یادبگیریم6:لوله گوارشی در پرندگان دانه خوار
خانم دکتر سما نصر
4 ماه پیش
سلام ...........قسمت اخر گفتن موادگوارش نشده وارد روده بزرگ میشود و خارج میشود بالاترش گفتیم محل تکمیل هر دو گوارش شیمیایی و مکانیکی در این برندگان مث انسانه ؟ توضیح میدین گوارش داره بلاخره یا ن؟
فاطمه طیبی
6 ماه پیش
میشه اینجا رو بگیم؟؟؟ <تنها جانورانی که معدشون به رودشون متصل نیست > که بشه پرندگان دانه خوار؟
محمدمهدی طاهریان
9 ماه پیش
اینم از اموزش و پرورش ما معلم 20 دقیقه حرف زده بعد کتاب درسی تو یه خط نوشته همونو
حیدر مالداری
5 ماه پیش
بجای چندین فصل زیست گیاهی بدرد نخور همین جانوری رو توضیح دقیق می داد بهتر بود
ستایش نوروزی
9 ماه پیش
ببخشید یه سوال مگه لوله ی گوارش ملخ و پرندگان هم حرکات کرمی برای پیش بردن غذا در طول لوله ندارن پس چرا استاد برای ملخ میگه که چینه دانش گوارش مکانیکی نداره مگه نگفتیم حرکات کرمی تونایی گواش مکانیکیه غذا رو داره
(1)
محمدصادق نادری
9 ماه پیش
سلام ببخشید اینکه کبد در پرندگان دانه خوار صفرا ترشح میکنه برا ما حذف نشده؟...
محمدصادق نادری
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی آها خیلی ممنون از راهنماییتون 🌹
ZAHRA EZAZI
11 ماه پیش
ببخشید سنگ هایی که توی سنگدان ذخیره میشن چطور دفع میشن؟؟؟ مگه سنگ میتونه با انزیم تجزیه بشه؟؟
(1)
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
ممکنه یه بخشیشون با آنزیم هضم بشن ، یه بخشی هم همراه غذا دفع بشن ولی خب به هر حال این موضوع در کتاب نیست و اگر علاقه مند باشید،میتونید در موردش تحقیق کنید 🌷
مبینا عباسی
1 سال پیش
سلام اینجا محل شروع گوارش شیمیایی رو معده گرفته و محل شروع گوارش مکانیکی رو سنگدان در واقع توی خود کتاب به صورت صریح نوشته شده غذا از طریق جاذبه از مری وارد معده میشه😂😂 به نظرتون درسته چون آی کیو هست
alaa gholami
1 سال پیش
خب الان آخرش اگه توی کنکور اومد گفت کبد در پرندگان دانه خوار به چینه دان متصله درست بگیریم یا نه ؟
نگار بابا محمدی
1 سال پیش
سلام یه سوال توی شکل این پرنده در ابتدای مری ۲ تا زائده کوچیک نشون داده احیانا نکته ای چیزی نداره؟ یعتی دریچه ای چیزیه یا نه
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خواستی عکسش رو بفرست برات بیشتر توضیح بدم ریپلای نکن لطفا 🌷 اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷
(2)
ترنم تبرک
1 سال پیش
دهان > مری > چینه دان > معده > سنگدان > روده کوچک > روده بزرگ > مخرج مراحلش درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
سودا عزیزی
1 سال پیش
پرندگان و ملخ برخلاف انسان که در بخش راست روده که پزر و ریز پرز ندارند ؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام کتاب چیزی نگفته ولی چون توی شکل ها،چون پرز و ریزپرز نمیبینیم،شما در نظر نگیرید براشون
(1)
محیا طالب زاده
1 سال پیش
پرندگان بزاق ندارند که از دهان اغاز بشه گوارش؟
--- ٫
1 سال پیش
بزاق دارن اما ترکیباتش متفاوته و خیلی هم کمه وظیفه بزاق برا اونا بیشتر مرطوب کردن دونه،کمک به عبور دونه از مریه اینکه انزیم داشته باشه برای برخی از بقیه پرنده ها(غیر دانه خار ها)هست ولی برا دانه خار ها نیست اگرم باشه خیلی خیلی کمهکه برای شکستن مولکول های کافی نیست
(2)
ابوالفضل طالب زاده
1 سال پیش
سلام.آیا در چینه دان پرنده دانه خوار هم مثل چینه دان ملخ غذا ذخیره و نرم میشود؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام بله برای پرنده هم تعریف میشه
حسین قرخلو
1 سال پیش
سلام در تستی اگه از نظر عقب یا جلو بودن اندام ها رو مقایسه کرد ما این مقایسه رو از نظر حرکت غذا در نظر بگیریم یا از نظر محل قرارگیری اندام ها
H. M
1 سال پیش
از نظر محل قرارگیری اندام ها چون که خود کتاب براین اساس ، سنگدان را معرفی کرده
(1)
امیرحسین خراشادی زاده
1 سال پیش
سلام استاد اینجا میگن گوارش مکانیکی وشیمیایی در ملخ از معده شروع می شود طبیعتا حرکات کرمی هم در مری داریم وحرکات مری نقش مخلوط کننده ای هم دارند پس چرا نگفتیم گوارش مکانیکی از مری اغاز میشود؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام ملخ؟؟؟
امیرحسین خراشادی زاده
1 سال پیش
زینب مقدم
9 ماه پیش
اره متاسفانه اکثر جاها توضیح نیاز دارن🫠