Amir Asadollahi
2 ماه پیش
اینجا استاد گفتن که در مرحله متافاز هیچ کروموزومی به رشته های دوک متصل نمیشه . پس چطور امکان داره که در پایان مرحله پرومتافاز برخی کروموزوم ها هستن که فقط از یک طرف رشته دوک بهشون وصل شده اما در پایان این مرحله متافاز همه کروموزوم ها به دو رشته دوک متصل هستند . چطوری میشه کروموزوم ها در مرحله متافاز به رشنه های دوک وصل نشن ولی اون کروموزوم هایی در مرحله قبل که از یک طرف وصل شده بودن در پایان این مرحله از دو طرف وصل شده باشن ؟
(1)
کیمیا قانونی
3 ماه پیش
رشته های 3 رنگن تو کتاب خب معلم ما گفته که رشته های سبز---> رشته های دوک نیستن. رشته های ابی-----> تکلیفشون معلوم نیست. رشته های قرمز---->رشته هستن. این موضوع درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
فکر نکنم همچین نکته ای استاندارد باشه
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
@فاطمه غفاری یعنی در واقع با رنگ نباید نکته گفت میتونه به جا آبی بگیم صورتی ، در اصل همین نکته که بعضیا وصلن بعضیا کوتاهن و اینا مهمه
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
مگه تو پرومتافاز تشکیل دوک تکمیل نمیشه چون تو کتاب چیزی نگفته
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
نه در مرحله پرومتافاز هنوز تشکیل دوک تکمیل نمیشه و در مرحله آنافاز تکمیل میشه
(1)
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
@عرشیا بتیانه ببخشید در مرحله متافاز تکمیل میشه
(1)
محمد فرهادی
7 ماه پیش
سلام خسته نباشید یه سوال استاد گفتن که در پرو متافاز به بعضی از کروموزوم ها یک رشته دوک متصله ولی در متافاز به همه کروموزوم ها دو رشته دوک متصل هستش خب میتونیم نتیجه بگیریم که به کروموزوم هایی که در پرومتافاز یه رشته بهشون متصل بوده در متافاز یه رشته دوک دیگه هم متصل میشه ولی استاد میگن که در متافاز رشته های دوک به کروموزوم ها متصل نمیشن
آرتین آل رسول
10 ماه پیش
کروموزوم کروماتینی ۲ کروماتیدی تفاوتش با کروموزوم کروماتینی ۱ کروماتیدی در کروماتید های خواهری اش است؟؟؟
(1)
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر فک نکنم فرق چندانی داشته باشن فقط مورد اول ک فرمودید دوتا کروموزوم هست مورد دوم یدونه کروموزوم ک خواهری هستن هر دو مورد ولی یکیش دوتایی هست
(1)
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
@تارا اجاقلو البته کروماتید های خواهری نه کروموزوم
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام منظور سانتریول ها هستن در زمان تقسیم هسته ۴ تا هستن توی سلول قبل تقسیم و در در قسمت G2 پدیدار میشن دوتا دو تا عمود بر هم قرار میگیرن و رشته های دوک رو توی پرومتافاز تشکیل میدن در G0 هم یک جفت ازش دیده میشه
(1)
پریا ربیعی
1 سال پیش
ببخشید یه جا خوندم چون کتاب نوشته ضمن فشرده شدن فام تن میانک ها به دو طرف حرکت میکنن پس این دوتا هم زمان هستن ولی استاد هرکدوم رو یه مرحله درنظر گرفتن کدوم درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام همزمان با هم این اتفاق میفته
ستایش آلبا
1 سال پیش
استاد خیلی خوبن 😭😭😭🤌🏻🤌🏻🤌🏻 من اصلا زیستو بجز ایشون با کس دیگه ای نمیفهمم
(11)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
خوشحالم که راضی بودین😍
الیا قناد
1 سال پیش
سلام مگ زنبور نر سلولاش با میوز تقسیم نمیشن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام خیر چون هاپلوییده نمیتونه میوز کنه
(1)
ابوالفضل طالب زاده
1 سال پیش
سلام.پس یعنی از یاخته هایی مثل ماستوسیت که تقسیم نمیشوند و یاخته های بدون هسته مثل گویچه قرمز بالغ نمیشود تصویر کاریوتیپ تهیه کرد؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله همینطوره
فاطمه سادات طباطبایی
1 سال پیش
سلول هایی که تقسیم میوز انجام میدن هم میتونن ازشون کاریوتیپ تهیه کنن یا فقط برای سلول های هسته دار با قابلیت تقسیم میتوز میشه کاریوتیپ تهیه کرد؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ازونا هم میشه اما خب قضیه یکم متفاوت هست چون در میوز تتراد تشکیل میشه
نرگس احمدی
1 سال پیش
ببخشید برای چی اصلا شبکه اندوپلاسمی تخریب میشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 روز پیش
کدوم نکته