یادبگیریم4: تقسیم سیتوپلاسم (سیتوکینز)

4.9/5
(449 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

الان صفحه یاخته ای همون تیغه میانی است؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ، یاخته های ماهیچه ای در دوران جنینی با اکتین و میوزین تقسیم میشوند؟

کیانا کرمی | آکادمی امروز

کیانا کرمی

3 ماه پیش

سلام یعنی ما اینجا توی اسم گذاری این یاخته، مرحله پرومتافاز نداریم؟

جواب اخرین جاخالی میشه انافاز ؟ ننوشتن

بله

یعنی اگه ابتدا که ریزکیسه ها جدا باشن بگه دیواره یاخته ای غلطه ، ولی اگه حداقل دوتاشون به هم بپیوندند دیواره یاختست درسته ؟

من این جمله رو متوجه نشدم!

منظور اینکه حالت قرارگیری اکتین و میوزین یاخته ماهیچه ای، به شکل سارکومر هست.(صفحه 47 کتاب درسی). ارایش کمربندی اکتین و میوزین فقط برای یاخته های جانوری در حال تقسیم سیتوپلاسم اند هست.

سلام سوال ۲ تست یاد بگیریم گفته حاصل تقسیم میتوز فامتن هست اما به نظر من چون تو شکل کتاب سیتوکینز فشردگی کم هست فامینه حساب میشن نه فامتن

یاخته های ماهیچه ای اصلا تقسیم نمی شن؟هیچ نوع ماهیچه ای؟؟ چرا این رو تا حالا نگفته بودن استاد!!!!! فقط یاخته های خونی و جنسی رو مثال می زدن هرجا اسم تقسیم نشدن میومد

سلام وقتتون بخیر آخه تو تلوفاز رشته های دوک کامل از بين نرفتن که طبق شکل صفحه ۸۵ پس چرا استاد اصرار دارن که رشته های دوک کامل از بین میرن و بعد پوشش هسته شکل میگیره ؟؟

در مرحله تلوفاز کامل از بین میرن طبق متن کتاب، بعد از کامل از بین رفتن رشته های دوک، پوشش هسته کامل شکل میگیره. کتاب فقط در مورد پایان یافتن هر یک ازینا حرف زده. شکل صفحه 85 قبل از تکمیل پوشش هسته و بعد از شروع تخریب رشته های دوک رو توی تلوفاز نشون میده

جواب این جاخالی نارنجی رنگ چی میشه؟

آنافاز

(1)

جا خالی اخر در اینجا با چی پر میشه؟

آنافاز

سلام خسته نباشید استاد گفتن در ابتدای سیتوکینز یاخته جانوری رشته های دوک کامل از بین رفته اند ولی با توجه به شکل و فیلم تقسیم یاخته جانوری رشته های دوک هنوز وجود دارن!؟

تو مرحله تلوفاز طبق شکل کتاب که رشته های دوک هنوز وجود دارن به طور کامل از بین نمیرن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام برای همین میگه پوشش هسته اول تشکیل میشه و بعد رشته های دوک از بین میره

لفظ سارکومر و تار مگه فقط برای یاخته های ماهیچه اسکلتی نیست؟

نه لزوما

@سید محمد متین رشادی فصل 3 یازدهم که میگه به یک سلول ماهیچه اسکلتی میگن تار

سلام ببخشید توی جزوه من ۳ تا نکته دیگر هم وجود داره که استاد دربارشون حرف نمیزنه ، میشه نکته آخری که میگه > در تقسیم یاخته گیاهی بعد از تقسیم هسته ، لایه ای به نام تیغه میاینی تشکیل می‌شود. این لایه سیتوپلاسم را به دو بخش تقسیم می کند و درنتیجه ، دو یاخته ایجاد می‌شود تیغه میانی از پکتین ساخته شده است . پکتین مانند چسب عمل می‌کند و دو یاخته را در کنار هم نگه می دارد . پروتوپلاست هریک از یاخته های تازه تشکیل شده ، دیواره نخستین را می سازد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله کدوم قسمتش رو متوجه نشدین؟