نادیا نوری
3 ماه پیش
سلام اینجا باتری مولد کدومه چون اولی باتری مولد درحالی که گفتیم باتری مولد اونه که عددش بیشتر باشه اینجا اولی مولد درحالی که اولی از دومی کمتره
نادیا نوری
3 ماه پیش
@پروانه .. متوجه شدم خیلی ممنون
کیانا کرمی
4 ماه پیش
سلام من از این قسمت یه سوال کلی دارم توی کتابو که نگاه میکنم هیچ حرفی از این فرمول زده نشده (همین فرمول جریان مساوی باتری مولد منهای باتری غیرمولد تقسیم بر مجموع مقاومت ها) خواستم بپرسم چه موقع ازش استفاده میکنیم؟؟
غزل کیماسی
10 ماه پیش
سلام ، برای رشته تجربی کنکور ۴۰۵ مگه سوالات بیش از یک باتری هم داریم ؟
Yasin Aryani
9 ماه پیش
آره
مریم رمضان پور
1 سال پیش
درود من اختلاف پتانسیل را نمیفهمم میشه توضیح بدید چرا با جریان رابطه عکس داره میشه بگید مفهومش چیه ممنونم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام سوالتون از چه زمانیه؟
مریم رمضان پور
1 سال پیش
@نرگس مهدوی کلا پرسیدم چون مفهمومشو نمیدونم اختلاف پتانسیل مال فصله اوله ولی من هنوز نفهمیدم چرا با جریان رابطه عکس داره
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
تو دقیقه 17 نباید تو حالت کلید بسته بیایم از مسیر پایین عبور کنیم؟ اخه تو مسیر بالا سه تا مقاومت جلوی جریان هست ولی تو مسیر پایین دو تا مقاومت سر راهمون هست.
نرگس مهدوی
1 سال پیش
عددش در نهایت فرقی نمیکنه یکی میشه
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
@نرگس مهدوی خیلی ممنون متوجه شدم.
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
در دقیقه 11 استاد میگن اگه منفی بود ینی فرضمون غلطه ولی اندازه جریان درسته. پس همیشه تو این حالت ها وقتی فرض بگیریم و جریان رو بدستت بیاریم اگه مثبت باشه ینی جهت جریان هم درسته ولی اگه منفی باشه ینی اندازه جریان درسته ولی جهتش رو اشتباه در نظر گرفتیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله اگر مثبت باشه یعنی اون باتری که شما به عنوان مولد در نظر گرفته بودین همون مولد واقعی هست و داره جریان رو در اون سمت میفرسته
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
برای پیدا کردن جهت جریان فقط مقدار اپسیلون باتری ها رو مقایسه میکنیم و کاری به مقاومت درونیشون نداریم؟ مثلا اگه مقدار یک باتری از باتری دیگه بیشتر باشه ولی مقاومتش هم از باتری دیگه بیشتر باشه ما فقط به مقدار نگاه میکنیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله نیروی محرکه تاثیر گذاره
ابراهیم دهقانی
1 سال پیش
سلام مگه برای رشته تجربی فقط تک باتری نیست?
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله سوالات تک باتری رو کار کنین
ابراهیم دهقانی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ممنون
فاطمه بهمنی
1 سال پیش
درصدش رو چطور بدست آورد ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
کلمه اندازه اینجا مهمه چون منفی بوده اگر جایی رو بنظرت اشتباه گفتم بهم بگو 🌷
مینا علی عباسی
1 سال پیش
دقیقه33:54 چجوری از روی نمودار متوجه شدیم هردو مولد؟
آموزش ویدیویی قواعد حرکت در مدار فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
پروانه ..
3 ماه پیش
درست میگی ولی اینجا ما داریم یه بخشی از مدار رو میبینیم نه کل مدار .شاید باتری های دیگه ای هم تو این مدار باشن.پس فکر میکنم تو این مورد نمیشه تشخیص داد کدوم مولده کدوم غیرمولد