اثر کاتالیزگر

4.8/5
(25 رای)

مکانیسم انجام واکنش های شیمیایی

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:56

تست ها
تست ها

`00:37

اثر کاتالیزگر
اثر کاتالیزگر

`00:31

مبدل های کاتالیستی
مبدل های کاتالیستی

`00:18

سوالات دیگران
. رحیمی | آکادمی امروز

. رحیمی

1 هفته پیش

سلام وقت بخیر کاتالیزور واکنش میده ؟

. رحیمی | آکادمی امروز

. رحیمی

1 هفته پیش

کاتالیزگر ینی منظورم بود

سلام وقت بخیر خودش مصرف نمیشه سرعت رو تغییر میده پس منطقا نمیشه گفت که خودش واکنش میده

واقعا نمیفهمم اینجا چرا الف درسته!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام مربعی که روی قسمت بنفش رنگ چه معنایی دارد؟

جواب این تست چی میشه

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

3 ماه پیش

4

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

3 ماه پیش

درود گزینه 3 رو لطفا یک بار دیگه تحلیلش کنین سپاس

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 ماه پیش

سلام وقتت بخیر مسیر ۲ مسیری هست که کاتالیزگر نقش داره توش پس برای انجام شدن نیاز به دمای زیادی نداره و تو دمای پایین تر هم به خاطر وجود کاتالیزگر قابل انجامه (نقش کاتالیزگر اینه که باعث کاهش انرژی فعال سازی میشه و واکنش تو دمای کمتر هم انجام میشه)

مریم شجاعی | آکادمی امروز

مریم شجاعی

4 ماه پیش

تو گزینه ب که گفته در مجاورت درسته ؟باید بگه در حضور

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

فرقی نمیکنه معنای یکسان داره

درود این مورد رو لطف می کنید توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

4 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی مورد (و) منظورم بود

سلام واکنش هیدروژن با اکسیژن یکی از واکنش های انفجاریه و گرماده هستش ولی در حالت کلی واکنش ها معمولا نیاز دارن به یه دمایی که انرژیشون تامین بشه و بتونن باهم واکنش بدن پس در هر دمایی انجام نمیشه باید ی دمای مناسب باشه که انجام بشه.

سلام راجب غلظت جامد و مایعات خالص چرا ثابت هست میشه توضیح بدید

𝖭 𝖯 | آکادمی امروز

𝖭 𝖯

1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر من این رو متوجه نمیشم یعنی نمودار سبز رنگ فقط مربوط به آزمایش ۴ هست یا هیچکدوم؟ چرا؟

سلام چجوری انتالپی واگنش تغییر نمیکنه؟

سلام ببینین وقتی کاتالیزگر رو وارد واکنش میکنیم جایگاه فراورده و واکنش دهنده تغییری نمیکنه بنابراین انتالپی واکنش هم تغییری نمیکنه و فقط انرژی فعال سازی رفت و برگشت کاهش پیدا میکند

سلام من الف رو متوجه نشدم چرا گفت هر دو تاشو باید تقسیم بر ۸ بشن

سلام استاد گفتن که دو تقسیم بر هشت شده مساوی بیست و پنج صدم پس بنابر این یک هم باید تقسیم بر هشت بشه

کاتالیزگر انرژی پیوند رو تغییر میده یا خیر؟

انرژی پیوند مواد و مولکول های موجود در واکنش رو خیر تغییر نمی‌دهد

گرما رو چجوری محاسبه کردن ؟؟ چرا ۱۸۰تقسیم بر هشت میشه ؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

دقیقه چند فیلم؟

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

استوکیومتری ساده است

نمی دانم استاد چرا هر جا که به ترموشیمی میرسه به جای ترمو شیمی میگه ترمودینامیک که مال فیزیک هست

مهدی مکبر | آکادمی امروز

مهدی مکبر

2 سال پیش

به بزرگیت ببخش

مهدی مکبر | آکادمی امروز

مهدی مکبر

2 سال پیش

ولی ترمودینامیک رو هم در شیمی داریم هم در فیزیک و مهندسی که به ترمودینامیک در شیمی ترموشیمی هم میگن

کاتالیز گرها روی آنتالپی پیوند تأثیر میذارن ؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

فقط انرژی فعال سازی رو کم میکنن

آموزش ویدیویی اثر کاتالیزگر شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز