اسید و باز ارنیوس

4.6/5
(62 رای)

آشنایی با اسیدها و بازها

اسید و باز ارنیوس
اسید و باز ارنیوس

`01:10

1 تمرین

انحلال اکسیدها
انحلال اکسیدها

`00:48

1 تمرین

درجه تفکیک یونی
درجه تفکیک یونی

`00:51

1 تمرین

سوالات دیگران

ببخشید مگه تو فصل سوم نگفتیم که اصطلاح مولکول رو فقط برای مواد مولکولی به کار میبریم ؟ خب اینایی که مثال زده شد جزو جامد های یونیه !!!

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

2 هفته پیش

این ک گزینه 4 میگ در تعادل هستند در واقع نیستند ک اخه به مقدار جزعی یونیده میش و مقادیر زیادیش به صورت مولگول باقی میمونه اینا ک تعداد برابر ندارن پ چرا د رتعادل هستند اصلا چرا به این واکنش میگیم تعادلی / واکنش تعادلی چیه اصلا

سلام خوبین ؟؟؟ اینجا وقتی hمثبت میاد تو اب هست و واکتش میده با مولکول اب از طریق داتیو بعدش چرا ما میگیم h3o برا oمیگیم مثبت چرا بالا o مثبت میزاریم میشه اینو توضیح بدین o دو تا االکترونشو میده به h مگ چفتن پایئدار نمیشن ما وقتی مثبت میزاشتیم ک یه الکترون برا o مثبت باشه نمیفهمم اینو توضیح بدین ترو خدا

سلام ببخشید من گزینه آخر رو قسمت اولش متوجه نشدم مگه NH3 تجزیه نمیشه بهOHوNH4 پس آمونیاک در ساختار خودش OH رو داره

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

4 ماه پیش

دلیل غلط بودن سومین جمله چیه؟

لفظ یونش برای ترکیبی مثل NaOH درسته مگه یونش ترکیب مولکولی نبود خب این ترکیب یونیه که

حق با شماست لفظ یونش برای NaOH استفاده نمی‌کنیم

یک سوال .از لحاظ ظرفیتی نیتروزن 3 و اکسیزن 2 هست پس N2O چطوری میشه

سلام وقتتون بخیر. فلش رفت و برگشتی فقط برای اسید ضعیف هست و تو باز ضعیف استفاده نمیشه؟؟

سلام توی باز ضعیف هم استفاده میشه منطقا

@سید محمد متین رشادی سلام مجدد خیلی ممنون. چند بار استاد باز گذاشتن که ضعیف بودن و براش فلش تعادلی نکشیدن فک کردم برای اون استفاده نمیشه. بازم ممنون 🎀

میشه بگید استاد از کجا فهمید که هرکدوم از این ها چه تعداد هیدروژن دارن؟!

جواب چی یاد گرفتیم دوم چی میشه ؟اگه غلظت اولیه یکسان باشه میگیم قوی تره؟

بله

سلام اخه استاد در انتهای یاد بگیریم 1 گفتن HCL در هر حالت اسید ارنیوس هست الان اینجا میگن باید محلول باشه

سوال خوبی بود

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

گروه های هیدروکربنی مگه اسید نیستن؟؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

داتیو از شیمی ماحذف شده

سلام و عرض ادب فرق تفکیک یونی با یونش چی هست مگه دوتا واکنششون شبیه به هم نیست پس چرا اسماشون فرق داره

فازها را میشه از طریق فلش واکنششون فهمید ه ضعیفی قوی هستند مانند اسیدها که اگر یک طرفه باشند قوی‌اند

آموزش ویدیویی اسید و باز ارنیوس شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز