یادبگیریم2: میتوز

4.9/5
(534 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

این نکته آخر که میگه به برخی سانترومر ها یک رشته دوک و... اصلا یعنی چی؟

کدوم نکته

اینجا استاد گفتن که در مرحله متافاز هیچ کروموزومی به رشته های دوک متصل نمیشه . پس چطور امکان داره که در پایان مرحله پرومتافاز برخی کروموزوم ها هستن که فقط از یک طرف رشته دوک بهشون وصل شده اما در پایان این مرحله متافاز همه کروموزوم ها به دو رشته دوک متصل هستند . چطوری میشه کروموزوم ها در مرحله متافاز به رشنه های دوک وصل نشن ولی اون کروموزوم هایی در مرحله قبل که از یک طرف وصل شده بودن در پایان این مرحله از دو طرف وصل شده باشن ؟

(1)

رشته های 3 رنگن تو کتاب خب معلم ما گفته که رشته های سبز---> رشته های دوک نیستن. رشته های ابی-----> تکلیفشون معلوم نیست. رشته های قرمز---->رشته هستن. این موضوع درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فکر نکنم همچین نکته ای استاندارد باشه

@فاطمه غفاری یعنی در واقع با رنگ نباید نکته گفت میتونه به جا آبی بگیم صورتی ، در اصل همین نکته که بعضیا وصلن بعضیا کوتاهن و اینا مهمه

مگه تو پرومتافاز تشکیل دوک تکمیل نمیشه چون تو کتاب چیزی نگفته

نه در مرحله پرومتافاز هنوز تشکیل دوک تکمیل نمیشه و در مرحله آنافاز تکمیل میشه

(1)

@عرشیا بتیانه ببخشید در مرحله متافاز تکمیل میشه

(1)

سلام خسته نباشید یه سوال استاد گفتن که در پرو متافاز به بعضی از کروموزوم ها یک رشته دوک متصله ولی در متافاز به همه کروموزوم ها دو رشته دوک متصل هستش خب میتونیم نتیجه بگیریم که به کروموزوم هایی که در پرومتافاز یه رشته بهشون متصل بوده در متافاز یه رشته دوک دیگه هم متصل میشه ولی استاد میگن که در متافاز رشته های دوک به کروموزوم ها متصل نمیشن

کروموزوم کروماتینی ۲ کروماتیدی تفاوتش با کروموزوم کروماتینی ۱ کروماتیدی در کروماتید های خواهری اش است؟؟؟

(1)

سلام وقت بخیر فک نکنم فرق چندانی داشته باشن فقط مورد اول ک فرمودید دوتا کروموزوم هست مورد دوم یدونه کروموزوم ک خواهری هستن هر دو مورد ولی یکیش دوتایی هست

(1)

@تارا اجاقلو البته کروماتید های خواهری نه کروموزوم

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

خودش یه معادله شد😂😂

درکش کنید راحت میشه 😊

کمند محمدی | آکادمی امروز

کمند محمدی

1 سال پیش

سلام لطفا این تست رو تحلیل کنید برام ممنونم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام منظور سانتریول ها هستن در زمان تقسیم هسته ۴ تا هستن توی سلول قبل تقسیم و در در قسمت G2 پدیدار میشن دوتا دو تا عمود بر هم قرار میگیرن و رشته های دوک رو توی پرومتافاز تشکیل میدن در G0 هم یک جفت ازش دیده میشه

(1)

این شکل فقط رشته های ابی وقرمز رو دوک در نظرگرفته یعنی سبزا نیستن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سیز ها هم رشته های دوک هستن اما به کروموزوم متصل نمیشن

ببخشید یه جا خوندم چون کتاب نوشته ضمن فشرده شدن فام تن میانک ها به دو طرف حرکت میکنن پس این دوتا هم زمان هستن ولی استاد هرکدوم رو یه مرحله درنظر گرفتن کدوم درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همزمان با هم این اتفاق میفته

ستایش آلبا | آکادمی امروز

ستایش آلبا

1 سال پیش

استاد خیلی خوبن 😭😭😭🤌🏻🤌🏻🤌🏻 من اصلا زیستو بجز ایشون با کس دیگه ای نمیفهمم

(11)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

خوشحالم که راضی بودین😍

سلام مگ زنبور نر سلولاش با میوز تقسیم نمیشن؟

سلام خیر چون هاپلوییده نمیتونه میوز کنه

(1)

سلام.پس یعنی از یاخته هایی مثل ماستوسیت که تقسیم نمیشوند و یاخته های بدون هسته مثل گویچه قرمز بالغ نمیشود تصویر کاریوتیپ تهیه کرد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله همینطوره

سلول هایی که تقسیم میوز انجام میدن هم میتونن ازشون کاریوتیپ تهیه کنن یا فقط برای سلول های هسته دار با قابلیت تقسیم میتوز میشه کاریوتیپ تهیه کرد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ازونا هم میشه اما خب قضیه یکم متفاوت هست چون در میوز تتراد تشکیل میشه

نرگس احمدی | آکادمی امروز

نرگس احمدی

1 سال پیش

ببخشید برای چی اصلا شبکه اندوپلاسمی تخریب میشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

کتاب درسی توضیحی راجع به دلیلیش نداده شبکه اندوپلاسمی خیلی وسیعه توی سلول و جاگیره و در تقسیم به عملکردش نیازی نیست موقتا