یادبگیریم5:قواعد حرکت در مدار(قسمت دوم)
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
تو دقیقه 17 نباید تو حالت کلید بسته بیایم از مسیر پایین عبور کنیم؟ اخه تو مسیر بالا سه تا مقاومت جلوی جریان هست ولی تو مسیر پایین دو تا مقاومت سر راهمون هست.
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
@نرگس مهدوی خیلی ممنون متوجه شدم.
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
در دقیقه 11 استاد میگن اگه منفی بود ینی فرضمون غلطه ولی اندازه جریان درسته. پس همیشه تو این حالت ها وقتی فرض بگیریم و جریان رو بدستت بیاریم اگه مثبت باشه ینی جهت جریان هم درسته ولی اگه منفی باشه ینی اندازه جریان درسته ولی جهتش رو اشتباه در نظر گرفتیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله اگر مثبت باشه یعنی اون باتری که شما به عنوان مولد در نظر گرفته بودین همون مولد واقعی هست و داره جریان رو در اون سمت میفرسته
(1)
فاطمه بهمنی
1 سال پیش
درصدش رو چطور بدست آورد ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
کلمه اندازه اینجا مهمه چون منفی بوده اگر جایی رو بنظرت اشتباه گفتم بهم بگو 🌷
مینا علی عباسی
1 سال پیش
دقیقه33:54 چجوری از روی نمودار متوجه شدیم هردو مولد؟
سیما بادست
2 سال پیش
ببخشید میشه بهم بگید این ارمانی چیهمیگن منبع ارمانی تو سوالا استاد
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
یعنی مقاومت درونیش دقیقا صفره
سیما بادست
2 سال پیش
سلام ببخشید این سوالو میشه قسمت کلید بسته بیایم از اون یکی مسیر بریم خب وقتی کلید بستس جریانم هست دیگه جریانمونمم یکه پس اخر سر اونم میشه 6 و در نهایت 50 درصد جوابش میشه درسته این روش یعنی مثلا تو امتهان نهاییاینو بنویسیم گیر نمیدن بهمون
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله فرقی نمیکنه
سیما بادست
2 سال پیش
سلام ببخشید میگم همیشه که باطری دوم غیر مولد نیست پس اگه جریان از قطب کوچیک باطری دوم وارد بشه خب اونم میشه مولد دیگه خب برای بدست اوردن جریان اونموقع باید چیکار کنیم توی صورت فرمول باید مولد رو به اضافه ی مولد کنیم دیگه ؟ یا بازم از هم کمشون کنیم چطوریه یا جلو تر میخونیمش
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بله همینطور هست که گفتید
سیدسجاد موسوی سیج
2 سال پیش
سلام مبحث مدار با دو باتری تو کنکور تجربی میاد ؟ چون تو کنکور های تجربی قبل ازش سوال نیومده
(1)
فاطمه میرزایی
2 سال پیش
سلام خسته نباشید اینجا R چجوری ۱۶ شد؟
فاطمه میرزایی
2 سال پیش
اینو متوجه شدم استاد اشتباه کردن ولی جواب نهایی مقاوت درونی میشه صفر درسته؟
فاطمه امیری
3 سال پیش
ببخشید مدار تک حلقه چطوریه ؟ اینو نفهمیدم .... مثلا چطوری مدار ما دو حلقه میشه ؟
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
در صورتی که مدار تک حلقه باشه،تمام مقاومت های خارجی متوالی هستن اما اگر دو حلقه باشه،دو دسته مقاومت موازی در مدار داریم
(1)
فاطمه امیری
3 سال پیش
@سید محمد متین رشادی مرسی 🌹
یاسمین رضایی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر باشه ممنون میشم علت نادرست بودن ج و د رو برام توضیح بدین
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
سلام رفیق جون خوبی خسته نباشی💜ممنون میشم اگه جوابت و دادن منم تگ کنی تا دلیلشو بفهمم🍓🤍
یاسمین رضایی
3 سال پیش
@نگین ابراهیمی چند تا کامنت پایین تر کامنت مرضیه جهانگیری رو انگاه کن
(1)
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
@یاسمین رضایی ممنون💜♥️
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
عددش در نهایت فرقی نمیکنه یکی میشه
(1)