میتوز

4.9/5
(658 رای)

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

این نکته آخر که میگه به برخی سانترومر ها یک رشته دوک و... اصلا یعنی چی؟

کدوم نکته

اینجا استاد گفتن که در مرحله متافاز هیچ کروموزومی به رشته های دوک متصل نمیشه . پس چطور امکان داره که در پایان مرحله پرومتافاز برخی کروموزوم ها هستن که فقط از یک طرف رشته دوک بهشون وصل شده اما در پایان این مرحله متافاز همه کروموزوم ها به دو رشته دوک متصل هستند . چطوری میشه کروموزوم ها در مرحله متافاز به رشنه های دوک وصل نشن ولی اون کروموزوم هایی در مرحله قبل که از یک طرف وصل شده بودن در پایان این مرحله از دو طرف وصل شده باشن ؟

رشته های 3 رنگن تو کتاب خب معلم ما گفته که رشته های سبز---> رشته های دوک نیستن. رشته های ابی-----> تکلیفشون معلوم نیست. رشته های قرمز---->رشته هستن. این موضوع درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فکر نکنم همچین نکته ای استاندارد باشه

@فاطمه غفاری یعنی در واقع با رنگ نباید نکته گفت میتونه به جا آبی بگیم صورتی ، در اصل همین نکته که بعضیا وصلن بعضیا کوتاهن و اینا مهمه

مگر داخل پرومتافاز بعضی از کروموزوم ها به رشته های دوک متصل شدند و داخل متافاز همه ی کروموزوم ها به رشته های دوک متصل میشوند پس، اتصال کروموزوم به رشته های دوک شامل پرومتافاز و متافاز میشه نه فقط پرومتافاز... درسته؟

استاد در تلوفاز درسته برا یه هسته باید در نظر بگیرید ولی درکل تلوفاز رو باید لحاض کنید مثل خیلی سبز

استاد چرا دیگه اون کوچیکا که متصل نیستند هم کوتاه شدن دقیقه 14

یعنی توی هر یاخته ۴ تا میانک وجود داره؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

وقتی اینترفاز رو طی کرده و دو برابر شده اره

مگه تو پرومتافاز تشکیل دوک تکمیل نمیشه چون تو کتاب چیزی نگفته

نه در مرحله پرومتافاز هنوز تشکیل دوک تکمیل نمیشه و در مرحله آنافاز تکمیل میشه

@عرشیا بتیانه ببخشید در مرحله متافاز تکمیل میشه

پس اونجایی که کتاب میگه میانک ها به صورت عمود بر هم در یاخته دیده میشوند در واقع اون عمود از دو میانک ساخته شده؟ میشه یکم توضیح بدید این مورد رو من یکم گیج شدم😅

لیلا سعیدی | آکادمی امروز

لیلا سعیدی

4 ماه پیش

ببین عزیزم طبق کتاب درسی ما هر استوانه ۱ سانتریول محسوب میشه و در کل در یاخته ای ک در مرحله تقسیم نیست ۲ سانتریول که به صورت عمود بر هم هست ارایششون قرار گرفته ک در مراحل تقسیم میشه ۴ تا یا ۲ جفت

سلام خسته نباشید یه سوال استاد گفتن که در پرو متافاز به بعضی از کروموزوم ها یک رشته دوک متصله ولی در متافاز به همه کروموزوم ها دو رشته دوک متصل هستش خب میتونیم نتیجه بگیریم که به کروموزوم هایی که در پرومتافاز یه رشته بهشون متصل بوده در متافاز یه رشته دوک دیگه هم متصل میشه ولی استاد میگن که در متافاز رشته های دوک به کروموزوم ها متصل نمیشن

کروموزوم های همتا تفاوتش با کروموزوم خواهری چیه

سلام خسته نباشید کروموزوم های همتا دوتا کروموزوم از دو مجموعه متفاوت هستند که از لحاظ اندازه و شکل جایگا های رنی و... مشابه اند اما کروموزوم های خواهری همان کروماتید {مولکول دنا} هستند که همانند سازی شده وشده کروماتین دو کروماتیدی و در ناحیه سانترومر به همدیگر با پروتئین سانترومری متصل هستند

کروموزوم کروماتینی ۲ کروماتیدی تفاوتش با کروموزوم کروماتینی ۱ کروماتیدی در کروماتید های خواهری اش است؟؟؟

سلام وقت بخیر فک نکنم فرق چندانی داشته باشن فقط مورد اول ک فرمودید دوتا کروموزوم هست مورد دوم یدونه کروموزوم ک خواهری هستن هر دو مورد ولی یکیش دوتایی هست

@تارا اجاقلو البته کروماتید های خواهری نه کروموزوم

یگانه کریمی | آکادمی امروز

یگانه کریمی

10 ماه پیش

سلام وقت بخیر استاد حتی از فصل ژنتیک دوازدهم هم تو کنکور محاسباتی نمیدن؟

۱- غ ۲- غ ۳- ص

آموزش ویدیویی میتوز زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز