= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
خانم دکتر سما نصر
4 ماه پیش
سلام..............کاهش فشار اسمزی مگه این نبود ک مولکول اب کاهش بیداکنه یعنی کاهش فشار اسمزی ؟ چرا الان توسیرابی ک اب زیاده کاهش فشار اسمز رو داریم؟
حیدر مالداری
5 ماه پیش
خود استاد قبلا تو قسمت لوله گوارش انسان گفتن B12 ساخته شده توسط باکتری ها ، برای جذب نیاز به فاکتور داخلی نداره و فقط B12 خوراکی نیاز به فاکتور داره. اینجا میگن نیاز هست به فاکتور!!!!!!
Abolfazl Torabi
5 ماه پیش
سلام کتاب درسی نوشته دوباره به سیرابی وارد میشود، بیشتر حالت مایع پیدا میکند و سپس به نگاری جریان میابد. اما استاد گفت حالت مایعیش رو قبل از ورود به سیرابی داشته. میشه توضیح بدید؟
پوریا خیره کش
6 ماه پیش
خدایی ده دقیقه اول از یه استند آپ کمدی خنده دارتر بود😂
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
💙
هانیه سادات موسوی
9 ماه پیش
راست روده ندارن اینا
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
در مورد نشخوار کنندگان چون کتاب درسی در این مورد چیزی نگفته، نمیتونیم براشون راست روده در نظر بگیریم
محمود طاهری
9 ماه پیش
سلام ؛ ببخشید ، جملهٔ « معده گیاه خواران عامل داخلی تولید نمیکند » . استاد گفتن که از نظر علمی اشتباه است ! حالا چرا ؟
z z
9 ماه پیش
سلام ببخشید می تونیم بگیم هزار لا بعد سیرابی است یا فقط برای نگاری می تونیم بگیم بعد سیرابی است؟؟
کوثر حسومی
10 ماه پیش
خیلی سبز نوشته که مسیر عبور غذا تو جانوران نشخوارکننده بعد از بلع اول غذا از سیرابی میره نگاری و از اونجا میره به مری و چندین جا هم اینو تکرار کرده(علاوه ر خیلی سبز خیلی از منابع و اساتید دیگه هم اینطور گفتن ) در حالی که استاد گفتن غذا توی بلع اول از سیرابی که رفت نگاری بعدش برای ورود به مری یکم از سیرابی رد میشه، میشه بگید کدومو در نظر بگیریم؟
ZAHRA EZAZI
11 ماه پیش
ببخشید میشه اینو توضیح بدید؟ عکس نمیاد متاسفانه خیلی سبز نوشته که مسیر عبور غذا تو جانوران نشخوارکننده اینجوریه که بعد از بلع اول غذا از سیرابی میره نگاری و از اونجا میره به مری! و چندین جا هم اینو تکرار کرده در حالی که استاد گفتن غذا توی بلع اول از سیرابی که رفت نگاری بعدش برای ورود به مری یکم از سیرابی رد میشه، خیلی سبز اینو لحاظ نکرده میشه بگید کدومو در نظر بگیریم؟؟؟ تست کنکور هم ممکنه دیدگاه خیلی سبز رو داشته باشه؟
نرگس مهدوی
11 ماه پیش
سلام شکل کتاب درسی نشون میده که مواد مجددا وارد نگاری میشن و بعد به مری برمیگردن
(1)
He!ya
11 ماه پیش
استاد تو گوارش شیمیایی ملخ هم گفتن قبل دهان با آمیلاز بزاقی شروع میشه ولی تو خیلی سبز نوشته در دهان آغاز میشه درستش کدومه؟
(1)
He!ya
11 ماه پیش
سلام استاد چندبار تاکید کردن که مری با نگاری در تماس نیست ولی خیلی سبز نوشته مری با نگاری درتماسه درستش چی میشه بلاخره؟
(1)
BTMN
1 سال پیش
تا حدی گوارش مییابند ، همون گوارش شیمیایی رو میگه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام وقتت بخیر ❤️ هر جا که غلیظ تر باشه(شمار حل شونده نسبت به آب بیشتر باشه) فشار اسمزی بیشتره پس هرجا که آب بیشتره فشار اسمزی کمتره