نحوه انحلال

4.7/5
(1793 رای)

صابون ها

نحوه انحلال
نحوه انحلال

`01:11

1 تمرین

طرز تهیه صابون ها
طرز تهیه صابون ها

`00:47

1 تمرین

شوینده های غیر صابونی
شوینده های غیر صابونی

`01:06

1 تمرین

سوالات دیگران
..  . | آکادمی امروز

.. .

1 روز پیش

اما صورت سوال قسمت ب ی چوریه ک انگار کربوکسیلیک اسید ۲تا پیوند دوگانه دارع ن زنجیر کربنی میشه توضیح بدید؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 روز پیش

سلام چرا استاد اینجا نوشتن c8H16? مگه R الکیل نمیشه؟ پس باید بشه C8H17 میشه توضیح بدید؟

از دقیقه ۱۰ تا۱۴ متوجه نشدم

. . | آکادمی امروز

. .

2 ماه پیش

سلام واقعا چرا اکادمی اینقدر بی اهمیت هست و ویدیوهایی که سال 1401 ظبط شدند رو اپدیت نمیکنه و تست های 4.2و403و404 را داخل جزوه قرار بده قبلا ها خیلی فعال بود اما الان فقط فروش محصولات براشون اهمی داره نه کیفیت کار درسته ویدیو ها مطابق کتاب درسی هست و شاید اونم فقط برای زیست اپدیت شده باشه اما توجه کنید که هر سال که استادا تدریس میکنند تجربه و مهارتشون میره بالا اینم میشه درنظر نگرفت به نظرتون؟ اوایلش یه سری پشتیبان علمی داشتن که جوابمون میدادند و مشکلاتمون حل میکردند که الان خدارشکر دیگه همونا هم نیستن

سلام خسته نباشید میشه گزینه ب رو توضیح بدید که الکل دقیقا الان کجای ساختار هست؟

سلام وقت بخیر این تعریف هارا درستن

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام شیرین جان بله خیلی خوبه

سلام خسته نباشید میشه گزینه ج رو توضیح بدید من اصلا متوجه نشدم

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

4 ماه پیش

ببین عزیزم اگر بیایم اون استر سه عاملی که کشیده رو به الکل و اسیدچرب سازنده‌اش تفکیک کنیم(برای این کار پیوند بین کربن و اکسیژنی که باهاش پیوند یگانه داره رو بشکن و به کربن OH و به اکسیژن H اضافه کن) ۳تا اسید چرب داریم که هر یه دونه اش ۳۶تا اتم هیدروژن داره. الان گزینه ج گفته «هر مول» دارای «۳۵تا» اتمه. خب این الان دو تا غلط چون اولا ۳۶تاست پوما تو هر مولکول نه هر مول ! در هر مول از این اسیدچرب مسلما تعداد بیشتری اتم هیدروژن داریم.

@آنا ملکی خیلی ممنون

سلام خسته نباشید در رابطه با گزینه 3 مگه oH هیدروکسیل نیست داخل شکل که وجود نداره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فرمول کلی استر رو میشه توصیح بدین من نفهمیدم چطور نوشتن

چطور شما ميدونين اتانوييك اسيد 2كربنه است

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی ممنون مرسي متوجه شدم الان كه گفتين يادم اومد

سلام میشه فرق اسید چرب با چربی رو با تعریف بهم بگین ؟؟؟؟

سلام اسید چرب همون کربوکسیلیک اسید (بخش قطبی)با زنجیر هیدروکربنی بلند (بخش ناقطبی)هست که چون بخش ناقطبی بزرگتری داره در اب نامحلول هست و فرمول R_COOH ولی چربی تشکیل شده از اسید های چرب و استر های بلند زنجیر در واقع انگار اسید چرب یکی از واحد های سازنده چربی هست

من کلا این مسئله رو متوجه نشدم

نقره کلرید محلوله یا نامحلول

سلام اگ اشتباه نکنم نفره کلرید رسوب هست و استاد گفتن ک رسوبات نامحلول هستن

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

سلام برا بچه‌هایی که توضیح استاد براشون گنگ بود شاید با این توضیح متوجه بشن

سلام. من اینجا یه چیز رو نمی فهمم مگه سوال نگفته استری داریم ۹ کربنه که ۴کربن اون برای گروه الکلی هست پس برای گروه اسیدی ۵تا کربن داریم که یک کربن متعلق به گروه عاملی COOH هست پس گروه R برای اسید باید ۴کربن داشته باشه استاد ۶کربن در نظر گرفتن خب اینطوری در می یاد استر ۱۰ کربنه ؟؟؟؟

آموزش ویدیویی نحوه انحلال شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز