هلیا خداویسی
4 ماه پیش
گزینه آخر خب کاروتنویید مگه تا طول موج 500نمیره؟ دیگه چرا توی رنگ زرد و نارنجی و قرمز دیده میشه قرمز که طچل موجش 700عه
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
سلام سوال 15 ازمون 24 بهمن قلمچی امروز گزینه ی اول گفته که ( سبزینه های موجود در مرکز واکنش هر فتوسیستم الکترون برانگیخته رو به ناقل الکترون منتقل میکنن!) و درست گرفته....میشه بگین چرا؟ اخه لزوما که همه سبزینه ها الکترون هاشونو به ناقل نمیدن که.... مگه نگفتیم ممکنه الکترون یه سبزینه داخل مرکز به یه سبزینه ی دیگه منتقل بشه؟ اون سبزینه ی ثانی که دیگه ناقل نیست اسمش🙁🙁🙁
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
روی سوال گفته گیاهان دانه دار، این مقایسه ش توی تک لپه و دو لپه چجوریه؟ لطفا اگه کسی میدونه بگه
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
ممنون میشم سوالتون رو دقیقتر مطرح کنید نفهمیدم ایرادتون کجاست
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی گیاهان تک لپه و دو لپه با دانه دار و بدون دانه چه نسبتی دارن؟
Ayla ....
4 ماه پیش
گزینه آخر برا اون قسمت اولش هم میتونستیم این طور ردش کنیم که سبزینه bحداقل جذبش صفره که توی این بازه ی مذکور نیست درسته؟
Ayla ....
4 ماه پیش
با اینکه کامنتا رو خوندم ولی جواب قانع کننده پیدا نکردم گزینه اول یاخته ها یا کاروتنوئید ندارن یا اگه هم دارن در هر دو صورت فاقدتوانایی جذب هستن توی این طول موج پس برا هردوصورت ودرنهایت جواب گزینه درسته که !! لطف کنید جوابتون کاملا واضح و منطقی بگید چون من اصن نفهمیدم استاد چطور ردش کردن جوابی که استاد گفت تازه دلیلی بر درست بودن این گزینه میشد نه نادرست بودن
فاطمه اکبری
4 ماه پیش
ببین شما مثلا آوند های چوبی رو درنظر بگیر(که در بین دو لایه روپوسته)این یاخته ها مرده ان و طبیعتا کاروتنوئید داخلشون نیست.درسته تیکه اولش شاید درست به نظر بیاد،ولی اون بخشی که گفته توسط رنگیزه های کاروتنوئیدی درون خود رو هم باید در نظر بگیری که در اینصورت غلط میشه امیدوارم متوجه شده باشی:)
Ayla ....
4 ماه پیش
@فاطمه اکبری متوجه شدم مرسی ازت🤍
مهیار کریمی
4 ماه پیش
برای گزینه سوم نمیشه گفت که علاوه بر کلروفیل های a فتوسیستمی که فقط یکی از از اونا داخل مرکز واکنش هست کلروفیل a دیگری هم میتونه داخل انتن ها باشه ؟ دقت کنید که گزینه میگه در فتوسیستم ها و اشاره خاصی به مرکز و انتن نکرده
محدثه باشتنی
3 هفته پیش
بله منم همین فکرو کردم لطفا یه نفر جواب بده
محمدمهدی طاهریان
5 ماه پیش
خو مگه اینا پاد اکسنده نیستن منطقیش اینه که اکسنده باشن دیگه چرا پس باعث کاهش رادیکال ازاد میشن؟
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام... ببین رادیکال های آزاد الکترون جفت نشده دارن و چون واکنش پذیری خیلی زیادی دارن تمایل دارن الکترون بگیرن که جفت بشن پس برا اینکه از یاخته های بدنمون الکترون نگیرن این پاداکسنده ها الکترون هاشونو میدن ب رادیکال های ازاد و باعث کاهش اونا میشن.
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
سلام در نمودار صفحه 79 در بازه 400 تا 500 نانو متر کلروفیل ا و بی از کاروتئونبد بیشتر که چرا گزینه ب غلطه؟؟؟
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
ببخشید مشکلم رفع شد
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
گزینه چهارم چه ربطی به غلاف آوندی داشت؟ متوجه نشدم
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام:) اون چیزی که آوندها رو احاطه میکنه غلاف آوندیه
فاطمه شهراپور
1 سال پیش
توی این تست میگه توان bبیشتر از aولی توی چند تست قبلی میگه گفت جذب نور aبشتر از d؟؟؟
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
ب طور کلی b بیشتر a. ولی داخل ی بازه هایی a بیشتر از b میشه...
فاطمه شهراپور
1 سال پیش
سلام فرق بین نگبانان روزنه با یخته های ترشحی چیه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام کاملا فرق دارن شکلشون متفاوته کارشون متفاوته مثلا یاخته نگهبان روزنه برخلاف ترشحی،فتوسنتز میکنه یا مثلاً نگهبان روزنه بر خلاف ترشحی باعث باز و بسته شدن روزنه میشه
زینب زمانی حقیقی
1 سال پیش
قسمت د کاروتنویئد ها اصلا در محدوده زرد و نارنجی و قرمز مشاهده نمی شن چرا این قسمت درست گرفته شد
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام همون صفر رو حداقل میزان جذب در نظر گرفتن
محدثه باشتنی
3 هفته پیش
@نرگس مهدوی سلام یعنی حداقل با صفر برابره ؟ ولی نیست به نظرم گزینه آخر نباید غلط باشه؟
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام توضیح دادم