یادبگیریم۴:ماهیچه‌های موثر در تنفس

4.9/5
(357 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تهویه ششی (دم و بازدم)

شش‌ها و پرده‌های جنب
شش‌ها و پرده‌های جنب

`00:31

فعالیت + تست درس3
فعالیت + تست درس3

`01:33

1 تمرین

سوالات دیگران

سوال ۲ درسته؟چون با انقباض باعث تنگ شدن مجاری میشد دیگه پس ۱ و ۳ درسته ۲ غلط؟

مورد 2 یادبگیریم صحیح هست ن غلط

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام وقت بخیر چرا در یادبگیریم مورد ۲ غ میشه جواب فیلم ۳۷ دقیقه هست

H .star | آکادمی امروز

H .star

4 ماه پیش

غ غ غ

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

تو یک فیلم دیگه گفتن که دیافراگم دو قله داره الان که یک قله داره؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

💙 ‌ | آکادمی امروز

💙 ‌

6 ماه پیش

الان جواب صحیح و غلط ها،گزینه دوم میشه درست؟

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

هر ۳تا غلط

نایژه های فرعی وقتی به کمک ماهیچه های صاف باز و بسته میشوند کمی پس در تنظیم هوای ورودی و خروجی مانند نایژک ها نقش دارند؟

جمله شما کلا اشتباه است چون نایژه های فرعی چون هنوز دارای غضروف هستند پس توانایی تنگ و گشاد شدن ندارند بلکه نایژک ها هستند که به دلیل عدم داشتن غضروف و داشتن ماهیچه صاف باعث تنگ و گشاد شدن نایژک ها می شوند در نتیجه تنظیم هوای ورودی و خروجی

گفتین ماهیچه های صاف در تنظیم میزان دم و بازدم تقش دارن ،این ماهیچه ها با مراکز تنفس در بصل النخاع که آخر گفتار گفته در ارتباطند و با هم کار میکنند؟

اولا ماهیچه های صاف در تنظیم هوای ورودی و خروجی نقش دارند دوما خیر لازم به ارتباط میان بصل النخاع و ماهیچه های صاف نیست

سلام دوستان در قسمت ماهيچه های موثر در تنفس دستگاه سمپاتیک و پاراسمپاتیک بر ماهيچه های صاف نایژه های فرعی و نایژکها تاثیر میزارن و باعث گشاد و تنک شدن اینها میشن حالا سوالم اینه در حالت عادی و بدون تاثیر دستگاه خودمختار،این نایژه ها و نایژک ها به چه اندازه باز هستن با به چ صورت هستن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میتونیم بگیم مجرای لنفی چپ هم از دیافراگم عبور میکنه و سوراخش میکنه؟

(2)

خیر دیافراگم کلا 3 منفذ دارد منفذی برای مری منفذی برای بزرگ سیاهرگ زیرین منفذی برای ائورت شکمی

M.S .H | آکادمی امروز

M.S .H

9 ماه پیش

در این تصویر کبد با قله راست دیافراگم در تماس هست .....یعنی سیاهرگ های فوق کبدی در زیر دیافراگم قرار دارند....یعنی سیاهرگ های فوق کبدی به محض خروج از کبد به بزرگ سیاهرگ زیرین می پیونده؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آیا فرایند دم و بازدم به شکل غیر ارادی هم قابل انجام است؟

(1)

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

بله دیگه!

رضا امیری | آکادمی امروز

رضا امیری

9 ماه پیش

غ غ غ

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

(1)

رضا امیری | آکادمی امروز

رضا امیری

9 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی پاسخنامه اشتباه نوشته شده داداش

(1)

رضا امیری | آکادمی امروز

رضا امیری

9 ماه پیش

شما درست میفرمایی دوستم من اشتباه پاسخ دادم ببخشید

(1)

این سوال دقیقا چی میگ و اینک بعضی از سوالای تمرینا‌ رو ما نداشتم مثل جنینی و تشریح گوسفند اونا رو چطوری باید بفهمیم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 خلاصش اینه که منظورش اینه که هوای بازدمی ما(که حاوی کربن دی اکسید بیشتری هست) با این محلول برخورد کنه که این میشه همون بازدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تو بازدم عمیق یعنی ماهیچه ها نقش دارا چون گفتن ک در بازدم جاری ماهیچه نقشه نداره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)