باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده

4.9/5
(617 رای)

فتوسنتز در شرایط دشوار

تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!
تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!

`00:34

سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2
سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2

`00:52

سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم
سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم

`00:34

باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده
باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده

`00:38

تست ها (قسمت اول)
تست ها (قسمت اول)

`00:52

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:16

سوالات دیگران

سلام ایااین جمله که هرباکتری فتوسنتزکننده غیراکسیزن زا رنگیزه ان لزوماباکتریوکلروفیل نیست چراکه باکتریوکلروفیل صرفابرای غیراکسیزن زای ازنوع گوگردیه

سلام کسی میدونه سبزینه ها و کاروتنوئید ها در کدام دسته از مولکول های زیستی قرار میگیرند (نوکلئوتید ها ، پروتئین ها و...)

شامل همشونه

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

3 ماه پیش

لطفا هر کی میدونه به این سوالم جواب بده دارم دیوونه میشم): خیلی سبز توی پاسخنامه سوال 180 نوشته که اوگلنا نوعی آغازی است و آغازیان یوکاریت هستند بعد توی پاسخنامه سوال 181 نوشته که اوگلنا از اغازیان تک یاخته ای فتوسنتز کننده است الان کدومش درسته😭😭😭

سلام هردو توضیح درسته

درسته چون برخی یوکاریوت ها تک یاخته ای ان مثل اوگلنا

هر دو توضیح درسته تناقضی ندارن

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی الان اوگلنا یوکاریوته یا پروکاریوت؟ اگه یوکاریوته پس چرا نوشته تک یاخته ای؟

آیلا مرادی | آکادمی امروز

آیلا مرادی

3 ماه پیش

@ZAHRA EZAZI اوگلنا یک آغازی(یوکاریوت) تک یاخته‌ست، با اینکه تک یاخته‌ست ولی چند تا کلروپلاست و میتوکندری و اندام های دیگه داره، یا مثلا هسته‌ای داره که دارای DNA خطیه، در نتیجه ما یوکاریوت هایی هم داریم که تک یاخته‌این و این کاملا درسته

سلام همه جا گفته شده که کلروفیل سبزه ولی تو جزوه نوشته شده که کلروفیل ها لزوما سبز نیستن. الان میشه بگید چجور در نظر بگیریم

سلام عکس جزوه رو بفرستید ببینم دقیقا چی گفته ریپلای نباشه 🌷

مثلا باکتری کلروفیل برای گوگردی ها هم سبزه و هم ارغوانی (:

ببخشید میشه اینجارو توضیح بدین مگه استاد نگفتن که شیمیو سنتز کننده ها در اعماق معادن و اقیانوس و اطراف دهانه آتشفشان زندگی میکنه پس چجوری الن اومد در خاک نزدیک ریشه گیاه تا برا گیاه نیترات درست بکنه

در رابطه با این شکل همین نکاتی رو که گفتن بدونیم کافیه ؟؟؟؟ لازم نیست طیف رنگ و تولید اکسیژن اسپیروژیر رو برسی کنیم ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام این رو هم بدونین که د اطراف چه طیفی تجمع بیشتر هست

کتاب گفته باکتری های فتوسنتز کننده رنگیزه دارند ولی نوعش رو مشخص نکرده وکلروفیل رو برای سیانوباکتری ها در نظر گرفته نه همه ی باکتری های فتوسنتز کننده ی اکسیژن زا پس چرا استادگفتن همه ی فتوسنتز کننده ها کلروفیل دارند؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

میشه فرق تاژک و مژک رو بگین ؟

تاژک بلندتره و معمولا توی حرکت کردن به جاندار کمک می‌کنه مژک کوتاه تر و پر تعداد تره و وظایف گوناگونی داره(مثل کمک به جاندار برای هدایت مواد غذایی از محیط به سمت حفره دهانی (در پارامسی) یا مخاط مژکدار در انسان که ماده مخاطی رو جابجا می‌کنه و ....)

تاژک وسیله حرکتی است اما مژک زنش ایجادمیکند و

در گام چهار کالوین چه اونجا هم به نسبت آب و انرژی زیادی مصرف نمیشه اونا جز اب مصرفی که تو فرمول نوشته میشه به حساب نمیان؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همه این ها حساب میشه و این واکنش نوشته میشه در واقع برایند مقدار موادی که تولید میشه و مصرف میشه توی این واکنش هست

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

این رنگیزه‌ها در ساختار فتوسیستم در غشای خوده باکتری ها قرار دارن؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

اصلا در مورد اینکه فتوسیستم دارن یا نه، کتاب اطلاعاتی نداده امادهر انچه تیاز هست در همون غشا و سیتوپلاسم خود باکتری اتفاق میفته

سلام تمام آغازیان فتوسنتز می کنند؟چون تو جزوه نوشته شده همگی کلرو پلاست دارند؟

سلام همشون فتوسنتز نمیکنن دسته از اونها فتوسنتز کننده هستن

تو جزوه نوشته همه آغازیان فتوسنتز کننده کلروپلاست دارند✓

سلام وقت بخیر راستش دبیر ما یه چیز متفاوت با این قسمت جزوه و حرف استاد میزد ، می‌گفت که اون خط ها زوائد هسته نیست و ما نباید فکر کنیم که هر یاخته یک هسته ی ستاره ای شکل داره مثلا ... درواقع اونا مربوط به سیتوپلاسم میشه و بخش های مختلف که کنار هم قرار گرفتن باعث شده حاشیه شون شبیه به زوائد هسته به نظر برسه ( امیدوارم منظورم رو رسونده باشم) . این موضوع کاملا با این قسمت جزوه تناقض داره. الان کدومش درست تره برای کنکور ؟ لطفا با ذکر یک دلیل موثق کنکوری بگید 🙏🙏

سلام آمونیوم خودش یون مثبت هست چطور اکسایش پیدا ‌کرد و شد یون منفی ؟؟؟ اینطوری که به آمونیوم الکترون میده تا اینکه ازش الکترون بگیره

طاها باقری | آکادمی امروز

طاها باقری

1 سال پیش

نیترات به طور مستقیم از طریق اکسایش خود امونیوم تولید نمیشه بلکه اکسایش امونیوم که بار اون رو مثبت تر میکنه در شیمیوسنتز نقش داره و طی واکنش های دیگه ای اون نیترات تولید میشه که تو کتاب بهشون اشاره ای نشده

ستایش زرقی | آکادمی امروز

ستایش زرقی

1 سال پیش

اگه بخوایم چند باکتری مصرف کننده نام ببریم چی میگیم؟

ریزوبیوم

پس واسه همین بود که پلانگتون دنبال همبرگر خرچنگ بود😂🖐

چی بگم😅

زدی تو خال زبل 😂😂

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز