یادبگیریم3:ادامه ی مراحل تشکیل ادرار
Z.Zruqv .Ln
3 سال پیش
سلام به چه علت تجزیه ی پروتئین ها و اسید های چرب موجب افزایش میزان اسیدی شدن خون میشه؟ به نظر خودم چون میزان انرژی تو اینا زیاده co2 زیاد تولید میشه و خب خون اسیدی میشه و اگه استدلال من جاییش نقضی یا اشکالی داشت ممنون میشم که اصلاح بکنیدش ممنون😊🙏🙏
(1)
Z.Zruqv .Ln
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی ممنون عزیزم🙏🙏
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. بله ، پاسخی که براتون گذاشتن درسته.
(1)
نرگس مهدوی
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی بله ، درسته.
(1)
حنانه اسماعیلی
4 ماه پیش
سلام این جمله یعنی چی موادی که ترشح میشوند هم از راه تراوش هم ترشح وارد نفرون میشوند
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام:) موادی که ترشح میشن مواد مضر هستن که طی تراوش وارد نفرون شدن ولی نه همشون. طبق حرف استاد در یادبگیریم قبلی کمی از مواد مضر بعد از تراوش هنوز داخل خون هستن که توسط ترشح وارد نفرون میشن. پس موادی که ترشح میشن از راه تراوش هم وارد نفرون میشن...
(1)
خانم دکتر سما نصر
4 ماه پیش
سلام ....مقدرار موادی ک ترشح میشود در ادرار تولید شده بیشتر از تراوشه؟مگه در تراوش مثلا 60 تا تو نفرون رفته باشه تو باز جذب 40 تا برگشته باشه از اون 20 تا 17 تاش ترشح بشه 3تاش با ادار میره؟
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام خانم دکتر شما بازجذب و ترشح رو قاطی کردی. استاد وقتی مثال میزدن مثالشون مثلا از 60 تا فقط مواد مفید بود. اینجا شما اون 60 رو که مثال زدی جاگونه برا مواد مفید در نظر بگیر و برا خودت ی مثال دیگه برا ترشح بزن . طبق حرف استاد ترشح از تراوش بیشتر نمیشه...
احمدرضا مالک
7 ماه پیش
سلام یه سوال داشتم ترشح بیکربنات نداریم؟؟ پس وقتی بدن قلیایی میشه چطوری بیکربنات باید دفع بشه که اسیدیته هون بیاد پایین یه توضیح بدین درمورد ممنون
آیسان احمدیان
9 ماه پیش
مگه وقتی ورزش میکنیم یه دلیل تنفس پی در پی و دفع کربن دی اکسید بیشتر خون قلیایی نمیشه؟
(2)
الهه کریمی
9 ماه پیش
سلام روش فعال برا ترشح در متن کتاب اینجا منظور انتقال فعاله؟؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام منظور کتاب درسی از فعال،روشی هست که با صرف انرژی زیستی همراه باشه
.. .
11 ماه پیش
ببخشید در پی افزایش فعالیت ورزشی مگه تعداد تنفس زیاد نمیشه؟ خب باعث میشه کربن دی اکسید بیشتری دفع بشه پس خون رو قلیایی میکنه
.. .
11 ماه پیش
سلام ببخشید تو جزوه و متاب نوشته موادی که تراوش کافی نیافتند از خون یا یاخته دیواره نفرون به بخش لوله ای و.. ترشخ میشه اینکه نوشته از خون یا یاخته دیواره نفرون! یاخته دیواره نفرون رو نمیفهمم میشه توضیح بدید این قسمتشو
.. .
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون
BTMN
1 سال پیش
کلا مواد توی فرایند های تراوش و بازجذب و ترشح؛ میتونن از یاخته ها عبور کنند(یعنی از غشای یاخته ها چه مویرگ چه نفرون عبور میکنن) یا از بین یاخته ها عبور کنن. اینجا چون مویرگ های کلیه منفذ داره، از منافذ هم عبور میکنن درسته؟! یعنی ۳ راه دارن؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام اره درسته سه راه
رقیه جعفرزاده
1 سال پیش
من این بخش که ترشح میزان PH خون را کاهش یا افزایش میده متوجه نمیشم میشه توضیح بدید چرا PH وقتی کاهش پیدا میکنه یون هیدروژن ترشح میشه ؟؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام وقتی خون اسیدی بشه یا PH خون کم بشه و کاهش پیدا کنه، کلیه ها یون هیدروژن رو ترشح میکنن تا دفع بشه و از اسیدی بودن خون کم بشه
رقیه جعفرزاده
1 سال پیش
چجوری سموم سرخرگ کلیوی از سیاهرگ کلیوی بیشتره پس اگه اینطوری بود چرا خون سیاهرگ کلیوی خونش تیره هست و خون سرخرگ کلیوی خون روشنه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام . اسید چرب همونطور که از اسمش پیداست اسیدیه و خاصیت اسیدی داره . درباره پروتئین هم گفتیم از توالی آمینواسید ها تشکیل شده همچنین توی گفتار سه فصل یک زیست دوازدهم اشاره میکنه که آمینواسید ها یک گروه اسیدی کربوکسیل دارند ( تو عکس ) اگرم کربوکسیل رو نمیدونید چیه توی فصل سه شیمی یازدهم کامل توضیح داده میشه . امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم .
(17)