تست3

4.9/5
(192 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رگ ها

رگ ها ( سیاهرگ)
رگ ها ( سیاهرگ)

`01:19

1 تمرین

دستگاه لنفی
دستگاه لنفی

`01:11

1 تمرین

تنظیم دستگاه گردش مواد
تنظیم دستگاه گردش مواد

`00:53

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

سلام ویس ❗

این قسمتو متوجه نمیشم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. کتاب درسی گفته از وظایف سرخرگ ها پیوستگی جریان خون در دستگاه گردش خون هست . یعن اینها باعث میشن خون همواره به صورت منسجم در جریان باشه و منقطع نشه . این ویژگی مربوط به همه سرخرگ ها هست چه کوچیک چه بزرگ.

(1)

@نرگس مهدوی سلام و عرض ادب احوال شریف. حرف شما درست. ولی در جزوه. اگر نگاه کنید. فقط در نموداری که سرخرگ های بزرگ را توضیح می دهد. نوشته باعث پیوستگی جریان خون می شود. درباره سرخرگ های کوچک. مطلبی نگفته؟؟؟؟ کدام مورد رو قبول کنیم؟؟؟؟

@بهزاد ظهوریان هادی ولی در جزوه گفته شده که سرخرگ های کوچک باعث تنظیم جریان خون در بافت های بدن می می شود. این مورد مربوط به حفظ پیوستگی جریان خون میشه یا فرق با اون مورد فرق می کنه؟؟؟؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

@بهزاد ظهوریان هادی اولویتتون کتاب باشه

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

@بهزاد ظهوریان هادی هم پیوستگی هم کمو زیاد کردنش

سلام اینجا در رابطه با سرخرگ ها صحبت کرده و گفته که پیوستگی جریان خون در زمان استراحت عمومی قلب در رگهای نزدیک قلب که همون منظورش میتونیم بگیریم رگ آئورت پس در زمان بسته بودن دریچه های دهلیزی بطنی باعث میشه که خون به سمت ائورت بره و اینجا در رابطه با این موضوع تاکید کرده ولی گزینه سه که شبیه گزینه یک هست گفته در زمان دریافت خون دچار تغییر حجم زیادی می‌شود که این تست در مورد سرخرگ ها صحبت کرده و ما نمیدونیم که سرخرگ کوچک هست یا سرخرگ بزرگ هست پس بنابراین سرخرگ کوچیک ها رو نمیتونیم صدق کنیم چون وقتی که خون وارد سرخرگ های کوچیک میشه در برابر تغییر حجم مقاومت نشون میده پس برای سرخرگ های کوچک نمیتونه این موضوع در نظر گرفته بشه

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

10 ماه پیش

@علی تدین ولی آخه استاد تاکید کردن اون بخشی که نوشته بود حفظ پیوستگی جریان خون و اینا، سرخرگ های بزرگ و میگفته، چون پایین تر گفته کوچیک تر ها فلانن پس بالا داشته بزرگارو می‌گفته

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

10 ماه پیش

@بیتا مسلمی شما میتونین به طور کلی سرخرگ ها رو در نظر بگیرین در حیطه کنکور