= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
نسا دلیر
4 ماه پیش
در کتاب درسی ک نوشته انزیم ها در .همه. واکنش های شیمیایی ولی جزوه و تدریس .اغلب. واکنش هارو گفته تو نهایی سوال از این متن بیاد اغلب بنویسم اشتباه نمیگیرن؟؟؟
Maedeh karami
7 ماه پیش
سلام وقت به خیر ببخشید من متوجه این مورد دوم نشدم چرا باید انرژی فعال سازی کاهش پیدا کنه تا سرعت واکنش زیاد شه؟مگه نگفتیم که برای انجام واکنش باید انرژی اولیه یا همون انرژی فعال سازی کافی وجود داشته باشه؟پس چه اصراری داریم که کم بشه تا واکنش انجام بشه؟
P c y
8 ماه پیش
با توجه به آنزیم های سم زدا چرا نمیتونیم سم رو هم جزو موادی بگیریم که از جایگاه فعال آنزیم خارج میشن؟!
رضا مرادی
7 ماه پیش
اومدم بپرسم
حیدر مالداری
5 ماه پیش
سم هم وارد جایگاه بشه اون چیزی که از جایگاه فعال خارج میشه دیگه سم نیست. چون آنزیم تخریبش کرده
P c y
8 ماه پیش
اینجا میشه گفت با فعالیت نوعی آنزیم پروتئینی(RNA پلی مراز) نوعی آنزیم پروتئینی ساخته میشود؟!
حیدر مالداری
5 ماه پیش
بله ولی نه مستقیم. نوعی آنزیم پروتئینی آنزیم غیرپزوتئینی ای میسازد که این فراورده باعت تولید آنزیم پروتئینی می شود
ماردین سخنور
8 ماه پیش
سلام خسته نباشین.انزیم القا کننده مرگ یاخته ای که لنفوسیت کشنده طبیعی و تی کشنده میسازن برون یاخته ای حساب میشن یا درون یاخته ای؟
کوثر السادات حسینی
8 ماه پیش
وقت بخیر دقیقه 6 r RNA تولید شده درون هسته بود چجوری میاد درون ریبوزوم مگه ریبوزوم بیرون هسته نیست پس چطور بیرون هسته امده
پرنیا نادری
8 ماه پیش
نه تو سیتوپلاسم هم هست واصلا کارش این بود که داخل ریبوزوم امینو اسید هارو با پیوند پپتیدی به هم وصل کنه و پروتعین هارو به وجود بیارن
طناز طهماسبی
9 ماه پیش
یون اهن جذب شده در روده باریک ایا وقتی وارد کبد میشه از طریق سیاهرگ باب کبدی همون موقع ذخیره میشه یا وقتی از قلب هم گذشت بعد در کبد ذخیره میشه
فاطمه سادات طباطبایی
9 ماه پیش
در مورد Co هم این صدق میکند؟یعنی به جایگاه فعال آنزیم متصل میکنه و اون را اِشغال میکنه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
نه اون داستانش فرق میکنه Co به هموگلوبین وصل میشد و ظرفیت حمل اکسیژن رو کاهش میداد
فاطمه سادات طباطبایی
9 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر اون قسمتی که استاد آنزیمها را از نظر انواع عملکردشون تقسیم بندی میکنند، آنزیمهای درون سلولی را میتوانیم به دو دسته «آنزیم های که داخل سلول ساخته میشوند و همان جا عمل کرد دارند »/ و آنزیم های که داخل سلولی ساخته شده و از آن خارج میشوند و درون سلول دیگر عملکرد دارند» مثل آنزیمهای خاصی که همراه پرفورین وارد سلول آلوده شده و آنجا عملکرد دارد ولی در لنفوسیت ساخته شده
M S
1 سال پیش
سلام خسته نباشین تروخدا خواهش میکنم جواب بدین ممنونم ببخشید اینجاکه استاد فرمودن زمانیکه گلوکز نباشه بدن از اینااستفاده میکنه(آنزیم پروتئنی وrRNA) منظورشون دقیقا چیه؟یعنی وقتی گلوکز نباشه بدن فقط وفقط از آنزیم هااستفاده میکنه؟ یا اینکه نه منظورشون یعنی از پروتئینهاو نوکلئیک اسیدهای دناو رنا هم استفاده میکنه؟ چربیهاچطور؟ایااز هورمون هم استفاده میکنه؟
فاطمه اکبری
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر اگه یادتون باشه توسال یازدهم فصل 4(صفحه 60) کتاب میگه که اگه یاخته ها نتوانند گلوکز را از خون بگیرند،مجبورند انرژی مورد نیاز خود را از چربی و پروتئین به دست بیاورند.
آموزش ویدیویی انزیم ها زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
زینب مقدم
3 ماه پیش
جواب به صورت صوتی می باشد:)