یادبگیریم5: تنظیم چرخه یاخته

4.9/5
(388 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

الان بین G²وSنقطه وارسی است

از نظر کنکوری نقطه وارسی بین اونها وجود نداره و کتاب درسی هم همینو نشون میده ولی از نظر علمی معلوم نی شاید باشه

سندروم دون هم به همین موضوع جهش دنا مربوطه؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

4 ماه پیش

اره سندروم داون یا تریزومی۲۱ هم یه جهشه که مال اسپرم و تخمکه که فرد به جای ۲کروموزم شماره ۲۱ سه تا از اونا رو داره

در G2 پروتیین های دوک تقسیم رو چک میکنن،میشع گفت همون سانتریول؟؟؟؟ یعنی میشه جای پروتیین های دوک تقسیم،کلمه ی سانتریول رو استفاده کرد؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اونج که میگه اریتروپویتین یعنی پروتین سبب میشه که با تاثیر به آن هورمون سرعت تقسیم افزایش یابد یافقط هورمون به تنهایی سبب سرعت تقسیم میشه؟

سلام وقت بخیر اون هورمون ها از جنس پروتئین هستن منظورشون اونخ

اتنا هاشمی  | آکادمی امروز

اتنا هاشمی

1 سال پیش

از کجا میشه فهمید کدوم سلول ها تقسیم نمی‌شن من متوجه نشدم چجوری متوجه شدید لنفوسیت‌های عمل کننده نوتروفیل‌ها بازوفیل‌ها و غیره تقسیم نمی‌شن تقسیم میتوزی

سلام وقت بخیر اون ها یاخته هایی هستن که توسط یاخته بنیادی لنفوئیدی و میلوئیدی تشکیل شدن خودشون تقسیم نمیشن که

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

1 سال پیش

استاد گفتن در بین S و G2 نقطه وارسی وجود نداره منظور چیه؟ توی G2 اواسطش یک نقطه وارسی داریم خب

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام به تصویر نگاه کن بین این دو تا مرحله نقطه وارسی وجود نداره نقطه وارسی توی مرحله G2 هست

(2)

مهسا ... .... | آکادمی امروز

مهسا ... ....

1 سال پیش

سلام میشه لطفا جواب بدید من این بخش کتاب که میگه در گیاهان در محل اسیب دیده نوعی عامل رشد تولید میشوند عامل رشد چیه و و ادامه که با تقسیم سریع توده یاخته ایجاد کنند توده یاخته چیه و برای چی

سلام عامل رشد همان پروتین های افزاینده سرعت هست توده یاخته یعنی پر یاخته محلی که توش پر یاخته هست

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

1 سال پیش

سلام استاد در 12:7 میگن نقطه وارسی G2 اواسط مرحله G2 اتفاق میفته ولی در جزوه نوشته اواخر G2 کدوم درست هستش ؟

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

1 سال پیش

سلام. در جزوه هم نقطه وارسی دوم, در "اواسط G2 " مشخص و نامگذاری شده.

آیا نقاط وارسی جی۲ و متافازی هم میشه گفت در جلوگیری از تغییر در ماده ژنتیکی یاخته ی حاصل نقش دارند ؟؟

یاخته های که به ندرت تقسیم می شوند تنظیم چرخه و سرعت تقسیمشون با پروتئین هاست

و اینکه بقیشون که دائم تقسیم می شوند دیگه با توجه به شرایط نامساعد یا افزایش بیش از حد تقسیم یاخته ها کاهش یا متوقف میکنند محیطی

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@فاطمه شریفی خب بله مرسی از کامنتت

سلام وقت بخیر در زمان۹:۱۷ که میگن یاخته خودش رو میکشه یعنی مسبب مرگش همون پرفورین و آنزیم خاصی که در فصل ۴ خوندیم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله

(1)

سلام میشه این سوال رو توضیح بدید

سلام منظور سوال رو متوجه نشدم ممنون میشم توضیح بدید

ب هر کروموزوم دو رشته دوک وصل میشه؟ امکانش هس ب ی کروموزوم بیشتر از دوتا وصل بشه؟

(1)

مهدی مکبر | آکادمی امروز

مهدی مکبر

2 سال پیش

نه یا یکی یا دوتا

حالا که خط آخر قید کرده "بعضی" از این نقاط وارسی رو تو شکل می‌بینیم اگه تو تست گفت به جز این سه تا هم داریم بلاخره در نظر بگیریم یا نه؟