= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حامد عباسی
1 ماه پیش
در این گیاهان در co2 رو از کجا تامین می کنه ؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
کدوم گیاهان ؟ تایم مشخص کنید
حامد عباسی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی CAM
سحر سلیمی
3 ماه پیش
سلام ایااین جمله که هرباکتری فتوسنتزکننده غیراکسیزن زا رنگیزه ان لزوماباکتریوکلروفیل نیست چراکه باکتریوکلروفیل صرفابرای غیراکسیزن زای ازنوع گوگردیه
حیدر مالداری
3 ماه پیش
میتونیم بگیم پارانشیم اسفنجی در گیاهان C4 آنزیم روبیسکو ندارن؟ چون روبیسکو هست که co2 رو وارد کالوین میکنه و چرخه رو شروع میکنه
مهری جهانی
3 ماه پیش
ینی اینجا غلاف اوندی علاوه بر استفاده از NADPH و ATP ساخته شده توی کلروپلاست خودش از اینایه ساخته شده در میانبرگ هم استفاده میکنه؟
آریا آریایی
3 ماه پیش
اگه درست حسابی گوش میدادی یاد میگرفتی
مهری جهانی
3 ماه پیش
@آریا آریایی حرف نزنی نمیگن لالی 😉
Ayla ....
3 ماه پیش
این تست اصلا خیلی مبهم بود گزینه ۱,۲نوشته میتوانند نگفته حتما! که اینطوری دوتا گزینه درست میشه ولی انگار طراح منظورش از میتواند قطعا بوده
حسین سلمانی
3 ماه پیش
سلام کسی میدونه سبزینه ها و کاروتنوئید ها در کدام دسته از مولکول های زیستی قرار میگیرند (نوکلئوتید ها ، پروتئین ها و...)
پرنیا نادری
3 ماه پیش
شامل همشونه
ZAHRA EZAZI
3 ماه پیش
لطفا هر کی میدونه به این سوالم جواب بده دارم دیوونه میشم): خیلی سبز توی پاسخنامه سوال 180 نوشته که اوگلنا نوعی آغازی است و آغازیان یوکاریت هستند بعد توی پاسخنامه سوال 181 نوشته که اوگلنا از اغازیان تک یاخته ای فتوسنتز کننده است الان کدومش درسته😭😭😭
حسین جلیل زاده
3 ماه پیش
سلام هردو توضیح درسته
پرنیا نادری
3 ماه پیش
درسته چون برخی یوکاریوت ها تک یاخته ای ان مثل اوگلنا
ZAHRA EZAZI
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی الان اوگلنا یوکاریوته یا پروکاریوت؟ اگه یوکاریوته پس چرا نوشته تک یاخته ای؟
آیلا مرادی
3 ماه پیش
@ZAHRA EZAZI اوگلنا یک آغازی(یوکاریوت) تک یاختهست، با اینکه تک یاختهست ولی چند تا کلروپلاست و میتوکندری و اندام های دیگه داره، یا مثلا هستهای داره که دارای DNA خطیه، در نتیجه ما یوکاریوت هایی هم داریم که تک یاختهاین و این کاملا درسته
ZAHRA EZAZI
3 ماه پیش
یاخته های گیاهی هم تنفس یاخته ای انجام میدن؟ مگه فقط تنفس نوری و فتوسنتز و گلیکولیز نبود؟
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
میشه این قسمت رو با مثال اوگلنا رد کنیم؟ آخه اوگلنا هم ی زمانی میتونه دیگه فتوسنتز نکنه و ...
محمدرضا .
4 ماه پیش
الان من نفهمیدم یک یاخته ای که فتوسنتز میکنه تنفس هوازی هم داره یا نه
آموزش ویدیویی فتوسنتز در شرایط دشوار زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سینا ندیمی
1 ماه پیش
تنفس نوری یعنی بجای اینکه co2بیاد تو چرخه کالوین بچسبه به روبیسکو ( این فتوسنتزه) اکسیژن یا o2بیاد تو چرخه و بچسبه به روبیسکو و این واسه یاخته خوب نیست و گیاهان c4 و CAMخیلی کم تنفس نوری انجام میدن و سازوکار هایی واسه جلو گیری باهاش دارن و گیاه c3 راحت تنفس نوری انجام میده و واسه همینه بیشترشون خیلی زود خشک میشن و از بین میرن راجب فتوسنتر گیاه c4: تو دوتا یاخته انجامش میده و کلا تو روز انجامش میده یبار اسید سه کربنه رو توی میانبرگ ( اسفنجی چون تک لپس) به اسید ۴ کزبنه تبدیل میکنه با چسباندن co2بهش و تثبیتش میکنه یبارم تو کالوین اسید سه کربنه رو تثبیت میکنه ( تو غلاف آوندی)