مسائل حرکت نوسانی

4.8/5
(958 رای)

حرکت نوسانی

 مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده
مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده

`00:59

 مسائل حرکت نوسانی
مسائل حرکت نوسانی

`00:35

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام چرا ۲.۵ و به علاوه ۲.۵ کردیم ؟ من این قسمت رو متوجه نمیشم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی دونیم از کجا اومد

@سید محمد متین رشادی سلام جناب رشادی اون 2.5 مه میره بالا برای خود فنره چرا باید حساب بشه؟

@امیرحسین اسماعیلی جواب به صورت صوتی می باشد:)

امیر اردمه | آکادمی امروز

امیر اردمه

2 سال پیش

@سید محمد متین رشادی در حالتی که وزنه رو متصل کنیم با کمک فرمول تغییرات طول فنر ضربدر ثابت فنر و نیروی وزن ماتونستیم میزان تغییرات فنر رو پس از اتصال فنر در حالتی که تعادل است بدست بیاریم اما چگونه فهمیدیم که اون 2,5بعدی که طول فنر رو کرد 25سانت با چ استدلالی بدست امده

@سید محمد متین رشادی سلام بعد از اینکه جسم به فنر وصل میشه و درحالت تعادل قرار میگیره ینی 22و نیم ..بعد چجوری دوباره به نوسان درمیاد و به 25 میرسه ؟ ینی وزنه رو از فنر جدا میکنیم که نوسان میکنه یا خودمون نوسانش میدیم؟

@سید محمد متین رشادی از کجا بفهمیم که این تست مربوط به فصل ۳ دوازدهم است هر کسی این سوال را می خونه فکر می کرنه سوال مال فصل ۲ دوازدهم نه فصل ۳ دوازدهم

سلام ، بخاطر اینکه سوال گفته بیشترین طول فنر وقتی که وزنه رو آویزون کردیم طبق فرمول ۲.۵ بدست امد، یکم قبل نقطه تعادل فرضی کشیده شده و یه مقدار هم بعدش و چون گفته بود بیشترین طول ما باهم جمع کردیم

چرا توی حل سوال w منفی شد

من ای سوال رو به یه روش دیگه حل کردم میشه یکی این روشو بهم توضیح بده

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

1 ماه پیش

ممنون میشم توضیح بدین ایکس صفر چطور محاسبه شده

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

1 ماه پیش

سلام این سوال چطور حل میشه این قسمت که ایکس صفر رو حساب کرده متوجه نمیشم

سلام وقت بخیر از کجا باید بفهمیم ک از خود مرکز شروع کنیم از مثبت آ ک شروع کنیم فاصله ۳تی چهارم میشه

۰ ‌ | آکادمی امروز

۰ ‌

1 ماه پیش

چرا نتونستیم حل کنیم ؟ چون این تست برای این بخش نبود اگر هم بود، فرمول رو یاد ندادن . خواهشاااااااااا ویدئو هارو اشتباه و جابه جا نزارید !!!.

گیتی زمانی | آکادمی امروز

گیتی زمانی

2 ماه پیش

لطفاً این مثال و توضیح بدید نفهمیدم دقیقه ۱۲:۳۵

سلام لطفاً جواب های این چی یاد گرفتی را توضیح دهید نمی فهمم

گزینه ب چی یاد گرفتی را ی توضیح میدید

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

گزینه ب چی یاد گرفتی چرا میشه ثابت؟

سلام این تست یکم نامفهوم بود

اینجا تو مورد ج استاد نباید جلوی T. دقیقه شمار بسامد ساعت شمار رو میذاشتن؟ مگه T و f رابطه عکس ندارن؟ الان من اینجا بدست آوردم ۱۲ ولی استاد گفتن یک دوازدهم

چه ربطی به بسامد داره؟ سوال فقط راجب دوره پرسیده

@پوریا خیره کش دوره رو باید براساس بسامد بدست اورد دیگه:)

سلام واسه رشته ریاضی پاسخنامه نداره فیزیک.. میشه حد اقل جواب این چی یادگرفتی یکی بگه چک کنم؟

سلام.خیلی ممنون از الف تا د هم لطف میکنی🙏

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

برا گزینه ب خوب دوره تناوب داره بیشتر میشه و رابطه وارون داره با بسامد پس بسامد نصف میشه ولی تو گزینه ها نیست شما چطور تحلیل کردید

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

متوجه شدم

سلام اینجا چرا ۳T/4ام نشد شد T/2؟

خیلی ممنون رفیق

سلام وقتت بخیر باشه. جواب استاد درسته؛ روی سوال گفته «فاصله زمانی دو بار صفر شدن متوالی» یعنی فکر کن همینجوری که نوسانگر حرکت میکنه، دقیقا از همون لحظه که نیرو صفر میشه (مرکز نوسان) تاا دوباره برسه صفر بشه، دو بار دامنه رو طی کرده. و ما میدونیم که هر دامنه برابر T چهارم هست پس روی هم میشه 2T/4 یا همون T دوم.

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

اشتباه متوجه شدی استاد درست گفتن چون دقت کنی گفته فاصله زمانی دو بار صفر شدن نیرو که یکبار تو مسیر رفت توی نقطه o صفر میشه یکبار هم توی برگشت و بازم نقطه o

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

هوم

آموزش ویدیویی مسائل حرکت نوسانی فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز