معرفی تعادل و ثابت تعادل

4.7/5
(36 رای)
سوالات دیگران

کسی میدونه تو کدوم ویدیو اینو گفتن من برم ببینم ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سوالتون رو پین میکنم راحت تر در دسترس بقیه دوستان باشه تا زودتر به جوابتون برسین🙏

شیمی یازدهم سینتیک

بله ویستون رو گوش دادم آقای رشادی پس یعنی مثلاً در اینجا ضرایب واکنش نشون میده که ازین دو مول SO2 و دو مول O2 که ریختیم هربار که واکنش میخوان بدن هی دو مول از SO2 با یک مول O2 واکنش میده باز دوباره همینجور تا لحظه تعادل درسته ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر دوستان کسی می‌تونه سوالمو جواب بده لطف می‌کنه ممنون من همش رو متوجهم اما اکسیژن ک ضریبش یکه وSO2 هم ضریبش دو هست خب O2 مگه نباید بگیم یک مول ازش داریم و از SO2 دو مول داریم چطوریه که میگیم از O2 هم دو مول داریم ؟

سلام وقت بخیر اینکه ما میگیم از o2 وهم so2 دومول داریم چون خود سوال گفته از مواد اولیه از هر کدوم ۲ مول داریم و اصلا ربطی به ضریب واکنش دهنده نداره خود سوال گفته

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

@محدثه باشتنی بله متوجه شدم ضرایب واکنش مربوط به مقدار مول مصرفی برای هربار تولید فرآورده هست پس

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

@محدثه باشتنی خیلی ممنونم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

6 ماه پیش

استاد‌عالی🤩❤️❤️

سلام وقتی گفته میشه بعد از تعادل همون در لحظه ی تعادل رو در نظر میگیریم؟

سلام و عرض ادب غلظت اولیه رو باید از رو چی تشخیص بدیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام وقت بخیر استاد در دقیقه ی 7:10 خودشون تاکید می کنند که باید بگیم *سرعت واکنش رفت* و نباید بگیم *سرعت مصرف ماده A* ولی بعد در دقیقه ی8:53 گفته ی خودشون را نقض میکنند من نمیدونم شاید هم من اشتباه متوجه شدم ولی به هر حال من گیج شدم میشه لطف کنید توضیح بدید. ممنونم

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

استاد میگن [✓سرعت مصرف ماده A تقسیم بر ضریب استوکیومتری ماده A✓] این میشه سرعت واکنش رفت

این گزینه د برای همه مواقع درسته و جواب میده ؟

گزینه ب چرا غلط شد

سلام میشه اینجارو توضیح بدین

چرا عدد ها رو تقسیم بر 5 کردن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مقدار aوb اینجا مد نظر است یا غلظت چون گفتیم غلظت ثابت ولی روی نمودار غلظت زمان مقدار aوb رو در نظر گرفتیم

چرا این سوال دیگه مول هارو تبدیل به غلظت نکردیم؟

شب است و شیمی و شعر و چراغ و شیرینی🫶🙏😂 بنازم استاد؛ این مطلب دیگه امکان نداره یادم بره

این گزینه د برای همه مواقع درسته و جواب میده ؟

آموزش ویدیویی معرفی تعادل و ثابت تعادل شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز