یادبگیریم1:خون و اجزای آن

4.8/5
(686 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

خون

گلبول های قرمز و سفید
گلبول های قرمز و سفید

`01:08

1 تمرین

پلاکت ها
پلاکت ها

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران

الان در یاد بگیرم سوال اول هم اشتباه بود

مورد شماره ۱ چی یاد بگیریم ، میشه غ

کسی میدونه دمای بدن نوزاد چقدر باید باشه فرق داره با دمای بدن یه فرد بالغ که ۳۷درجه هست؟

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 ماه پیش

فرقی نداره با دمای بدن فرد بالغ یکی

(1)

@سروش مظفری فرق داره ولی نه چندان زیاد

منظورش از انعقاد خون چیه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 ماه پیش

ینی همون لخته شدن

منظور از تمایز اینجا چیه؟

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 ماه پیش

یعنی تشخیص پیدا کردن برای تبدیل به ی چیزی

این قسمتی که شماره گذاری شده و نوشته که 1.ساخت هموگلوبین 2.از دست دادن هسته و .. ؛ اینجا مراحل مهمه؟ میتونه به فرایند ساخت پروتئین توی دوازدهم ربطش بده و ترکیبی خاصی بیاد؟؟ چون وقتی هسته نباشه که نمیتونه هموگلوبین بسازه

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

4 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر 🌼 آیا خون فقط در رگ های خونی جریان داره خب آخه درون قلب هم جریان داره ولی قلب که رگ نیست؟

سلام عزیزم وقتت بخیر. نمیدونم این جمله رو دقیقا کجا دیدی و دقیقا درمورد چی بوده ولی شاید بشه اینطوری گفت که خون داخل حفره های قلب جریان نداره،یعنی اینطوری میشه گفت که فقط واردش میشه و ازش خارج میشه و درحد چند صدم ثانیه توش میمونه ... بازهم شاید تحلیل درستی نباشه . اگر دقیق تر صحبتت رو بگی ممنون میشم.

سلام ببخشید کمبود اکسیژن چجوری باعث افزایش pHمیشه؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

سلام و وقت بخیر کمبود o2 باعث میشه که تنفس سلولی کمتر بشه در نتیجه تولید co2 کمتر میشه و این موضوع چون باعث کاهش تولید اسید کربنیک میشه باعث میشه که اسیدیته خون کاهش یابد و خون قلیایی تر شود

(1)

الان میلوئیدی و لنفوئیدی هم نابالغ هستن؟

کدوم قسمت ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا نقش آلبومین رو برای گلوبولین ها نوشته.. اشتباهه؟ هیچکدوم از وظایفی که استاد گفتن برای آلبومین نوشته نشده دقیقه ی 6:10

اینجای جزوه جای گلوبولین و آلبومین رو جابجا نوشته به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

غ غ غ

(2)

این گفتار از اون گفتارای پر از چاله فضاییه در این حد که فقط یه اسم گفته رفته اصلا معلوم نیست از کجا اومده؟ اومده چیکار؟ کی اومداصلا؟ هرسال میری جلوتر میفهمی که عه اینی که میگفت از اینجا سر منشع میگرفت متنفرم از اینکه حفظ کنم و بدتر بفهمم که مجبورم حفظ کنم و تا سال بعد یا دوسال بعد منتظر بمونم این حفظیات پایش چیه :/ .....

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

امسال توی ازمون نهایی یازدهم یه فعالیت توی کتاب شروع میشه میگه ینا رو که یادتون میاد همون مونوسیت و بر و بچ که دهم بهتون گفتیم ... سرجلسه من مغزم مدام بک میزد به نکات دهم قشنگ بساطی بود خلاصه فعالیتا رو باید جدی گرفت جدا از اینکه کتابو میخونید اصلا سخت ترین سوالای زیست یازدهم اون درست نادرستاس شکل کتاب رو باید جوییده باشید :)

نفهمیدم کدوم فعالیت رو میگید ولی در کل فعالیت ها و شکل های کتاب درسی خیلی مهمه 👌👍

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

10 ماه پیش

پلاکت‌ها که حاصل قطعه قطعه شدن مگاکاریوسیت هستن هسته دارن؟ هسته مگارکاریوسیت بین پلاکت‌ها تقسیم میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید ولی استاد این قسمت رو نگفتن

این موارد رو به پشتیبانی سایت بگید تا لحاظ کنند 🌷 خیلی ممنون از دقت شما

غزل غضنفری | آکادمی امروز

غزل غضنفری

11 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی شما این قسمت رو میدونین چیه اگه میدونین بگین لطفا

خوناب که چگالی کمتری دارد در سطح لوله و بخش یاخته ای خون که چگالی بیشتری دارد در پایین لوله قرار میگیرد

(2)

@غزل غضنفری من نوشتم خوناب در بالای لوله بخش سلولی خون در پایین لوله چون استاد در صحبتاشون گفتن

سلام استاد از کلاسینو اومدین اینجا😁

(1)

نه از اینجا رفتن کلاسینو