مسائل حرکت نوسانی

4.8/5
(59 رای)

حرکت نوسانی

 مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده
مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده

`01:00

 مسائل حرکت نوسانی
مسائل حرکت نوسانی

`00:33

سوالات دیگران

سلام وقت بخیر از کجا باید بفهمیم ک از خود مرکز شروع کنیم از مثبت آ ک شروع کنیم فاصله ۳تی چهارم میشه

گیتی زمانی | آکادمی امروز

گیتی زمانی

2 ماه پیش

لطفاً این مثال و توضیح بدید نفهمیدم دقیقه ۱۲:۳۵

گزینه ب چی یاد گرفتی را ی توضیح میدید

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

گزینه ب چی یاد گرفتی چرا میشه ثابت؟

اینجا تو مورد ج استاد نباید جلوی T. دقیقه شمار بسامد ساعت شمار رو میذاشتن؟ مگه T و f رابطه عکس ندارن؟ الان من اینجا بدست آوردم ۱۲ ولی استاد گفتن یک دوازدهم

چه ربطی به بسامد داره؟ سوال فقط راجب دوره پرسیده

@پوریا خیره کش دوره رو باید براساس بسامد بدست اورد دیگه:)

اینو اگه یکی بیشتر توضیح بده...

سلام واسه رشته ریاضی پاسخنامه نداره فیزیک.. میشه حد اقل جواب این چی یادگرفتی یکی بگه چک کنم؟

سلام.خیلی ممنون از الف تا د هم لطف میکنی🙏

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

برا گزینه ب خوب دوره تناوب داره بیشتر میشه و رابطه وارون داره با بسامد پس بسامد نصف میشه ولی تو گزینه ها نیست شما چطور تحلیل کردید

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

متوجه شدم

سلام اینجا چرا ۳T/4ام نشد شد T/2؟

خیلی ممنون رفیق

سلام وقتت بخیر باشه. جواب استاد درسته؛ روی سوال گفته «فاصله زمانی دو بار صفر شدن متوالی» یعنی فکر کن همینجوری که نوسانگر حرکت میکنه، دقیقا از همون لحظه که نیرو صفر میشه (مرکز نوسان) تاا دوباره برسه صفر بشه، دو بار دامنه رو طی کرده. و ما میدونیم که هر دامنه برابر T چهارم هست پس روی هم میشه 2T/4 یا همون T دوم.

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

اشتباه متوجه شدی استاد درست گفتن چون دقت کنی گفته فاصله زمانی دو بار صفر شدن نیرو که یکبار تو مسیر رفت توی نقطه o صفر میشه یکبار هم توی برگشت و بازم نقطه o

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

هوم

سلام وقت بخیر من این سوال رو متوجه نشدم میشه برام توضیح بدید من قبل اینکه استاد حل کنن خودم حل کردم و اینجوری تحلیل کردم که دوبار صفر شدن متوالی نیرو یعنی یک نوسان کامل که تو 0/05 ثانیه انجام شده و بعد با جدول تناسب بسامد رو اصلا ی چیز دیگه دراوردم من 20 هرتز دراوردم ممنون میشم توضیح بدید :)

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

5 ماه پیش

سلام وقت بخیر. ببینید اشتباهی که شما کردید اینه که دوبار صفر شدن نیرو رو یک نوسان کامل درنظر گرفتید. درواقع صفر شدن نیرو در مرکز یا همون نقطه O اتفاق میوفته یعنی شما باید از نقطه O یکبار به +A یا -A برید و دوباره به نقطه O برگردید که در این صورت انگار دوبار T/4 رو طی کردید که میشه T/2

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

5 ماه پیش

البته اگر مثلا از -A تا +A حرکت کنیم و دوباره به نقطه -A برگردیم که میشه یک نوسان کامل باز هم در این مسافت طی شده دوبار نیرو صفر میشه چون دوبار از مرکز عبور کرده اما چون سوال از لفظ متوالی استفاده کرده شما باید کوتاه ترین فاصله ممکن رو درنظر بگیری

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

اشتباه داری تحلیل میکنی

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

@مهری جهانی شما درست میگی. بزارین اصلاحش کنم: درواقع نوسانگر از A+ شروع به نوسان می کنه و در مدت T/4 به مرکز می رسه و نیرو صفر میشه. حالا از مرکز به A- می ره و برمی گرده به مرکز و دوباره نیرو صفر میشه که این مدت T/2 طول می کشه. اما چون فقط فاصله بین دو بار صفر شدن مد نظر سواله اون T/4 ابتدایی حرکت که مدت زمان رسیدن نوسانگر از A+ به مرکز هست رو به دلیل بیرون بودن از این فاصله زمانی حساب نمی کنیم و فقط اون T/2 رو در نظر می گیریم.

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

@Amir Hossein J افرین دقیقا

سلام خسته نباشید من این جارو متوجه نشدم چجوری 2 بار شتاب و نیرو و دقیقا کجای محور چرا صفر میشه و همچنین برای سرعتم میخوام بدونم اون کجاها صفر میشه اینکه در راس دامنه ها صفررو میدونم میخوام بدونم در حال حرکت و کدام سمت ها و چند بار صفر میشهه ممنونن

سلام ببین یه شکل بکش جوری که از یه نقطه شروع کردی رفتی و دور زدی برگشتی جای اولت وسط این دو پاره خطی که کشیدی رو مشخص کن این قسمت که مشخص کردی مرکز نوسانگر تویه و در اونجا فنر یا هر چیز دیگه یه تو در حالت تعادل قرار داره و خب وقتی جسمی در حالت تعادل باشه نیرویی بهش وارد نمیشه این قسمت اول بعد ما گفتیم که یک نوسان کامل از نقطه ای که شروع کردی برییی بعد دوباره برگردی سر جای اولت یعنی اگه از کشیدگی فنر شروع کردی باید دوباره برگردی همونجای اول خب در این حالت تو دوبار ، یک بار رفت و یک بار برگشت از نقطه ی تعادلت رد کردی و میدونیم که در نقطه ی تعادل (مرکز نوسان یا x=0) نیرو صفره و در نتیجه شتاب هم صفره و سرعت یا تندی در نقاط بازگشتی وقتی به اوج کشیدگی و جمع شدگی میرسه صفر میشه تا تغییر جهت بده و در یک نوسان کامل 3 بار سرعت صفر میشه یکی وقتی که رهاش کردی شروع به حرکت کرد یه بار هم وقتی میره دور بزنه که برگرده سر جای اولش یه بار دیگه هم وقتی میرسه به سرجای اولش امیدوارم فهمیده باشی

متین حسینی | آکادمی امروز

متین حسینی

5 ماه پیش

@آرزو اسماعیل‌زاده سلام ببخشید جهتای این درسته؟الان یعنی متحرک وقتی دارهبه سمتی میره که تو اون نقطه مثلا شتابش صفره یعنی متحرک از نقطه صفر تا اون نقطه جهتش ما باید اینجوری حساب کنیم که شتابش صفر میشه؟ من اینو گیر کردم اگه یکم بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

سلام جزوه فصل سوم فیزیک دوازدهم تجربی جزوه که استاد از وش تدریس میکنه پرشده میخام

متوجه نمیشم این قسمتو T/2 چطور شد؟

M e | آکادمی امروز

M e

9 ماه پیش

نفهمیدم

داخل این سوال یک نوسان کامل از+A به سمتO میره و در کل منظورم این هست فاصله بین +Aتا oهم باید در نظر گرفته می‌شد چون یک نوسان کامله

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام فاطمه جان دقیقه سوالت مشخص نیست:(

سلام من اینجایی که استاد داره برحسب دقیقه میگه رو متوجه نمیشم کجای سوال گفته برحسب دقیقه بدست بیارین؟

سلام حق با شماست سوال در یک ثانیه رو از ما خواسته استاد اشتباهی رفت سمت دقیقه این موارد رو به پشتیبانی حتما اطلاع بدید 🌷

آموزش ویدیویی مسائل حرکت نوسانی فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز