فاطمه عسگری
4 ماه پیش
گزینه ۴ نگفته زنجیره انتقال الکترون در تنفس یاخته ای زنجیره انتقال الکترون فتوسنتز هم باید در نظر گرفت
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
گفته هوازی دیگه...
سینا ندیمی
1 ماه پیش
وقتی میگه یاخته هوازی باید تنفس یاخته ای رو درنظر بگیری
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
گزینه ۴ هم که غلط بود به خاطر اسید که نوشته قند ۳ کربنه پس چرا درست محسوب کرد
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
اون اشتباه تایپی شده بوده
طاها پورپناه
1 سال پیش
سلام نگهبانان روزنه فتوسنتز و واکنش های تثبیتی اجام نمی دهند؟
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
فتوسنتز که میکنن، پس تثبیت هم داریم
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
واکنش های تیلاکوئیدی در رابطه با گیاهان C4 و CAM چجوری هستش؟ اگه کامل توضیح بدید ممنون میشم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نحوه انجام واکنش های تیلاکوییدی مشابه همون توصیحاتی هست که توی مبحث واکنش های تیلاکوییدی توضیح داده میشه که در ارتباط به تجزیه نوری اب تا تولید ATP هست (خیلی مفصل هست و بهتر هست ویدیوی تدریسش رو ببینین چون توی پیام نمیگنجه نکاتش) صرفا شما در این مورد باید مکان انجام این واکنش ها رو بدونین که در این گیاهان در کدوم سلول ها انجام میشه
مهدیار خادمیان
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید میشه گفت هرجا که atp تولید میشه آب تولید میشه و هرجا که مصرف میشه آب هم مصرف میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
شهریار فرشته صنیعی
1 سال پیش
سلام ، گزینه سه که درست گرفته شده غلطه ، چون باکتری های شیمیو سنتز کننده با کتریو کلروفیل دارن ولی مصرف کربن دی اکسید رو ضمن فتوسنتز انجام نمیدن ، گزینه ۳ واسه این مورد غلط میشه !
فاطمه حسن زاده
1 سال پیش
سلام نه ببین رفیق، به جملات کتاب دقت کن، گفته گروهی از باکتری ها فتوسنتز کننده ان و کربن دی اکسید جذب میکنن ولی اکسیژن آزاد نمیکنن ، که اینا باکتریوکلروفیل دارند.
عارفه مهربان
1 سال پیش
با توجه به صورت سوال تست که راجع به جانداران شیمیوسنتزکننده است که این قابلیت فقط در باکتری هاست گزینه ها رو باید در بین باکتری ها بررسی کنیم . پس بنظرم تحلیل اقای بام رفیع در مورد گزینه 3 که با طراح موافق نبود و همچنین گزینه اول اشتباهه لطف بررسی شود و متقابلا اطلاع دهید
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام عارفه جان چرا فتوسنتز نباشه؟
K .Sh
2 سال پیش
آخه تو کربس اون استیل با یه ترکیب 4 کربنه ترکیب میشه و دیگه دو کربنه نیست که بگیم از استیل کربن دی اکسید جدا میشه تو کربس از ترکیبات 6 و 5 کربنه کربن دی اکسید آزاد میشه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
بله درسته
امیرحسین ادبی
10 ماه پیش
نگفته حتما به صورت مستقیم که ولی اگه کلی بگیریم در نهایت استیل به 2 تا CO2تبدیل می شود
Negin Heydari
2 سال پیش
گزینه سه رو که میشه فقط درمورد میتوکندری درست گرفت مگه نه؟؟؟
زینب مقدم
2 سال پیش
بله راجع به میتوکندریه
Negin Heydari
2 سال پیش
@زینب مقدم اها چون غلاف آوندی گیاه C3فنوسنتز نمیکنه زنجیره انتقال الکترون های کلروپلاست رو نداره؟ ولی میتوکندری داره؟
Negin Heydari
2 سال پیش
@زینب مقدم اوکی
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
مگه میتوکندری غلاف آوندی داره
Negin Heydari
2 سال پیش
درمورد گزینه ۳ مگه تو زنجیره انتقال الکترون در کلروپلاست الکترون از ترکیبات نوکلئوتید دار میاد ؟ مگه از آب نمیومد،؟
زینب مقدم
2 سال پیش
به صورت مستقیم از NADPH میشه
Negin Heydari
2 سال پیش
@زینب مقدم کمبود الکترون های فتوسیستم ۲ که از آب به طور مستقیم تامین میشه NADPHاصن در کالوین الکترون هاشو میده به مولکول اسید سه کرنی تا قند ساخته بشه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@Negin Heydari الکترون از ترکیبات نوکلئوتید دار که نمیاد از فتوسیستم ۲ و اب میاد
Negin Heydari
2 سال پیش
@نرگس مهدوی خب منم همینو میگم
امیر حسین عبدی
2 سال پیش
لیست گیاهان c4 c3 رو جایی نوشتید بهم بدید!؟؟؟؟؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
لیستی براشون وجود نداره چون کتاب اسامی همه شونو نگفته صرفا در مورد گل رز و اناناس صحبت شده و گفته اغلب تک لپه ها و اغلب دو لپه ها به چه شکلت
زانا حبیبی
2 سال پیش
هر بار فعالیت روبیسکو لزوما کربوکسیلازی نیست ممکنه اکسیژنازی باشه
دنیا باستانی
2 سال پیش
سلام یسول دارم, استاد میگن که توی کربس از استیل co2 ازاد میشهه, در حالی که ما خوندیم از اون ترکیب 6 کربنه و 5 کربنه co2 ازاد میشه کهه
شهرزاد شالوزاده
2 سال پیش
سلام میشه جواب دادن منم تگ کنید
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سینا ندیمی
1 ماه پیش
تنفس نوری یعنی بجای اینکه co2بیاد تو چرخه کالوین بچسبه به روبیسکو ( این فتوسنتزه) اکسیژن یا o2بیاد تو چرخه و بچسبه به روبیسکو و این واسه یاخته خوب نیست و گیاهان c4 و CAMخیلی کم تنفس نوری انجام میدن و سازوکار هایی واسه جلو گیری باهاش دارن و گیاه c3 راحت تنفس نوری انجام میده و واسه همینه بیشترشون خیلی زود خشک میشن و از بین میرن راجب فتوسنتر گیاه c4: تو دوتا یاخته انجامش میده و کلا تو روز انجامش میده یبار اسید سه کربنه رو توی میانبرگ ( اسفنجی چون تک لپس) به اسید ۴ کزبنه تبدیل میکنه با چسباندن co2بهش و تثبیتش میکنه یبارم تو کالوین اسید سه کربنه رو تثبیت میکنه ( تو غلاف آوندی)