یادبگیریم۵:حجم‌ها و ظرفیت‌های تنفسی

4.9/5
(313 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تهویه ششی (دم و بازدم)

شش‌ها و پرده‌های جنب
شش‌ها و پرده‌های جنب

`00:31

فعالیت + تست درس3
فعالیت + تست درس3

`01:33

1 تمرین

سوالات دیگران

دوستان توجه کنین در زمان ۲۴:۲ برای بازدم عمیق، انقباض ماهیچه های بین دنده ای داخلی رو داریم. اینجا اشتباها نوشته شده خارجی

(46)

ممنون بابت اطلاع

(2)

سلام وقت بخیر در تمام بازدم و دم ها ماهیچه صاف به طور غیر مستقیم دخیل اند در بازدم جاری نیازی به ماهیچه های اسکلتی نداره و برای کشسانی که داره می تواند بازدم جاری رو انجام بده ولی باز هم اینجا ماهیچه صاف به طور غیر مستقیم دخیله درسته؟

نارینا کرد | آکادمی امروز

نارینا کرد

2 ماه پیش

واقعا بهترین استاد زیست بهترین هستین

غ،غ،ص ،ص جواب یادبگیریم ۲

یه سوال الان این دو ظرفیتی که استاد معرفی کردن و گفتن تو کتاب نیست ولی تصویرش هس پس اگه تو امتحان و یه جایی بیاد بنویسیم یا نه؟!!؟

(1)

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

وقتی تو کتاب نیومده یعنی تو امتحان هم نمیاد🌹

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

چرا انقدر دیر به دیر جواب میدید. طرف ۲ سال پیش سوال پرسیده ۳ ماه پیش جواب دادید. خب این جواب به چه دردی میخوره؟

ما از شما معذرت میخوایم

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

البته زمانش تو دقیقه ی ۲۵ هست نه ۲۸

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

وقتی خون اسیدی هست +H تو خون بیشتره

زمانی که خون بازی میشه co2 بیشتره و باید تند تند نفس کشید نه زمانی که خون اسیدی هست درسته؟

رفیق co2 خاصیت اسیدی داره وقتی زیاده بلاخره باید دفع بشه چون خطرناکه و توی خون بمونه با آب واکنش میده و اسید کربنیک میسازه واسه همین تنفس بیشتر میشه تا با O2 رو برداریم و Co2 رو دفع کنیم

هوای مرده هنگام دم خارج میشهه؟ چون استاد مین حجم جداگانه نیست و خب از اونورم مقدار هوایی که وارد میکنیم همون اندازه خالی میشه پس یه بخشیش نمیتونه جا بمونه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بینی مجرای قطورتری‌ هست یا نای؟؟ سلام و درود

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام الان استاد گفتن که تو کتاب دو نوع دم و دو نوع بازدم رو معرفی کرده اما تو نمودار دم و بازدم سه نوع الان اگه از ما بپرسن باید دو نوع بگیم یا سه نوع؟!

(1)

سلام ببخشید داخل نایژک مبادله ای هم مثل حبابک ها تبادل هوا با خون داریم؟...استاد گفتن فقط تو حبابک ها ولی خیلی سبز پینوکیو نایژک مبادله ای رو هم در نظر گرفته... ؟...

چون اینجا گنبدی شدن رو آورده غلط شد؟