عالیه رفیعی
3 سال پیش
سلام چرا ۲.۵ و به علاوه ۲.۵ کردیم ؟ من این قسمت رو متوجه نمیشم
نرگس مرتضوی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی دونیم از کجا اومد
امیرحسین اسماعیلی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام جناب رشادی اون 2.5 مه میره بالا برای خود فنره چرا باید حساب بشه؟
امیر اردمه
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی در حالتی که وزنه رو متصل کنیم با کمک فرمول تغییرات طول فنر ضربدر ثابت فنر و نیروی وزن ماتونستیم میزان تغییرات فنر رو پس از اتصال فنر در حالتی که تعادل است بدست بیاریم اما چگونه فهمیدیم که اون 2,5بعدی که طول فنر رو کرد 25سانت با چ استدلالی بدست امده
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام بعد از اینکه جسم به فنر وصل میشه و درحالت تعادل قرار میگیره ینی 22و نیم ..بعد چجوری دوباره به نوسان درمیاد و به 25 میرسه ؟ ینی وزنه رو از فنر جدا میکنیم که نوسان میکنه یا خودمون نوسانش میدیم؟
فاطمه کاظم نادی
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی از کجا بفهمیم که این تست مربوط به فصل ۳ دوازدهم است هر کسی این سوال را می خونه فکر می کرنه سوال مال فصل ۲ دوازدهم نه فصل ۳ دوازدهم
محدثه خراسانی
2 ماه پیش
سلام ، بخاطر اینکه سوال گفته بیشترین طول فنر وقتی که وزنه رو آویزون کردیم طبق فرمول ۲.۵ بدست امد، یکم قبل نقطه تعادل فرضی کشیده شده و یه مقدار هم بعدش و چون گفته بود بیشترین طول ما باهم جمع کردیم
زهرا باقری
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر از کجا باید بفهمیم ک از خود مرکز شروع کنیم از مثبت آ ک شروع کنیم فاصله ۳تی چهارم میشه
۰
1 ماه پیش
چرا نتونستیم حل کنیم ؟ چون این تست برای این بخش نبود اگر هم بود، فرمول رو یاد ندادن . خواهشاااااااااا ویدئو هارو اشتباه و جابه جا نزارید !!!.
هانیه احمدی
4 ماه پیش
اینجا تو مورد ج استاد نباید جلوی T. دقیقه شمار بسامد ساعت شمار رو میذاشتن؟ مگه T و f رابطه عکس ندارن؟ الان من اینجا بدست آوردم ۱۲ ولی استاد گفتن یک دوازدهم
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
چه ربطی به بسامد داره؟ سوال فقط راجب دوره پرسیده
هانیه احمدی
4 ماه پیش
@پوریا خیره کش دوره رو باید براساس بسامد بدست اورد دیگه:)
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
سلام واسه رشته ریاضی پاسخنامه نداره فیزیک.. میشه حد اقل جواب این چی یادگرفتی یکی بگه چک کنم؟
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
سلام.خیلی ممنون از الف تا د هم لطف میکنی🙏
Ayla ....
3 ماه پیش
برا گزینه ب خوب دوره تناوب داره بیشتر میشه و رابطه وارون داره با بسامد پس بسامد نصف میشه ولی تو گزینه ها نیست شما چطور تحلیل کردید
Ayla ....
3 ماه پیش
متوجه شدم
محمد اسکندرلو
4 ماه پیش
سلام اینجا چرا ۳T/4ام نشد شد T/2؟
محمد اسکندرلو
4 ماه پیش
خیلی ممنون رفیق
امیرحسین فنونی
4 ماه پیش
سلام وقتت بخیر باشه. جواب استاد درسته؛ روی سوال گفته «فاصله زمانی دو بار صفر شدن متوالی» یعنی فکر کن همینجوری که نوسانگر حرکت میکنه، دقیقا از همون لحظه که نیرو صفر میشه (مرکز نوسان) تاا دوباره برسه صفر بشه، دو بار دامنه رو طی کرده. و ما میدونیم که هر دامنه برابر T چهارم هست پس روی هم میشه 2T/4 یا همون T دوم.
مهری جهانی
4 ماه پیش
اشتباه متوجه شدی استاد درست گفتن چون دقت کنی گفته فاصله زمانی دو بار صفر شدن نیرو که یکبار تو مسیر رفت توی نقطه o صفر میشه یکبار هم توی برگشت و بازم نقطه o
مهری جهانی
4 ماه پیش
هوم
آموزش ویدیویی مسائل حرکت نوسانی فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
جواب به صورت صوتی می باشد:)