حیدر مالداری
3 ماه پیش
میتونیم بگیم پارانشیم اسفنجی در گیاهان C4 آنزیم روبیسکو ندارن؟ چون روبیسکو هست که co2 رو وارد کالوین میکنه و چرخه رو شروع میکنه
مهری جهانی
3 ماه پیش
ینی اینجا غلاف اوندی علاوه بر استفاده از NADPH و ATP ساخته شده توی کلروپلاست خودش از اینایه ساخته شده در میانبرگ هم استفاده میکنه؟
مهری جهانی
3 ماه پیش
@آریا آریایی حرف نزنی نمیگن لالی 😉
حسین سلمانی
4 ماه پیش
سلام ، به جزوه خام استاد از کجا میتونم دسترسی داشته باشم
... ..
4 ماه پیش
سلام از قسمت دانلود جزوات
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
یاخته های گیاهی قندکافت انجام میدن؟ اگه اره به چه هدفی؟ برای تولید پذیرنده ها یا چی؟
طناز طهماسبی
4 ماه پیش
همه ی یاخته های زنده جهان قند کافت انجام میدن
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
دمت گرم استاد . تو نبودی من لنگ بودم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
خداروشکر کارت حل شد
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
اینجا اشتباه لفظی بود درسته؟ گفتن کلروپلاست یاخته های میانبرگ در گیاهان C3 کالوین نداره
نرگس مهدوی
1 سال پیش
اره
سیدسجاد موسوی سیج
1 سال پیش
غلاف آوندی گیاهان c3 توانایی فتوسنتز ندارن با توجه به متن کتاب ؟ چون سبزدیسه ندارن
عارفه دربانی
1 سال پیش
بله چون کلروپلاست ندارند پس توانایی فتوسنتز هم ندارند
ایدین اسدی
1 سال پیش
سلام میتونیم بگیم در گیاهان C4 در یاخته های میانبرگ هم واکنشهای مستقل از نور انجام میشوند و هم واکنشهای تیلاکوئیدی ؟ چون طبق گفته استاد واکنش تیلاکوئیدی که دارند و تثبیت کربن هم دارند ولی فقط کالوین ندارند
عارفه دربانی
1 سال پیش
کالوین همون واکنش مستقل از نوره که در گیاهان C4 در کلروپلاست یاخته های میانبرگ چرخه کالوین نداریم
مبینا سواری
1 سال پیش
سلام وقتبخیر در همه گیاهانی که فتوسنتز دارن تنفس نوری رخ میده؟(درC⁴ تنفس نوری داریم؟) گیاهانی که فتوسنتز میکنن تنفس هوازیم دارن؟
مریم
1 سال پیش
سلام نه در همه گیاهان نمیشه مثلاً همین گیاه C⁴ که فتوسنتز دارن، تنفس نوری به ندرت هستش، و حتی میشه که همین به ندرت تنفس نوری هم نباشه در این گیاه بستگی به شرایطش داره
فاطمه شریفی
4 ماه پیش
هر یاخته ای که زنده است تنفس یاخته ای رو داریم
زهرا l
1 سال پیش
سلام وقت بخیر یک سوال داشتم استاد گفتن سی 4 ها به دلیل اینکه خفت کن دارن فتوسنتز رو زود تر شروع میکنن نسبت به سی 3 ولی مگه روزنه های سی 3 بیشتر باز نیستن ؟ یعنی مقدار کربن دی اکسید ورودی به یاخته های سی 3 بیشتره که
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام مسئله اینه که گیاهان c4 کربن دی اکسید رو به دام میندازن اما c3 ها این توانایی رو ندارن برای همین باز بودن روزنه هاشون تاثیر کمتری توی شروع فتوسنتز داره
ساحل تبریز
1 سال پیش
برا تسلط بیشتر به مباحث و تست زنی چه کتابی رو استاد پیشنهاد میدن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خیلی سبز و آی کیو اوکیه
ساحل تبریز
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی یکی از اساتید میگفتن ایکیو مطالب اضافی زیاد داره که وقت هدر میده
مریم ورزی
1 سال پیش
@ساحل تبریز کتاب جامع آی کیو فوق العاده است ، من دو ساله کار میکنم و هیچ نکته ای خارج از کتاب درسی نوش ندیدم ، ضمنا درصد تشابهش به تست های کنکور های اخیر خیلی خوبه و برخلاف کتابهای دیگه که حتی نمیشه متوجه منظور سوال شد ، سوال های استانداردی داره البته چاپ یک دو سال اخیر رو باید تهیه کنید
محمدصفا مارامایی
1 سال پیش
سلام خسته نباشید. آیا در غلاف آوندی گیاهان c4 که چرخه کالوین رخ میدهد, میتونیم شاهد رخ دادنه واکنش های تیلاکوئیدی باشیم؟ یا اینکه در این گیاهان واکنش های تیلاکوئیدی فقط در یاخته های میانبرگ رخ میده؟ ممنون میشم پاسخ بدید.
شهرزاد شالوزاده
1 سال پیش
سلام استاد در دقیقه 16 توضیح دادن که غلاف اوندی این گیاهان واکنش های تیلاکوییدی داره اما کتاب اشاره نکرده
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
آریا آریایی
3 ماه پیش
اگه درست حسابی گوش میدادی یاد میگرفتی