= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
سندروم دون هم به همین موضوع جهش دنا مربوطه؟
Amir .
4 ماه پیش
اره سندروم داون یا تریزومی۲۱ هم یه جهشه که مال اسپرم و تخمکه که فرد به جای ۲کروموزم شماره ۲۱ سه تا از اونا رو داره
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
در G2 پروتیین های دوک تقسیم رو چک میکنن،میشع گفت همون سانتریول؟؟؟؟ یعنی میشه جای پروتیین های دوک تقسیم،کلمه ی سانتریول رو استفاده کرد؟؟؟
بلال اقبالی
1 سال پیش
اونج که میگه اریتروپویتین یعنی پروتین سبب میشه که با تاثیر به آن هورمون سرعت تقسیم افزایش یابد یافقط هورمون به تنهایی سبب سرعت تقسیم میشه؟
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر اون هورمون ها از جنس پروتئین هستن منظورشون اونخ
اتنا هاشمی
1 سال پیش
از کجا میشه فهمید کدوم سلول ها تقسیم نمیشن من متوجه نشدم چجوری متوجه شدید لنفوسیتهای عمل کننده نوتروفیلها بازوفیلها و غیره تقسیم نمیشن تقسیم میتوزی
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر اون ها یاخته هایی هستن که توسط یاخته بنیادی لنفوئیدی و میلوئیدی تشکیل شدن خودشون تقسیم نمیشن که
Beni 🖤
1 سال پیش
استاد گفتن در بین S و G2 نقطه وارسی وجود نداره منظور چیه؟ توی G2 اواسطش یک نقطه وارسی داریم خب
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام به تصویر نگاه کن بین این دو تا مرحله نقطه وارسی وجود نداره نقطه وارسی توی مرحله G2 هست
(2)
مهسا ... ....
1 سال پیش
سلام میشه لطفا جواب بدید من این بخش کتاب که میگه در گیاهان در محل اسیب دیده نوعی عامل رشد تولید میشوند عامل رشد چیه و و ادامه که با تقسیم سریع توده یاخته ایجاد کنند توده یاخته چیه و برای چی
بلال اقبالی
1 سال پیش
سلام عامل رشد همان پروتین های افزاینده سرعت هست توده یاخته یعنی پر یاخته محلی که توش پر یاخته هست
الهه پیران
1 سال پیش
سلام استاد در 12:7 میگن نقطه وارسی G2 اواسط مرحله G2 اتفاق میفته ولی در جزوه نوشته اواخر G2 کدوم درست هستش ؟
نرگس روایی
1 سال پیش
سلام. در جزوه هم نقطه وارسی دوم, در "اواسط G2 " مشخص و نامگذاری شده.
فرشته پرتوی
1 سال پیش
آیا نقاط وارسی جی۲ و متافازی هم میشه گفت در جلوگیری از تغییر در ماده ژنتیکی یاخته ی حاصل نقش دارند ؟؟
فاطمه شریفی
1 سال پیش
یاخته های که به ندرت تقسیم می شوند تنظیم چرخه و سرعت تقسیمشون با پروتئین هاست
فاطمه شریفی
1 سال پیش
و اینکه بقیشون که دائم تقسیم می شوند دیگه با توجه به شرایط نامساعد یا افزایش بیش از حد تقسیم یاخته ها کاهش یا متوقف میکنند محیطی
زینب مقدم
1 سال پیش
@فاطمه شریفی خب بله مرسی از کامنتت
مریم طهرانی نجفیان
1 سال پیش
سلام وقت بخیر در زمان۹:۱۷ که میگن یاخته خودش رو میکشه یعنی مسبب مرگش همون پرفورین و آنزیم خاصی که در فصل ۴ خوندیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
(1)
سمیرا رحمتی
2 سال پیش
ب هر کروموزوم دو رشته دوک وصل میشه؟ امکانش هس ب ی کروموزوم بیشتر از دوتا وصل بشه؟
(1)
مهدی مکبر
2 سال پیش
نه یا یکی یا دوتا
یگانه جاهدی
2 سال پیش
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
از نظر کنکوری نقطه وارسی بین اونها وجود نداره و کتاب درسی هم همینو نشون میده ولی از نظر علمی معلوم نی شاید باشه