یادبگیریم1: پرتوزایی

4.9/5
(269 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

پرتوزایی

پرتوزایی
پرتوزایی

`01:00

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام مگه گسیل گاما بدون تغییر عدد جرمی نیست چرا اینجا از ۲۳۴شده ۲۳۱

سلام احتمالا اشتباه تایپیه

(1)

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

2 ماه پیش

سلام من توی درسنامه خوندم گسیل پرتوی گاما هسته رو به حالت پایدار برمیگردونه ایا بقیه پرتو ها هم ممکن هست اینکارو بکنن؟ و اینکه ممکن هست گاما هم هسته رو پایدار نکنه؟

سلام ببخشید هلیوم از کجا اومد اصلا واسه چی از هلیوم استفاده کرد؟

سلام ذره آلفا همون هسته اتم هلیم هست

A S | آکادمی امروز

A S

1 سال پیش

سلام اینجا چرا هلیوم ضریب ۳ داره از کجا آمد این ضریب

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

A S | آکادمی امروز

A S

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی متوجه شدم ممنون

ببخشید توی این مثال قسمت د بتای منفی نباید باشه ؟ از 9 شده 8

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام میشه واپاشی بتای مثبت را که پروتون به نوترون و پوزیترون تبدیل میشه هم ساده تر توضیح بدین ؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه میشه نکته ای که میگه الکترون های گسیل شده در واپاشی بتا در هسته مادر وجود نداره و همچنین یکی از الکترون های مداری اتم نیست را توضیح بدید که خب این الکترون گسیل شده پس از کجا امده؟

سلام امکانش است جواب چی یاد گرفتی بفرستید

تعداد نوکلئون ها چجوری تو واپاشی الفا تغییر نمیکنه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

به وامنش واپاشی الفا توجه کن

نمیتونیم بگیم تو واپاشی بتای منفی هسته دختر بار مثبت میگیره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

خیر

(1)

سلام اقای رشادی پایین تر ویستون رو گوش کردم ولی باز یکم نامفهومه برام اینکه تو واپاشی بتای منفی نوترون تبدیل میشه به الکترون و پروتون یعنی چی؟ یعنی به ازای ازاد شدن یه بار منفی ..بار مثبت یکی زیاد میشه و واسه اینکه عدد جرمی ثابت بمونه یکی از تعداد نوترون ها کم میشه؟ منظورتون از تبدیل شدن این بود؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

دلیل اینکه از تعداد نوترون ها کم میشه رو نفهمیدم

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

1 سال پیش

سلام نوترون تبدیل میشه یه پروتون و یه بتازای منفی برهمین کم شده مثل این هست تو ۳۰ هزار داری ۶هزارشو تیتاب میخری ۴ هزارشم آدامس شیک الآن ۱۰هزار(یه نوترون) تدیل به یه تیتاب و آدامس شده همچنین ۲۰ هزارم پول داری

سلام ببخشید اینجا یعنی چی که یکی از الکترون های مداری اتم نیست منظورش چیه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(3)

جرا سه تا ذره آلفا ولی یه ذره بتا درنظر گرفتن؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

این واکنش رو خود سوال میده یا میگه چند تا ذره گسیل میشه

(1)

چجوری استاد ذره آلفارو همون هلیوم درنظر گرفتن اینجا؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

ذره الفا همون هلیوم هست به شکل توجه کن

@نرگس مهدوی اها خیلی ممنون❤️🎀