پرتوزایی

4.8/5
(429 رای)

پرتوزایی

پرتوزایی
پرتوزایی

`01:00

1 تمرین

سوالات دیگران
Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

1 ماه پیش

درود گزینه ب رو متوجه نشدم لطفا توضیح بدین ممنون

سلام مگه گسیل گاما بدون تغییر عدد جرمی نیست چرا اینجا از ۲۳۴شده ۲۳۱

سلام احتمالا اشتباه تایپیه

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

2 ماه پیش

سلام من توی درسنامه خوندم گسیل پرتوی گاما هسته رو به حالت پایدار برمیگردونه ایا بقیه پرتو ها هم ممکن هست اینکارو بکنن؟ و اینکه ممکن هست گاما هم هسته رو پایدار نکنه؟

سلام ببخشید هلیوم از کجا اومد اصلا واسه چی از هلیوم استفاده کرد؟

سلام ذره آلفا همون هسته اتم هلیم هست

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

2 ماه پیش

سلام جمله اول فقط برای واپاشی بتا صدق میکنه

A S | آکادمی امروز

A S

1 سال پیش

سلام اینجا چرا هلیوم ضریب ۳ داره از کجا آمد این ضریب

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

A S | آکادمی امروز

A S

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی متوجه شدم ممنون

ببخشید توی این مثال قسمت د بتای منفی نباید باشه ؟ از 9 شده 8

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام میشه واپاشی بتای مثبت را که پروتون به نوترون و پوزیترون تبدیل میشه هم ساده تر توضیح بدین ؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه میشه نکته ای که میگه الکترون های گسیل شده در واپاشی بتا در هسته مادر وجود نداره و همچنین یکی از الکترون های مداری اتم نیست را توضیح بدید که خب این الکترون گسیل شده پس از کجا امده؟

سلام امکانش است جواب چی یاد گرفتی بفرستید

zahra 🤍🩺 | آکادمی امروز

zahra 🤍🩺

1 سال پیش

ببخشید سوالات پرتوزایی همه یک تیپ حل میشن درسته راه حل تستی و تشریحیشون متفاوت نیس؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همین راهو دارن چون حلشون طولانی نیست تستی و تشریحیش یکسانه

تعداد نوکلئون ها چجوری تو واپاشی الفا تغییر نمیکنه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

به وامنش واپاشی الفا توجه کن

نمیتونیم بگیم تو واپاشی بتای منفی هسته دختر بار مثبت میگیره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

خیر

سلام اقای رشادی پایین تر ویستون رو گوش کردم ولی باز یکم نامفهومه برام اینکه تو واپاشی بتای منفی نوترون تبدیل میشه به الکترون و پروتون یعنی چی؟ یعنی به ازای ازاد شدن یه بار منفی ..بار مثبت یکی زیاد میشه و واسه اینکه عدد جرمی ثابت بمونه یکی از تعداد نوترون ها کم میشه؟ منظورتون از تبدیل شدن این بود؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

گزینه ۴ رو بیشتر توضیح میدین بنظرم درسته چرا غلط شد؟

.Armita . | آکادمی امروز

.Armita .

1 سال پیش

جمله درواقع به این صورت باید نوشته میشد:هنگام گسیل گاما‍،پوزیترون و الکترون،بار هسته ثابت میماند ابن جمله فقط برای گاما صدق میکنه نه پوزیترون و الکترون

آموزش ویدیویی پرتوزایی فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز