یادبگیریم1:اکسترمم مطلق

4.9/5
(186 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نقاط اکسترمم

اکسترمم مطلق
اکسترمم مطلق

`00:43

تست اکسترمم مطلق
تست اکسترمم مطلق

`00:35

1 تمرین

اکسترمم نسبی
اکسترمم نسبی

`00:43

تست اکسترمم نسبی (۱)
تست اکسترمم نسبی (۱)

`00:45

تست اکسترمم نسبی (۲)
تست اکسترمم نسبی (۲)

`01:05

1 تمرین

سوالات دیگران

آسون بود

چرا تو این سوال مینیمم داریم؟؟مگه چون تابع داره به سمت منفی بینهایت میره نباید بگیم مینیمم ندارد؟؟یا فقط این موضوع برای ماکزیممه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر تا منفی بینهایت بره، در اون حالت دیگه مینیمم مطلق نداریم اینطور در نظر بگیر

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی پس ببینید درست متوجه شدم اگر دامنش محدود شده باشه مینیمم و ماکس داریم ولی اگر محدودش نکنن و تا بینهایت ادامه داشته باشه نداریم درسته؟؟

@dina basereh اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر روش حل چی یادگرفتی اول چجوریه ؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

سلام. اول از تابع مشتق میگیریم و برابر صفر می‌گذاریم تا نقطه بحرانی رو به دست بیاریم که میشه ۱. حالا چون ابتدا و انتهای بازه هم جز نقاط بحرانی هستن پس کلا ۳ تا نقطه بحرانی داریم. هر کدوم رو در تابع اصلی جاگذاری می کنیم تا ببینیم ماکزیمم مطلق و مینیمم مطلق چند میشه. هرجا متوجه نشدید بگید دوباره توضیح بدم.

(1)

سلام چرا داخل مثال یک این صفحه دلتا رو بیشتر از صفر گذاشت؟؟

مگه استاد نگفتن وقتی قدرمطلق با عبارتی جمع و منها نشده بود میتونیم دوضابطه ای نکنیم تو اینجا صدق نمیکنه؟

(1)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

نه استاد منظورش توی مشتق گرفتن بود؛ اگه توی مشتق گرفتن قدر مطلقی ها، ضابطه با عددی جمع یا منها نشده بود میتونستیم دو ضابطه‌ای نکنیم ولی اینجا ما با مشتق کاری نداریم که صرفا برای رسم شکل دو ضابطه‌ای کردیم

(3)

اینجا شکل سمت چی اون قسمت max مطلق افتاده اول بازه مگه استاد نگفتن اول و آخر نباید باشه و تنها هم نباید باشه!! پس چرا استاد در نظر گرفتن اون نقطه رو!!

(1)

اوه عذر میخوام این تعریف برای اکسترمم نسبیه😅

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

😅 :)

(1)

اینکه توابع هموگرافیک نقطه بحرانی نداره رو میشه توضیح بدین ؟ دلیلش منظورمه .

چون شما هر نقطه ای بگی که روی دامنش باشه،مشتق داره از دو طرف و مشتق هیچ نقطه ای هم صفر نمیشه در دامنش قبول داری؟

نسا سیف | آکادمی امروز

نسا سیف

2 سال پیش

سلام. ببخشید من به پاسخنامه کلیدی پایه دوازدهم دسترسی ندارم. داخل قسمت جزوات چیزی به اسم چی یادگرفتی دوازدهم نیست. ممنون میشم بگین به ترتیب گزینه ۱ و ۲ میش۶ پاسخ؟

نسا سیف | آکادمی امروز

نسا سیف

2 سال پیش

منظورم اینه که من پاسخنامه کلیدی چی یادگرفتی های پایه دوازدهم از درس ریاضی رو ندارم. داخل قسمت جزوه ها نیستش

سلام می شه این سوال را بدون رسم شکل یکی حل کنه عکسش را بفرسته ممنون

سلام وقت بخیر نقطه مینیمم مطلق چرا آ نمیشه؟توپرم هست

سلام , دقیقه 18:05 چرا مخرج ریشه ندارد و دامنه اش میشه R ؟

کوثر چ | آکادمی امروز

کوثر چ

2 سال پیش

سلام به خاطر اینکه مخرج رو برار صفر قرار بدید ایکس به توان دو برابر با منفی 1 میشه و این غیر قابل قبوله پس هیچ عدد وجود نداره که به توان دو برسه وبا یک جمع بشه وحاصلش صفر بشه و دامنه ی تابع دربردارنده ی همه ی اعداد حقیقیه

اولی ۹ دومی وجود ندارد ولی بردش میشه -۲ تا ۴

(2)

البته -۲تا ۴ باز

يعني اينجا اگه انتها و ابتداي بازه بسته بود ميشه ماكز و مين مطلق در نظر گرفت؟پس چرا استاد اول ويديو گفت نقاط بحراني اي و انتخاب ميكنيم كه پيوسته باشن

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام چی یاد گرفتی سوال ۲ به این خاطر که سرو ته بازه باز هست گزینه ۲ جوابه؟

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

سلام عزیزم بله

(1)

shadow as | آکادمی امروز

shadow as

3 سال پیش

میشه ی نفر در راه خدا ریشه گرفتنو ب من یاد بده هبببب مرسی

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

سلام وقت شما بخیر باشه برای ریشه گرفتن از یه عبارت باید اون عبارت رو برابر صفر قرار بدین بعد سعی کنین به روش هایی مجهولتون که x هستش رو پیدا کنید اون ریشه شما هستش مثلا اگر عبارتتون درجه ۱ باشه به فرم ax+b اگر برابر ۰ قرارش بدین اول اون b که عدد ثابت هست رو میبرین اوتور معادله میشه ax=-b حالا اگر دو طرف بر a تقسیم بشه x=-b/a میشه برای عبارت درجه ۲ هم راه های مختلفی وجود داره مثل تجزیه به اتحاد مربع ، اتحاد مزدوج ، اتحاد جمله مشترک یا اگر از این روش ها نشد با روش دلتا میتونید ریشه هارو محاسبه کنید اگر معادله تون به فرم ax^2 + bx + c باشه دلتا میشه b^2 - 4ac و ریشه ها میشن -b به علاوه دلتا برروی 4a یا -b منهای دلتا برروی 4a و بدین ترتیب ریشه ها بدست میان

(1)

shadow as | آکادمی امروز

shadow as

3 سال پیش

@نرگس رحیمی بابا دمت گرم

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

@shadow as بنده کارشناس علمی درس ریاضیات سایت هستم هر سوالی از تمرین ها یا ویدیو ها داشتید در کامنت ها بپرسید حتما راهنماییتون میکنم 😅