نیلوفر شعبانخانی
1 ماه پیش
یه سوال اکسین خودش یه هورمونه بعد خودش میتونه هنگام چیرگی رأسی باعث تولید یه هورمون دیگه(اتیلن)بشه؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اینی که اینجا گفتن درسته
عرشیا بتیانه
2 هفته پیش
درستش اینجاست اونجا حواسش نبوده
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
توی ریشه زایی توسط اکسین استدلال مون این شد که نه تنها باعث رشد ابعادی میشه بلکه باعث رش تعدادی هم میشه . خب مسلمه داره ریشه زایی میکنه میبایست میتوز هم بکنه که ریشه بیشتر بشه حالا اینجا استدلال استاد عوض شد !!! در ساقه زایی گیاه توسط سیتوکینین میبایست هم رشد ابعادی اتفاق بیفته و هم رشد تعدادی . وگرنه ساقه زایی بدون میتوز ممکن هست آیا ؟؟؟ تو متن کتاب هم تلویحا به رشد تعدادی اشاره شده (( سبب ایجاد ساقه از یاخته های تمایز نیافته می شود )) ایجاد با میتوز نیست ؟؟؟
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد
صابر مهرانی
1 سال پیش
مادهای که به عنوان «عامل نارنجی» شناخته میشود، فقط ترکیبی از چندین اکسین نیست. ترکیباتی که در عامل نارنجی وجود دارند، ترکیبات دیوکسین هستند که برای انسان مضرند. لذا، مهم است که اکسینها را با عامل نارنجی که ترکیبی سمی است اشتباه نگیریم.
محدثه فروغی
1 سال پیش
یه زیست شناس واقعی از تمام زیست لذت میبره. گیاهی هم بخش جذابی است چرا باید بگیم به درک. به نظر من استاد باید با تدریسشون عشق به زیست رو بدن به بچه هایی که دارن میخونند نه اینکه بدتر سد دفاعی بسازن همین جوری هم خیلی ها بدشون میاد از گیاهی
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حق با شماست 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
منظور استاد این بود که برای یه پزشک آینده،شاید زیاد کاربردی نباشند
آیسان احمدیان
1 ماه پیش
استاد همیشه با عشق تدریس میکنن وقتی دهم بودم به قدری از زیست زده شده بودم که میخواستم تغییر رشته بدم برم ریاضی ولی تدريس فوق العاده ی استاد بام رفیع باعث شد عاشق زیست بشم منم از بخش گیاهی و همچنین همه ی بخش های زیست خوشم میاد ولی خب یه سری از بچه ها بخاطر اینکه بخش گیاهی زیادی حفظی و اذیت کننده اس خوشون نیاد و استاد به شوخی میگفت بگید( به درک) که فضای کلاس عوض بشه
یگانه احمدی
1 ماه پیش
استاد هیچ گاه سد دفاعی نساختن و مثل بعضی اساتید با حرفهای زرد سر بچه ها رو شیره نمی مالن استاد به کسایی که از بخش گیاهی بدشون میاد (که واقعا زیاد هم هستن) میگن الکی حرص نخورید و یه پلی ببینید برای اینکه به هدفتون برسید بعد کجای این حرف سد دفاعی هست 🤔🤔 اتفاقا استاد بام رفیع اینقدر با عشق و دلسوزانه تدریس میکنن منی که پایه دهم بودم اینقدر از از زیست بدم میومد ولی وقتی تدریس استاد بام رفیع رو دیدم عاشق درس زیست شدم و درسی که به نظرم بدترین درس بود شده بهترین و قشنگ ترین درس این نه فقط نظر من بلکه نظر خیلی از بچه هاست
هانیه موسوی
3 هفته پیش
اتفاقا برای کسایی مثل من که حالم از گیاهی بهم میخوره با این شوخی ها خیلی برام قابل تحمل تر شده که برای این فصول هم تست بزنم و وقت بزارم ولی به هرحال هرکس ینظری داره
معصومه محمد باقری
1 سال پیش
شکل الف زیرش نوشته رشد کمه جوانه های جانبی مگه با حضور اکسین قرار نبود رشد جوانه های جانبی متوقف شه !!!!؟
مریم کریمی
1 سال پیش
مگه جوانه های جانبی مریستم نیستن؟ خب مریستم که رشدش متوقف نمیشه نباید میگفتند رشد کمی دارن جوانه ها ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
محض احتیاط تایم مشخص کنید ببینم چی گفتن 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ریپلای نباشه 🌷
محمدمبین پارسه
1 سال پیش
چون محرک رشد سیتوکینین کم میشه و بازدارنده رشد اتیلن افزایش پیدا می کنه طبق خط کتاب مانع از رشد می شوند و میشه گفت رشدشون به طور کامل متوقف می شود
سارا ایرانی
1 سال پیش
استاد اینجارو اشتباهی گفت باید میگفت محرک های رشد نقش بازدارندگیم دارند گاهی تو قسمت قبل برعکسشم گفته بود الان کدومش درسته؟؟؟؟
سارا ایرانی
1 سال پیش
تو تایم6.38دقیقه
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد
میترا سلیمی
1 سال پیش
اگه استاد ی زحمت سرچ به خودش میداد متوجه میشد به خاطر وجود دیوکسین توی عامل نارنجی اون مشکلات بوجود اومده و اگه دوباره ی سرچ ساده بکنین متوجه مضرات دیوکسین برای بدن میشین
نرگس مهدوی
1 سال پیش
👍
کوثر نادری
1 سال پیش
استاد پرفکت اند ولی جهت گیری های خاص خودشونم دارن
آیسان احمدیان
1 ماه پیش
اینجوری راجب استاد حرف نزن خواهشا استاد انقد مطالعه داشته و رفرنس های مختلف رو مطالعه کرده و خیلی چیزا رو میدونه اون حرف کتاب هم مثل بیشتر حرفاش دروغه و فقط میخواد بگه آمریکا خیلی بده،نمیدونم چرا حتی تو زیست هم باید وارد بحث سیاست بشیم انقد گفتن که آمریکا بده که الان تو این شرایط گیر کردیم ، جنگ شده ،اقتصادمون داغون شده
یگانه احمدی
1 ماه پیش
قطعا تو اطلاعاتت از استاد بام رفیع که پزشکن ، کتابهای زیادی مطالعه کردن ، و اطلاعات بالایی دارن خیلی بیشتره آخه به ذهن استاد نرسیده بود تو گوگل سرچ کنه ممنون که گفتی حتما بهشون میگم🤣🤣🤣
ساغر وکیلی
2 هفته پیش
عزیزم تو رفتی سرچ کردی واسه اینکه ثابت کنی کتاب درسی درست میگه و دمتم گرم ولی تو کتاب ما چیزی درمورد دیوکسین نخوندیم که بخواد از مضراتش بگه🫀🎀
سیدسجاد موسوی سیج
1 سال پیش
اکسین ریشه زایی نمیکنه بلکه باعث تحریک ریشه زایی میشه !!!!!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
👍
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام استاد میگن در چیرگی رأسی قطعا رشد جوانه های جانبی متوقف میشه ولی صفحه ۱۴۱ شکل الف گفته رشد کم جوانه های جانبی --- خب این یک نقضه کدوم درست تره
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام اونجاییی که استاد میگن با کاش اکسیم و افزایش اتیلن از ریش برگ جلوگیری میشه رو من متوجه نمیشم . چرا اکسین باعث ریزش برگ میشه؟
ریحانه خسروی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون
آموزش ویدیویی زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
🌷