تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

4.9/5
(557 رای)

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

میتوز
میتوز

`01:23

1 تمرین

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

الان صفحه یاخته ای همون تیغه میانی است؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ، یاخته های ماهیچه ای در دوران جنینی با اکتین و میوزین تقسیم میشوند؟

کیانا کرمی | آکادمی امروز

کیانا کرمی

3 ماه پیش

سلام یعنی ما اینجا توی اسم گذاری این یاخته، مرحله پرومتافاز نداریم؟

جواب اخرین جاخالی میشه انافاز ؟ ننوشتن

بله

یعنی اگه ابتدا که ریزکیسه ها جدا باشن بگه دیواره یاخته ای غلطه ، ولی اگه حداقل دوتاشون به هم بپیوندند دیواره یاختست درسته ؟

من این جمله رو متوجه نشدم!

منظور اینکه حالت قرارگیری اکتین و میوزین یاخته ماهیچه ای، به شکل سارکومر هست.(صفحه 47 کتاب درسی). ارایش کمربندی اکتین و میوزین فقط برای یاخته های جانوری در حال تقسیم سیتوپلاسم اند هست.

سلام سوال ۲ تست یاد بگیریم گفته حاصل تقسیم میتوز فامتن هست اما به نظر من چون تو شکل کتاب سیتوکینز فشردگی کم هست فامینه حساب میشن نه فامتن

الان بین G²وSنقطه وارسی است

از نظر کنکوری نقطه وارسی بین اونها وجود نداره و کتاب درسی هم همینو نشون میده ولی از نظر علمی معلوم نی شاید باشه

سندروم دون هم به همین موضوع جهش دنا مربوطه؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

4 ماه پیش

اره سندروم داون یا تریزومی۲۱ هم یه جهشه که مال اسپرم و تخمکه که فرد به جای ۲کروموزم شماره ۲۱ سه تا از اونا رو داره

یاخته های ماهیچه ای اصلا تقسیم نمی شن؟هیچ نوع ماهیچه ای؟؟ چرا این رو تا حالا نگفته بودن استاد!!!!! فقط یاخته های خونی و جنسی رو مثال می زدن هرجا اسم تقسیم نشدن میومد

سلام وقتتون بخیر آخه تو تلوفاز رشته های دوک کامل از بين نرفتن که طبق شکل صفحه ۸۵ پس چرا استاد اصرار دارن که رشته های دوک کامل از بین میرن و بعد پوشش هسته شکل میگیره ؟؟

در مرحله تلوفاز کامل از بین میرن طبق متن کتاب، بعد از کامل از بین رفتن رشته های دوک، پوشش هسته کامل شکل میگیره. کتاب فقط در مورد پایان یافتن هر یک ازینا حرف زده. شکل صفحه 85 قبل از تکمیل پوشش هسته و بعد از شروع تخریب رشته های دوک رو توی تلوفاز نشون میده

جواب این جاخالی نارنجی رنگ چی میشه؟

جا خالی اخر در اینجا با چی پر میشه؟

آنافاز

در G2 پروتیین های دوک تقسیم رو چک میکنن،میشع گفت همون سانتریول؟؟؟؟ یعنی میشه جای پروتیین های دوک تقسیم،کلمه ی سانتریول رو استفاده کرد؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید استاد گفتن در ابتدای سیتوکینز یاخته جانوری رشته های دوک کامل از بین رفته اند ولی با توجه به شکل و فیلم تقسیم یاخته جانوری رشته های دوک هنوز وجود دارن!؟

آموزش ویدیویی تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز