= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Beni 🖤
2 ماه پیش
سلام من توی درسنامه خوندم گسیل پرتوی گاما هسته رو به حالت پایدار برمیگردونه ایا بقیه پرتو ها هم ممکن هست اینکارو بکنن؟ و اینکه ممکن هست گاما هم هسته رو پایدار نکنه؟
ادا بافقی
2 ماه پیش
سلام ببخشید هلیوم از کجا اومد اصلا واسه چی از هلیوم استفاده کرد؟
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
سلام ذره آلفا همون هسته اتم هلیم هست
A S
1 سال پیش
سلام اینجا چرا هلیوم ضریب ۳ داره از کجا آمد این ضریب
A S
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی متوجه شدم ممنون
ایدا کریم پورفرد
1 سال پیش
سلام میشه واپاشی بتای مثبت را که پروتون به نوترون و پوزیترون تبدیل میشه هم ساده تر توضیح بدین ؟
ایدا کریم پورفرد
1 سال پیش
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه میشه نکته ای که میگه الکترون های گسیل شده در واپاشی بتا در هسته مادر وجود نداره و همچنین یکی از الکترون های مداری اتم نیست را توضیح بدید که خب این الکترون گسیل شده پس از کجا امده؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
نمیتونیم بگیم تو واپاشی بتای منفی هسته دختر بار مثبت میگیره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
خیر
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
سلام اقای رشادی پایین تر ویستون رو گوش کردم ولی باز یکم نامفهومه برام اینکه تو واپاشی بتای منفی نوترون تبدیل میشه به الکترون و پروتون یعنی چی؟ یعنی به ازای ازاد شدن یه بار منفی ..بار مثبت یکی زیاد میشه و واسه اینکه عدد جرمی ثابت بمونه یکی از تعداد نوترون ها کم میشه؟ منظورتون از تبدیل شدن این بود؟
BTMN
1 سال پیش
دلیل اینکه از تعداد نوترون ها کم میشه رو نفهمیدم
Z.Zruqv .Ln
1 سال پیش
سلام نوترون تبدیل میشه یه پروتون و یه بتازای منفی برهمین کم شده مثل این هست تو ۳۰ هزار داری ۶هزارشو تیتاب میخری ۴ هزارشم آدامس شیک الآن ۱۰هزار(یه نوترون) تدیل به یه تیتاب و آدامس شده همچنین ۲۰ هزارم پول داری
ستایش عباسی
1 سال پیش
سلام ببخشید اینجا یعنی چی که یکی از الکترون های مداری اتم نیست منظورش چیه؟
(3)
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
جرا سه تا ذره آلفا ولی یه ذره بتا درنظر گرفتن؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
این واکنش رو خود سوال میده یا میگه چند تا ذره گسیل میشه
(1)
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام احتمالا اشتباه تایپیه
(1)