تست ها

4.9/5
(318 رای)

سومین خط دفاعی: دفاع اختصاصی

لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B
لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B

`01:37

1 تمرین

نحوه عملکرد پادتن ها و لنفوسیت ها T
نحوه عملکرد پادتن ها و لنفوسیت ها T

`01:13

2 تمرین

پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن
پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن

`00:41

ایدز و حساسیت
ایدز و حساسیت

`00:57

2 تمرین

تست ها
تست ها

`01:39

سوالات دیگران
فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

2 هفته پیش

لطفا جواب بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توی تمامی منابع اموزشی و حتی خود استاد توی بخش تستای هرومون ها اینتفرون نوع یک رو پیک شیمیایی گرفتن الان پیک هست یا خیر

شما پیک کوتاه برد در نظر بگیرید

مگه از بین رفتن Tکمک کننده باعث تضیف کل دستگاه ایمنی نمیشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا لنفوسیت B اینترفرون نوع دو نمی‌سازه؟

از این فصل خیلی بدم مییاااد😩

وقتی جواب سوال رو از تو پاسخنامه نگاه کنیم می تونیم اینقد راحت بگیم منظورش چی بوده و چی نبوده. سر جلسه کنکور از کجا بدونیم منظورش کلی بوده یا نه؟؟؟؟ یه نظارت درست و حسابی باید باشه رو سوالات زیست حداقل دوهفته یک مبحث رو میخونی و پونصدتا تست میزنی آخرش یه سوال ازش میاد اونم اینجوری مبهم و گنگ‌‌. وقتی نخونده باشی راحت از سوال رد میشی وقتی اینقد وقت گذاشتی مجبور میشی حتی شده به غلط یه گزینه رو انتخاب کنی. 😏😏 گزینه یک رو هیچ جوره نمیشه درست گرفت خودش گفته سطح (خود) یعنی خود پادتن ساز که گیرنده هم نداره!!!!

گزبنه ۴ اگر میگفت ساخت گیرنده آنتی ژنی باز هم درست بود.؟؟ چون هردو میسازن . یکی روی غشای خودش نگه میداره یکی ترشح میکنه به بیرون

مورد ب چون اولش گفته هر اشتباه نمیشه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

گزینه اول خب داره میگع قطعا میتونه! خب اگه برخورد نکنه که نمیتونه! پس لفظ قطعا که اورده جمله رو غلط میکنه میشه توضیح بدید؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

میتونیم برا الف بگیم اینترنفرون نوع ۲ منظور سواله که پلاسموسیت ترشحش نمیکنه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سلام گزینه یک رو نمیشه اینطور تحلیل کرد که چون یاخته الوده و میکروب واینا از بین میرن، یاخته بدن سالم میمونن و میتونن بیشتر فعالیت کنن پس رو فعالیتشون اثر میذاره این تحلیل هم صدق میکنه؟

سلام نه اون خیلی غیر مستقیم و دور از ذهن طراح میشه

سلام مگه هم t کشنده و هم کشنده طبیعی از یاخته بنیادی لنفویئدی ساخته نشدن؟؟؟؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ممنون

سلام خسته نباشید برا گزینه سه میتونیم پلاسموسیت رو هم در نظر بگیریم چون پادتن هایی که توسط پلاسموسیت تولید میشن میتونن به غشای میکروب متصل بشن و با پایه ی خودشون پروتئین های مکمل رو فعال کنن و پروتئین های مکمل هم میتونن تو غشای میکروب ( باکتری ) منفذ ایجاد کنن .

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 مگر اینکه خود متن سوال، از کلمه غیر مستقیم هم استفاده کنه

tکشنده هم مثل ماستوسیت هسته غیر مرکزی و شبکه اندوپلاسمی گسترده دارند

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی تست ها زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز