تست ها (قسمت دوم)

4.9/5
(261 رای)

فتوسنتز در شرایط دشوار

تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!
تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!

`00:34

سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2
سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2

`00:52

سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم
سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم

`00:34

باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده
باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده

`00:38

تست ها (قسمت اول)
تست ها (قسمت اول)

`00:52

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:16

سوالات دیگران
Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

این تست اصلا خیلی مبهم بود گزینه ۱,۲نوشته می‌توانند نگفته حتما! که اینطوری دوتا گزینه درست میشه ولی انگار طراح منظورش از میتواند قطعا بوده

میشه این قسمت رو با مثال اوگلنا رد کنیم؟ آخه اوگلنا هم ی زمانی میتونه دیگه فتوسنتز نکنه و ...

برای گزینه ۳ میتونیم بگیم به خاطر اینکه گفته همواره با افزایش کربن دی اکسید محیط فتوسنتز زیاد میشه میتونه این افزایش کربن دی اکسید در شب اتفاق بیفته و در این صورت چون روزنه ها بسته ان پس حتما باعت افزایش فتوسنتز نمیشه

سلام وقت بخیر برای گزینه دو ما میتونیم به لفظ تثبیت کربن دی اکسید جو در یاخته غلاف اوندی در گیاه C4 ایراد بگیریم؟

یه سوال کلی وقتی برای یه جمله دنبال مثال نقضیم چزایی که کتاب بهش اشاره نکرده رو در نظر بگیریم یا چون اشاره نگفته طبق همین چیزایی که گفته در نظر نگیریم هرچند اینجوری نمیشه گفت باید تو تست بررسی بشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بستگی به سوالش داره🤔

Alireza Akbari | آکادمی امروز

Alireza Akbari

1 سال پیش

سلام خسته نباشید نگاهم به تست 8 افتاد گزینه ی 4 غلطه میشه ؟؟؟ یعنی میشه جواب تست ما؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام گزینه ۴ درست هست

zahra 🤍🩺 | آکادمی امروز

zahra 🤍🩺

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام وقتتون بخیر باشه میشه در مورد لفظ در حضور اکسیژن یه خورده توضیح بدید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام چه تایمی؟

من گزینه ۳ رو بخاطر اون برخلاف رد کردم ، یعنی فک کردم منظورش اینه که ما CO2 رو وارد ترکیب ۳ کربنی میکنیم و CO2 در ترکیب سه کربنی تثبیت میشه . ولی استاد میگن این که بگیم درترکیب ۳ کربنی تثبیت میشه غلطه ، من درک نمیکنم چرا اشتباهه ، ینی اینکه بگیم در ترکیب سه کربنی تثبیت میشه با اینکه بگیم با ملکول چهار کربنی ازش درست میشه فرق میکنه ؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینکه بگیم در ترکیب سه کربنی تثبیت بشه باید گیاهان C3 رو در نظر بگیریم برای همین قضیه فرق میکنه

گزینه آخر رو میشه با این استدلال هم رد کرد که بگیم : تجزیه ملکول پنج کربنه به ملکول های سه کربنه و دوکربنه که در تنفس نوری رخ میده ، فرایندی خودبخودی هست و آنزیم در اون نقش مستقیمی نداره. درسته ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

کتاب درسی صرفا میگه ترکیب پنج کربنی تجزیه میشه صحبتی از وجود یا عدم وجود انزیم نکرده

استاد تو تست ۸ در مورد co2 جو چیز دیگه ای گفتن

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

2 سال پیش

کالوین که واکنش مستقل از نور هست پس میتونه در شب هم انجام بشه فقط به طور غیر مستقیم به نور وابسته هست چرا ؟ چون به NADPHای نیاز داره که در واکنش های وابسته به نور ساخته میشن

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

2 سال پیش

پس نمیشه این چنین گفت؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

بله درسته

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

2 سال پیش

@نرگس مهدوی خب در این صورت گزینه ۳ غلطه

سلام میتونستیم گزینه سه رو با سس وگل جالیز هم رد بکنیم درسته؟

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

نه اونا اصلا رنگیزه ندارن که بخوایم درنظر بگیریم

@K .Sh بله درسته،من فک کردم سبزند ورنگیزه دارن..

چرا گزینه ۱ غلط شد؟؟؟؟

سلام عزیزم سیانو باکتری که باکتریوکلروفیل نداره ی نوعی از باکتری های غیر اکسیژن زا به اسم گوگردی ها دارای باکتریوکلروفیل هستن

گزینه یک رو متوجه نمیشم چطوری تنفس نوری شد میشه توضیح بدین

سلام طی تنفس نوری که انجام میشه یک مولکول 5کربنی ناپایدار تشکیل میشه که خودبه خود تجزیه میشه به یک ترکیب سه کربنه ویک ترکیب دو کربنه بعد این ترکیب دو کربنه از کلروپلاست خارج میشه ودرطی واکنش هایی مصرف میشه که بخشی از این واکنش هاشو داخل میتوکندری انجام میده که طی اون کربن دی اکسید ازاد میکنه براهمونه میگیم وقتی یه گیاه درشدت وربالا کربن دی اکسید ازاد بکنه انگار تنفس نوری انجام داده..

گزینه دو شاید تنفس هوازی باشه که برای گرفتن الکترون زنجییره اکسیژن میخواد اگه اکسیژنم نباشه همه چرخه ها قطع میشه و ATP تولید نمیشه

در هر صورت توی مرحله گلیکولیز تولید ATP رو داریم

@فاطمه اکبری و گلیکولیز بدون حضور اکسیژن انجام میشه

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز