یادبگیریم4:جمع بندی مراحل ادرار

4.9/5
(423 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تشکیل ادرار و تخلیه آن

تنظیم آب + تست فصل 5
تنظیم آب + تست فصل 5

`01:28

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام وقت بخیر همین جزوه استاد رو از کجا باید دانلود کنم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اگه به ما تو تستی گفت در مورد هورمون های متاثر بر کلیه که در بازجذب آب نقش دارند .... علاوه بر ضد اداری باید آلدوسترون هم در نظر کگرفت؟ چون غیر مستقیم اثر داره

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

4 هفته پیش

سلام و درود بله باید در نظر گرفت چون گفته (( نقش دارد )) پس میشه هم ضدادراری و آلدوسترون در نظر گرفت ولی اگر می‌گفت(( به طور مستقیم نقش دارد )) فقط همون هورمون ضد ادراری رو میتونی در نظر بگیرید

سلام اینا تو کتاب نیست

سلام هست

@سید محمد متین رشادی تو کتاب دهم امسال نیست

(1)

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

4 هفته پیش

سلام و درود برای فصل ۷ سال یازدهم هست چون ترکیبی داریم آموزش میبینیم باید الان بلد باشیم

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

5 ماه پیش

هورمون پاراتیروییدی هم هنگام افزایش بازجذب کلسیم باعث بازجذب اب هم میشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

9 ماه پیش

واقعا به این فصل نمیومد اینقدر نکته داشته باشه :)

👌👌👌

ببخشید وقتی که T3وT4از تیرویید ترشح میشن پس تکلیف اونایی که عمل تیرویید انجام میدن و تیروییدشون رو کامل درمیارن چی میشه؟

اگر کسی بالفرض در عمل جراحی کامل تیروییدش خارج کنن، خب با کمبود این هورمون های تیروییدی مواجه میشه و طبق دستور پزشک باید عمل کنن شاید پزشک براشون داروی جبرانی مثل لووتیروکسین یا ... تجویز کنه که البته اینا هیچ کدوم به درد کنکور نمیخوره

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

انسولین هم مثل T3 T4 همه سلول ها سلول هدفشن؟ چون استاد گفته اغلب سلولها سلول هدف اونه دبیر خودمون گفته کل سلول ها سلول هدفشن

نه انسولین استثنا داره برای انسولین همون اغلب سلول ها بگید برای هورمون های تیروییدی همه سلول‌ ها

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

ببخشید اینجا که گفته بدون مصرف ATP توسط نفرون رو متوجه نمیشم مگه از گلومرول به نفرون وارد نمیشه تو تراوش؟ پس چرا یاخته های نفرون رو گفته برا مصرف ATP؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی سلام ممنون برفرض اگه قرار بود انرزی تو تراوش مصرف بشه مگه خود گلومرول نباید مصرف کنه که مواد رو بده به نفرون یا تو ترشح مگه سلول های دیواره شبکه مویرگی نباید انرژی زیستی مصرف کنه

علی کمالی | آکادمی امروز

علی کمالی

1 سال پیش

می توان گفت هورمون اریتروپویتین در کلیه مشاهده می شود

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله میشه گفت چون خود کلیه این رو میسازه و به خون ترشح میکنه

سلام کسی اینجا میتونه پی دی اف جزوه رو برام بفرسته و من هرچقدر که باشه هزینه پی دی اف پرداخت میکنم. چون خوده اکادمی امروز این قابلیت رو نداره که پی دی اف جزوه رو بدون هزینه تدریس خرید. لطفا کسی میتونه ریپلای کنه. برام بفرسته و من هزینه رو براش پرداخت کنم.🙏

(1)

عباس حمامی | آکادمی امروز

عباس حمامی

1 سال پیش

سلام در هورمون پارانوئید به طور غیر مستقیم آب جا به جا نمیشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام متوجه سوالتون نشدم منظورتون چه هورمونی هست؟

چرا مواد دفعی که در ادرار دفع میشوند باید در سرخرگ کلیوی باشه مگر در سرخرگ مواد مفید نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

کبد غده درون ریز محسوب میشه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه

(1)

H. M | آکادمی امروز

H. M

1 سال پیش

در دستگاه درون ریز نقش داره ولی نمی‌تونیم یه غده ی درون ریز کامل در نظر بگیریم.

(1)

زهرا l | آکادمی امروز

زهرا l

1 سال پیش

سلام وقت بخیر ببخشید اینجا که استاد گفتن مرحله هدف هورمون های پاراتیروییدی و الدسترون و ضد ادراری بازجدبه در یادبگیریم های قبلی گفتن به صورت غیر مستقیم هم روی تراوش اثر دارن بالاخره تراوش رو در نظر بگیریم یا نه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینکه دقیقا اثرشون روی تراوش چی هست رو میدونین چی گفتن؟

زهرا l | آکادمی امروز

زهرا l

1 سال پیش

@نرگس مهدوی گفتن غیر مستقیم باعث افزایش تراوش میشن

این هورمون ها بازجذب مواد مشخصی به خصوص آب رو افزایش میدن، به این معنی که مقدار این مواد در خون بیشتر میشه ساز و کار تراوشم اینه که مواد مفید و مضر رو با فشار خون به نفرون وارد میکنه و درواقع هرچی مواد بیشتر داخل خون باشن احتمال تراوششونم بیشتر میشه. اینطوری میتونیم در نظر بگیریم که با تاثیر این هورمون ها برای بازجذب مواد، تراوش این مواد هم به طور غیر مستقیم بیشتر میشه

زهرا l | آکادمی امروز

زهرا l

1 سال پیش

@بهار خلدنوش خیلی ممنون از شما

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

1 سال پیش

ببین برای مثال وقتی که کلسیم حون افزایش بیابد باید تراوش آن نیز افزایش پیدا کنه پس زمانی که هورمون پاراتیروئیدی ترشح بشه بازجذب کلسیم از نفرون به خون افزایش پیدا میکنه در این حالت خون دارای کلسیم زیادیه و به صورت غیر مستقیم می توان گفت که هر هورمونی که باعث افزایش بازجذب در نفرون میشود به طور غیر مستقیم باعث افزایش تراوش در نفرون می شود ولی در آخر مواد مفید کمتری دفع میشوند یا اصلا دفع نمیشوند ولی احتمال زیاد دفع مواد مفید رخ میده

(2)

سلام اوریک اسید چطور تشکیل میشه ؟ چه تفاوتی با اوره داره ؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

1 سال پیش

اوریک اسید در اثر یه سری فرایندها در سلول های مختلف بدن تولید میشه و تفاوت آن با اوره ، در میزان تولید آن و همچنین انحلال پذیری آن در آب است ؛ اوریک اسید نسبت به اوره ، تولید کمتری دارد و انحلال پذیری آن در آب کم هست؛ یعنی تمایل زیادی به رسوب کردن و تشکیل بلور داره و شباهت ش با اوره در اینه که هر دو ماده ی آلی محسوب می‌شوند.