یادبگیریم4: محرک های رشد (سیتوکینین ها)
نیلوفر شعبانخانی
1 ماه پیش
یه سوال اکسین خودش یه هورمونه بعد خودش میتونه هنگام چیرگی رأسی باعث تولید یه هورمون دیگه(اتیلن)بشه؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اینی که اینجا گفتن درسته
(1)
عرشیا بتیانه
2 هفته پیش
درستش اینجاست اونجا حواسش نبوده
(1)
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
توی ریشه زایی توسط اکسین استدلال مون این شد که نه تنها باعث رشد ابعادی میشه بلکه باعث رش تعدادی هم میشه . خب مسلمه داره ریشه زایی میکنه میبایست میتوز هم بکنه که ریشه بیشتر بشه حالا اینجا استدلال استاد عوض شد !!! در ساقه زایی گیاه توسط سیتوکینین میبایست هم رشد ابعادی اتفاق بیفته و هم رشد تعدادی . وگرنه ساقه زایی بدون میتوز ممکن هست آیا ؟؟؟ تو متن کتاب هم تلویحا به رشد تعدادی اشاره شده (( سبب ایجاد ساقه از یاخته های تمایز نیافته می شود )) ایجاد با میتوز نیست ؟؟؟
معصومه محمد باقری
1 سال پیش
شکل الف زیرش نوشته رشد کمه جوانه های جانبی مگه با حضور اکسین قرار نبود رشد جوانه های جانبی متوقف شه !!!!؟
مریم کریمی
1 سال پیش
مگه جوانه های جانبی مریستم نیستن؟ خب مریستم که رشدش متوقف نمیشه نباید میگفتند رشد کمی دارن جوانه ها ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
محض احتیاط تایم مشخص کنید ببینم چی گفتن 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ریپلای نباشه 🌷
محمدمبین پارسه
1 سال پیش
چون محرک رشد سیتوکینین کم میشه و بازدارنده رشد اتیلن افزایش پیدا می کنه طبق خط کتاب مانع از رشد می شوند و میشه گفت رشدشون به طور کامل متوقف می شود
(1)
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام استاد میگن در چیرگی رأسی قطعا رشد جوانه های جانبی متوقف میشه ولی صفحه ۱۴۱ شکل الف گفته رشد کم جوانه های جانبی --- خب این یک نقضه کدوم درست تره
(1)
فاطمه فیروزی
1 سال پیش
اگر میوه را از درخت بچینیم و هورمون سیتو کینین افشانه کنیم جوان میماند ؟
زینب مقدم
1 سال پیش
ممکنه ولی احتمالا اثرش کمتره
سیما بادست
2 سال پیش
ببخشید میشه مختصر جوتانه راسی و جوانه جانبی رو برام شرح بدید
زینب مقدم
2 سال پیش
بر اساس محلی که قرار دارن به دو گروه رأسی و جانبی تقسیم میشن
ماها "
2 سال پیش
این درسته؟ اکسین در جوانه راسی باعث رشد ابعادی یاخته ها میشه سیتوکینین در جوانه جانبی باعث رشد تعدادی یاخته ها میشه
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بله میشه گفت
فاطمه دارایی
2 سال پیش
سلام کتاب گفته نقش دو هورمون استاد میگه ۳ هورمون برای امتحان نهایی کدومو قبول میکنند
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام دقیقه چند؟
علی وکیل زاده
2 سال پیش
نهایی این رو به صورت جاخالی یا پاسخ کوتاه میدن اگه جاخالی باشه تابلوعه چند تا مدنظر هست و اگر دو تا بود کتاب سه تا گفته استاد ولی اگه پاسخ کوتاه باشه باید به بارم نگاه کنید چون بارم نهایی مخصوصا برای زیست قابل تشخیصه که چند مورد مد نظره و هر کدوم 0.25 هست و حتما اولویت با نوشته کتاب است
(1)
نیما عباسی
2 سال پیش
خوب یاخته ها واسه تقسیم نیلز به مواد دارند ولی این گلا ریشه ندارند و مواد وارد گل نمیشه پس چجوری مواد مورد نیاز تقسیم تامین میکنن
آیدا نعمتی
2 سال پیش
سلام دانه رستی که برای آزمایش فن کشت بافت فقط ریشه داره ، چطوری مواد مغذیش رو تامین می کنه ؟ چون اندام هوایی فتوسنتز کننده نداره!!
آیدا نعمتی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
🌷