الینا اسماعیلی نیا
2 هفته پیش
سلام. مگه نگفتیم از عامل صفر شونده مشتق میگیریم بقیه عبارت حدشو میزاریم پس چرا استاد گفت کاری بهش نداریم؟؟ مگه نباید لیمیت میذاشت؟
dina basereh
1 ماه پیش
میشه یکی جواب پی یاد گرفتی هارو بگه؟؟پی دی افش ناقصه من بع ترتیب از اول همه رو گزینه 1 در اوردم
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اولی میشه گزینه ۲ دوتای بعدی میشه گزینه یک
ایمان حاج رضابیگی
4 ماه پیش
اون نقطه قبل a (ابتدای تابع) حساب نیست؟ هم مماسش عمودیه هم پیوسته نیست هم حد چپ نداره
آیدا صالحی
4 ماه پیش
سلام در دقیقه ۳۳.۱۹. که مثال برای نمودار fپیریم کشید چه جوری از x-3مشتق گرفت شد ۱ ؟
Amir Hossein J
4 ماه پیش
سلام. طبق فرمول های مشتق گیری مشتق x-3 میشه یک. چون مشتق x میشه ۱ و عدد ثابت هم مشتقش صفره.
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
در واقع اف رو بزارم رو g
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
متوجه منظورت نشدم اگر مشکلی هست واضح تر بگید ریپلای نباشه 🌷
Amir Hossein J
4 ماه پیش
اگه منظورتو فهمیده باشم fog یعنی کل تابع g رو بزار جای ایکس های تابع f
سیده فاطمه حسینی
6 ماه پیش
همیشه مشتق یه تابع به صورت تابع ثابت رسم میشه؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 منظورم اینه که اون تابع اولیه بصورت خطی و با یک شیب ثابت باشه
آنا ملکی
6 ماه پیش
چرا استاد به جای حد رادیکال خودش رو گذاشت؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 وقت کن بعد از اینکه مشتق گرفتیم، حالا میای ایکس که صفر باشه رو در رابطه مشتق جایگذاری میکنی که فقط رادیکال آ یا منفی رادیکال آ میاد بیرون
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
وقت کن = دقت کن. اشتباه تایپی بود
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
تو رو خدا به دادم برسید . یعنی چی که عامل صفر شونده عین چسب زخمه !!!! یعنی چی یه عامل صفر شونده پیوسته میکنه . دومین عامل صفر شونده مشتق پذیرش میکنه . به زبون دکتر عزیزی توضیح ندید . به زبون قابل فهم تر میخوام چیزی که تو متن درس قبلی یاد دادن این بود که عامل صفر کننده داشته باشیم . برای مشتق گیری فقط از عامل صفر کننده مشتق میگیریم و از بقیه عبارت حد میگیریم .
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
دکتر عزیزم این عامل صفر شونده صفر کننده .... رو به زبان ساده اما کامل برام توضیح میدی . ممنون همه حالاتش رو . که تفهیم بشه برام
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تو کامنت قبلیتون براتون توضیح دادم🪷
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
ببخشید من این عامل صفر کننده است ؟ صفر شونده است ؟!!! متوجه نمیشم چیه و کارش چیه و چی کار باید کرد و ... لطفا برام کامل و جامع توضیح بدید . ممنون میشم البته چند وقتی هست که چند تا از سوال هام بی جواب موندن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام عزیزم هر سوالی که پرسیده بودین و بیشتر از ۲۴ ساعت ازش گذشت و پاسخ داده نشد رو مجدد کامنت کنین انجام وظیفه میشه ♥️
نرگس مهدوی
1 سال پیش
در مورد سوالتون تابع ها میتونن با یک با چند عامل صفر بشن یعنی به ازای ایکس های خاصی مقدار اون تابع یا ایگرگ اون تابع برابر صفر بشه (ممکنه تابع عامل صفر کننده نداشته باشه) در این صورت به این عامل صفر کننده میگیم ریشه های تابع. حالا در درس مشتق برای اینکه مشخص کنی تابع در فلان نقطه مشتق پذیره، باید ببینی اون نقطه عامل صفر کننده هست یا نه، اگر بود باید مشخص کنی در اون نقطه مشتق پذیر هست یا نه چطوری؟ مقادیر سمت راست و چپ (یعنی بزرگتر و کوچکتر از اون عدد) رو محاسبه میکنی و اگر برابر بود یعنی مشتق پذیر هست
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
@نرگس مهدوی مرسی از توضیحت بسسسیار ممنون تا اینجا متوجه شدم که عامل صفر کننده میشه ریشه تابع . درسته ؟ حالا توی مشتق چه جوری باید مشخص کنم که اون نقطه عامل صفر کننده است ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@شفیقه جعفریان هر تابعی بهت دادن یا هر ضابطه ای بهت دادن، بیا و ریشهش رو پیدا کن نیاز نیست اولش کارش خاصی بکنی فقط ببین اون تابع به ازای چه مقداری صفر میشه بعد میتونی از اون تابع مشتق بگیری و مشتقش رو برابر صفر قرار بدی و نقاط بحرانی دیگه ای پیدا کنی
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@شفیقه جعفریان پس اول بک بار خود تابع رو برابر صفر قرار بده و نقاطی که اون رو صفر میکنن پیدا کن یک بار دیگه خم میتونی مشتقش رو برابر صفر قرار بدی و نقاط بحرانی دیگهشو پیدا منی
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ببخش که خیلی اذیتت کردم فدات بشم حالا هر دو رو مساوی صفر قرار دادم تو اولی میشه ریشه یا رشه های تابع دومی چی میشه ؟ و از این دو چه نتیجه ای میگیریم
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
اگر مثل استاد نوری ملموس تر میگفتن خییییییلی هضمش راحت تر میشد . مثلا اینجا میگفتن : تو نمودار سهمی ( y=x2 ) شیب خط مماس در شاخه سمت چپ چون رو به پایین هست 0>a هست میفته زیر محور تو شاخه سمت راست چون شیب خط مماس رو به بالاست a>0 میفته بالای محور . به همین سادگی . به همین خوشمزگی
نرگس مهدوی
1 سال پیش
موافقم🥲
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
ماشششششالا به استاد عزیزی انقدر سریع حرف میزنن که من همیشه دستم رو دکمه تکراره خخخخ
نرگس مهدوی
1 سال پیش
😂😂🤦♀️
محمد صادق کریمی
1 سال پیش
مگه نگفتیم از عامل صفر شونده مشتق میگیریم بقیه عبارت حدشو میزاریم پس چرا استاد گفت کاری بهش نداریم؟؟ مگه نباید لیمیت میذاشت؟
الینا اسماعیلی نیا
2 هفته پیش
سوال منم هست. خیلی هم تاکید داشتن.
حسین سعادت یار
1 سال پیش
مشتق کسری چجوری حساب شد؟
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
مشتق صورت در خوده مخرج . منهای(چون کسری هست منها میکنیم ) مشتق مخرج در خوده صورت . خوده مخرج رو هم به توان دو میرسونیم حالا اگر دو عبارت در هم ضرب شده بودن مشتق اولی در خوده دومی ( بعلاوه ) مشتق دومی در خوده اولی
آموزش ویدیویی نقاط مشتق پذیر حسابان دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷