یادبگیریم3: محرک های رشد (اکسین ها)
صابر مهرانی
1 سال پیش
مادهای که به عنوان «عامل نارنجی» شناخته میشود، فقط ترکیبی از چندین اکسین نیست. ترکیباتی که در عامل نارنجی وجود دارند، ترکیبات دیوکسین هستند که برای انسان مضرند. لذا، مهم است که اکسینها را با عامل نارنجی که ترکیبی سمی است اشتباه نگیریم.
(2)
محدثه فروغی
1 سال پیش
یه زیست شناس واقعی از تمام زیست لذت میبره. گیاهی هم بخش جذابی است چرا باید بگیم به درک. به نظر من استاد باید با تدریسشون عشق به زیست رو بدن به بچه هایی که دارن میخونند نه اینکه بدتر سد دفاعی بسازن همین جوری هم خیلی ها بدشون میاد از گیاهی
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حق با شماست 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
منظور استاد این بود که برای یه پزشک آینده،شاید زیاد کاربردی نباشند
آیسان احمدیان
1 ماه پیش
استاد همیشه با عشق تدریس میکنن وقتی دهم بودم به قدری از زیست زده شده بودم که میخواستم تغییر رشته بدم برم ریاضی ولی تدريس فوق العاده ی استاد بام رفیع باعث شد عاشق زیست بشم منم از بخش گیاهی و همچنین همه ی بخش های زیست خوشم میاد ولی خب یه سری از بچه ها بخاطر اینکه بخش گیاهی زیادی حفظی و اذیت کننده اس خوشون نیاد و استاد به شوخی میگفت بگید( به درک) که فضای کلاس عوض بشه
(2)
یگانه احمدی
1 ماه پیش
استاد هیچ گاه سد دفاعی نساختن و مثل بعضی اساتید با حرفهای زرد سر بچه ها رو شیره نمی مالن استاد به کسایی که از بخش گیاهی بدشون میاد (که واقعا زیاد هم هستن) میگن الکی حرص نخورید و یه پلی ببینید برای اینکه به هدفتون برسید بعد کجای این حرف سد دفاعی هست 🤔🤔 اتفاقا استاد بام رفیع اینقدر با عشق و دلسوزانه تدریس میکنن منی که پایه دهم بودم اینقدر از از زیست بدم میومد ولی وقتی تدریس استاد بام رفیع رو دیدم عاشق درس زیست شدم و درسی که به نظرم بدترین درس بود شده بهترین و قشنگ ترین درس این نه فقط نظر من بلکه نظر خیلی از بچه هاست
(4)
هانیه موسوی
3 هفته پیش
اتفاقا برای کسایی مثل من که حالم از گیاهی بهم میخوره با این شوخی ها خیلی برام قابل تحمل تر شده که برای این فصول هم تست بزنم و وقت بزارم ولی به هرحال هرکس ینظری داره
(4)
سارا ایرانی
1 سال پیش
استاد اینجارو اشتباهی گفت باید میگفت محرک های رشد نقش بازدارندگیم دارند گاهی تو قسمت قبل برعکسشم گفته بود الان کدومش درسته؟؟؟؟
(2)
سارا ایرانی
1 سال پیش
تو تایم6.38دقیقه
(1)
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد
میترا سلیمی
1 سال پیش
اگه استاد ی زحمت سرچ به خودش میداد متوجه میشد به خاطر وجود دیوکسین توی عامل نارنجی اون مشکلات بوجود اومده و اگه دوباره ی سرچ ساده بکنین متوجه مضرات دیوکسین برای بدن میشین
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
👍
کوثر نادری
1 سال پیش
استاد پرفکت اند ولی جهت گیری های خاص خودشونم دارن
(1)
آیسان احمدیان
1 ماه پیش
اینجوری راجب استاد حرف نزن خواهشا استاد انقد مطالعه داشته و رفرنس های مختلف رو مطالعه کرده و خیلی چیزا رو میدونه اون حرف کتاب هم مثل بیشتر حرفاش دروغه و فقط میخواد بگه آمریکا خیلی بده،نمیدونم چرا حتی تو زیست هم باید وارد بحث سیاست بشیم انقد گفتن که آمریکا بده که الان تو این شرایط گیر کردیم ، جنگ شده ،اقتصادمون داغون شده
(1)
یگانه احمدی
1 ماه پیش
قطعا تو اطلاعاتت از استاد بام رفیع که پزشکن ، کتابهای زیادی مطالعه کردن ، و اطلاعات بالایی دارن خیلی بیشتره آخه به ذهن استاد نرسیده بود تو گوگل سرچ کنه ممنون که گفتی حتما بهشون میگم🤣🤣🤣
(3)
ساغر وکیلی
2 هفته پیش
عزیزم تو رفتی سرچ کردی واسه اینکه ثابت کنی کتاب درسی درست میگه و دمتم گرم ولی تو کتاب ما چیزی درمورد دیوکسین نخوندیم که بخواد از مضراتش بگه🫀🎀
سیدسجاد موسوی سیج
1 سال پیش
اکسین ریشه زایی نمیکنه بلکه باعث تحریک ریشه زایی میشه !!!!!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
👍
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام اونجاییی که استاد میگن با کاش اکسیم و افزایش اتیلن از ریش برگ جلوگیری میشه رو من متوجه نمیشم . چرا اکسین باعث ریزش برگ میشه؟
(1)
ریحانه خسروی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون
رزا رضای موذن
2 سال پیش
استاد میگن که در فن کشت بافت برای ریشه زایی حتما هم اکسین هم سیتوکینین باید وجود داشته باشه اما مقدار اکسین بیشتر از سیتوکینین باشه تا ریشه زایی رخ بده. خب الان توی روش قلمه زنی میگیم حتما باید نوک ساقه رو در آب قرار بدیم برای اینکه جوانه راسی داشته باشه تا اکسین تولید کنه و ما ریشه زایی داشته باشیم. اما خب اینجا هم حتما باید سیتوکینین وجود داشته باشه که ریشه زایی رخ بده دیگه؟ چون اکسین به تنهایی باعث ریشه زایی نمیشه. پس میشه گفت ساقه ای که برای قلمه زدن داخل آب قرار میدیم حتما باید جوانه جانبی هم داشته باشه؟ که سیتوکینین تولید کنه؟
ماها "
2 سال پیش
تو ریشه زایی ،رشد ریشه ایجاد شده از ریشه زایی،تشکیل میوه بدون دانهد،درشت کردن میوه ها اکسین اثرش افزایش تعداد یاخته ها و میتوز هست و اثر افزایش رشد ابعادی یاخته ها رو نداره درسته؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
اکسین نقش افزایش تعداد یاخته ها رو در درشت کردن میوه ها داره
ماها "
2 سال پیش
یسوال دانه رسیده میگیم دانه ای که اماده رویش باشه ینی رویان توش شکل گرفته و وارد خفتگی شده و اگه اب و اکسیژن و دمای مناسب براش فراهم باشه رویش پیدا میکنه درسته؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
بله
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام بیزحمت تایمی که استاد این حرف رو زدن،مشخص کنید برام
کیمیا ساعدپناه
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی دقیقه ۱۵:۲۹ و دقیقه ۱۷:۰۸
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@کیمیا ساعدپناه چون ملاک ما کتاب درسیه،کتاب درسی هم گفته اکسین ریشه زایی را تحریک میکند و گیاه نرمال هم در حالت عادی اکسین داره پس در گیاه عادی هم اکسین به ریشه زایی کمک میکنه اینطور نیست که بگیم فقط در تکثیر رویشی به وسیله قلمه یا ... از اکسین استفاده میشه شما متن کتاب درسی رو ملاک بگیرید
ساراینا صفری
2 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید در سوال 4 چرا اینطوری نمیگیم که هر گیاهی که توسط اکسین از بین میرود میشه دولپه پس هر دولپه در دانه رسید خود............ جمله میشه غلط چون هر دولپه دانه رسیده ندارد
آیدا قایدرحیمی
2 سال پیش
چه فرقی میکنه اکسین که گیاه داره و اکسینی که کشاورزا به گیاه اضافه میکنن به هر حال باید یه تفاوتی باشه چون اکسین که توسط کشاورزان اضافه میشه به گیاه باعث رشد میوه میشه
مبینا کریمی
2 سال پیش
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد