو از هوای اطراف میگیره دیگه

حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 ماه پیش

مگه غلاف اوندی جزو میانبرگ نبود؟

خیر مجزا هستند

حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 ماه پیش

در این گیاهان در co2 رو از کجا تامین می کنه ؟

کدوم گیاهان ؟ تایم مشخص کنید

@حامد عباسی اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تینا شریفی | آکادمی امروز

تینا شریفی

2 ماه پیش

فیلم ها باز نمیشن

سلام ایااین جمله که هرباکتری فتوسنتزکننده غیراکسیزن زا رنگیزه ان لزوماباکتریوکلروفیل نیست چراکه باکتریوکلروفیل صرفابرای غیراکسیزن زای ازنوع گوگردیه

میتونیم بگیم پارانشیم اسفنجی در گیاهان C4 آنزیم روبیسکو ندارن؟ چون روبیسکو هست که co2 رو وارد کالوین میکنه و چرخه رو شروع میکنه

ینی اینجا غلاف اوندی علاوه بر استفاده از NADPH و ATP ساخته شده توی کلروپلاست خودش از اینایه ساخته شده در میانبرگ هم استفاده میکنه؟

اگه درست حسابی گوش میدادی یاد میگرفتی

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

3 ماه پیش

@آریا آریایی حرف نزنی نمیگن لالی 😉

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

این تست اصلا خیلی مبهم بود گزینه ۱,۲نوشته می‌توانند نگفته حتما! که اینطوری دوتا گزینه درست میشه ولی انگار طراح منظورش از میتواند قطعا بوده

سلام کسی میدونه سبزینه ها و کاروتنوئید ها در کدام دسته از مولکول های زیستی قرار میگیرند (نوکلئوتید ها ، پروتئین ها و...)

شامل همشونه

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

3 ماه پیش

لطفا هر کی میدونه به این سوالم جواب بده دارم دیوونه میشم): خیلی سبز توی پاسخنامه سوال 180 نوشته که اوگلنا نوعی آغازی است و آغازیان یوکاریت هستند بعد توی پاسخنامه سوال 181 نوشته که اوگلنا از اغازیان تک یاخته ای فتوسنتز کننده است الان کدومش درسته😭😭😭

سلام هردو توضیح درسته

درسته چون برخی یوکاریوت ها تک یاخته ای ان مثل اوگلنا

هر دو توضیح درسته تناقضی ندارن

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی الان اوگلنا یوکاریوته یا پروکاریوت؟ اگه یوکاریوته پس چرا نوشته تک یاخته ای؟

آیلا مرادی | آکادمی امروز

آیلا مرادی

3 ماه پیش

@ZAHRA EZAZI اوگلنا یک آغازی(یوکاریوت) تک یاخته‌ست، با اینکه تک یاخته‌ست ولی چند تا کلروپلاست و میتوکندری و اندام های دیگه داره، یا مثلا هسته‌ای داره که دارای DNA خطیه، در نتیجه ما یوکاریوت هایی هم داریم که تک یاخته‌این و این کاملا درسته

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

3 ماه پیش

یاخته های گیاهی هم تنفس یاخته ای انجام میدن؟ مگه فقط تنفس نوری و فتوسنتز و گلیکولیز نبود؟

میشه این قسمت رو با مثال اوگلنا رد کنیم؟ آخه اوگلنا هم ی زمانی میتونه دیگه فتوسنتز نکنه و ...

محمدرضا . | آکادمی امروز

محمدرضا .

4 ماه پیش

الان من نفهمیدم یک یاخته ای که فتوسنتز میکنه تنفس هوازی هم داره یا نه

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

3 ماه پیش

آره هر یاخته ای که زندس تنفس رو داره ولی نمیشه گفت حتما هوازیه مثلا ما باکتری فتوسنتز کننده هم داریم که تنفسش بی هوازیه.

محمدرضا . | آکادمی امروز

محمدرضا .

3 ماه پیش

@1339 . مرسی یه لحظه گیج شده بودم

آموزش ویدیویی فتوسنتز در شرایط دشوار زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز