یادبگیریم4: تقسیم سیتوپلاسم (سیتوکینز)
4.9/5
(449 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
یعنی اگه ابتدا که ریزکیسه ها جدا باشن بگه دیواره یاخته ای غلطه ، ولی اگه حداقل دوتاشون به هم بپیوندند دیواره یاختست درسته ؟
بهار گوی زاده
4 ماه پیش
من این جمله رو متوجه نشدم!
ارمین دوام کار
4 ماه پیش
منظور اینکه حالت قرارگیری اکتین و میوزین یاخته ماهیچه ای، به شکل سارکومر هست.(صفحه 47 کتاب درسی). ارایش کمربندی اکتین و میوزین فقط برای یاخته های جانوری در حال تقسیم سیتوپلاسم اند هست.
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
سلام سوال ۲ تست یاد بگیریم گفته حاصل تقسیم میتوز فامتن هست اما به نظر من چون تو شکل کتاب سیتوکینز فشردگی کم هست فامینه حساب میشن نه فامتن
حیدر مالداری
4 ماه پیش
یاخته های ماهیچه ای اصلا تقسیم نمی شن؟هیچ نوع ماهیچه ای؟؟ چرا این رو تا حالا نگفته بودن استاد!!!!! فقط یاخته های خونی و جنسی رو مثال می زدن هرجا اسم تقسیم نشدن میومد
سحر شیخکانلو میلان
7 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر آخه تو تلوفاز رشته های دوک کامل از بين نرفتن که طبق شکل صفحه ۸۵ پس چرا استاد اصرار دارن که رشته های دوک کامل از بین میرن و بعد پوشش هسته شکل میگیره ؟؟
ارمین دوام کار
4 ماه پیش
در مرحله تلوفاز کامل از بین میرن طبق متن کتاب، بعد از کامل از بین رفتن رشته های دوک، پوشش هسته کامل شکل میگیره. کتاب فقط در مورد پایان یافتن هر یک ازینا حرف زده. شکل صفحه 85 قبل از تکمیل پوشش هسته و بعد از شروع تخریب رشته های دوک رو توی تلوفاز نشون میده
شایان احمدزاده
9 ماه پیش
سلام خسته نباشید استاد گفتن در ابتدای سیتوکینز یاخته جانوری رشته های دوک کامل از بین رفته اند ولی با توجه به شکل و فیلم تقسیم یاخته جانوری رشته های دوک هنوز وجود دارن!؟
عرشیا برزگران
1 سال پیش
تو مرحله تلوفاز طبق شکل کتاب که رشته های دوک هنوز وجود دارن به طور کامل از بین نمیرن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام برای همین میگه پوشش هسته اول تشکیل میشه و بعد رشته های دوک از بین میره
عرشیا برزگران
1 سال پیش
لفظ سارکومر و تار مگه فقط برای یاخته های ماهیچه اسکلتی نیست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
نه لزوما
عرشیا برزگران
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی فصل 3 یازدهم که میگه به یک سلول ماهیچه اسکلتی میگن تار
ملیکا نیرلو
1 سال پیش
سلام ببخشید توی جزوه من ۳ تا نکته دیگر هم وجود داره که استاد دربارشون حرف نمیزنه ، میشه نکته آخری که میگه > در تقسیم یاخته گیاهی بعد از تقسیم هسته ، لایه ای به نام تیغه میاینی تشکیل میشود. این لایه سیتوپلاسم را به دو بخش تقسیم می کند و درنتیجه ، دو یاخته ایجاد میشود تیغه میانی از پکتین ساخته شده است . پکتین مانند چسب عمل میکند و دو یاخته را در کنار هم نگه می دارد . پروتوپلاست هریک از یاخته های تازه تشکیل شده ، دیواره نخستین را می سازد
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷