یادبگیریم3: ادامه میتوز

4.9/5
(443 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

(1)

مگر داخل پرومتافاز بعضی از کروموزوم ها به رشته های دوک متصل شدند و داخل متافاز همه ی کروموزوم ها به رشته های دوک متصل میشوند پس، اتصال کروموزوم به رشته های دوک شامل پرومتافاز و متافاز میشه نه فقط پرومتافاز... درسته؟

استاد در تلوفاز درسته برا یه هسته باید در نظر بگیرید ولی درکل تلوفاز رو باید لحاض کنید مثل خیلی سبز

استاد چرا دیگه اون کوچیکا که متصل نیستند هم کوتاه شدن دقیقه 14

یعنی توی هر یاخته ۴ تا میانک وجود داره؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

وقتی اینترفاز رو طی کرده و دو برابر شده اره

پس اونجایی که کتاب میگه میانک ها به صورت عمود بر هم در یاخته دیده میشوند در واقع اون عمود از دو میانک ساخته شده؟ میشه یکم توضیح بدید این مورد رو من یکم گیج شدم😅

لیلا سعیدی | آکادمی امروز

لیلا سعیدی

4 ماه پیش

ببین عزیزم طبق کتاب درسی ما هر استوانه ۱ سانتریول محسوب میشه و در کل در یاخته ای ک در مرحله تقسیم نیست ۲ سانتریول که به صورت عمود بر هم هست ارایششون قرار گرفته ک در مراحل تقسیم میشه ۴ تا یا ۲ جفت

(2)

کروموزوم های همتا تفاوتش با کروموزوم خواهری چیه

سلام خسته نباشید کروموزوم های همتا دوتا کروموزوم از دو مجموعه متفاوت هستند که از لحاظ اندازه و شکل جایگا های رنی و... مشابه اند اما کروموزوم های خواهری همان کروماتید {مولکول دنا} هستند که همانند سازی شده وشده کروماتین دو کروماتیدی و در ناحیه سانترومر به همدیگر با پروتئین سانترومری متصل هستند

یگانه کریمی | آکادمی امروز

یگانه کریمی

10 ماه پیش

سلام وقت بخیر استاد حتی از فصل ژنتیک دوازدهم هم تو کنکور محاسباتی نمیدن؟

۱- غ ۲- غ ۳- ص

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

سلام حتی اون رشته های که تا خط استوا نیومدن هم رشته دوک میگن بهشون چون الان تو مرحله تلوفاز همون رشته هستن ولی بقیه تخریب میشن پس نمیشه بگیم همه رشته های دوک تخریب میشن

سلام بله همینطوره 🌷

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

1 سال پیش

من سانتریول ها رو نفهمیدم بلاخره ساختارشون چجوریه مثلا جفت اینارو!

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

هر یه استوانه یه سانتریول هست

(3)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

دو تاش میشه سانتریول ها

(2)

سلام منظور استاد از رشته پلی نوکلئوتیدی چیه؟

سلام یعنی نوکلئوتید ها با پیوندی اشتراکی بنام فسفو دی استر،به هم متصل میشن و رشته پلی نوکلئوتیدی می‌سازند جزئیاتش مال سال دوازدهمه

کمند محمدی | آکادمی امروز

کمند محمدی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر هر مجموعه کروموزومی خودش جداگانه میتوز انجام میده یا .…..؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام هسته به طور کلی کروموزوم هاش با هم همانندسازی میشه، با هم در‌وسط یاخته قرار میگیرن و با هم جدا میشن اینطوری نیست هر مجموعه جدا و در زمان دلخواهش به کارش برسه

ببخشید در پایان تلوفاز پوشش هسته به طور کامل تشکیل میشه یا بعد از سیتوکینز پوشش تکمیل میشع؟!😅😁

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام در‌پایان تلوفاز پوشش هسته مجدد تشکیل میشه

سلام وقت بخیر این جمله درسته که همواره سانتریول هایی که در اینترفاز دو برابر شده اند در سازماندهی تشکیل دوک تقسیم نقش دارند

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ببین از یه نظر میتونی اشتباه در نظر بگیریش اونم این هست که در بین میوز ۱ و ۲ اینترفاز نداریم، اما سانتریول ها دو برابر میشن و در میوز ۲ وظیفه سازماندهی رشته های دوک رو دارن

(1)