یادبگیریم7:لوله گوارش نشخوار کنندگان

5/5
(160 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گوارش در جانوران

لوله گوارش (قسمت 2)
لوله گوارش (قسمت 2)

`01:28

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام..............کاهش فشار اسمزی مگه این نبود ک مولکول اب کاهش بیداکنه یعنی کاهش فشار اسمزی ؟ چرا الان توسیرابی ک اب زیاده کاهش فشار اسمز رو داریم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام وقتت بخیر ❤️ هر جا که غلیظ تر باشه(شمار حل شونده نسبت به آب بیشتر باشه) فشار اسمزی بیشتره پس هرجا که آب بیشتره فشار اسمزی کمتره

خود استاد قبلا تو قسمت لوله گوارش انسان گفتن B12 ساخته شده توسط باکتری ها ، برای جذب نیاز به فاکتور داخلی نداره و فقط B12 خوراکی نیاز به فاکتور داره. اینجا میگن نیاز هست به فاکتور!!!!!!

سلام کتاب درسی نوشته دوباره به سیرابی وارد میشود، بیشتر حالت مایع پیدا میکند و سپس به نگاری جریان میابد. اما استاد گفت حالت مایعیش رو قبل از ورود به سیرابی داشته. میشه توضیح بدید؟

خدایی ده دقیقه اول از یه استند آپ کمدی خنده دارتر بود😂

وای استاد ترکی بلدیدددد🤩🤩🤩🤩

راست روده ندارن اینا

در مورد نشخوار کنندگان چون کتاب درسی در این مورد چیزی نگفته، نمی‌تونیم براشون راست روده در نظر بگیریم

غذا از سیرابی 2 بار عبور میکنه یا 3بار

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

سنگدان در پرندگان دانه خوار معادل چه اندام در انسانه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ؛ ببخشید ، جملهٔ « معده گیاه خواران عامل داخلی تولید نمی‌کند » . استاد گفتن که از نظر علمی اشتباه است ! حالا چرا ؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید می تونیم بگیم هزار لا بعد سیرابی است یا فقط برای نگاری می تونیم بگیم بعد سیرابی است؟؟

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

10 ماه پیش

خیلی سبز نوشته که مسیر عبور غذا تو جانوران نشخوارکننده بعد از بلع اول غذا از سیرابی میره نگاری و از اونجا میره به مری و چندین جا هم اینو تکرار کرده(علاوه ر خیلی سبز خیلی از منابع و اساتید دیگه هم اینطور گفتن ) در حالی که استاد گفتن غذا توی بلع اول از سیرابی که رفت نگاری بعدش برای ورود به مری یکم از سیرابی رد میشه، میشه بگید کدومو در نظر بگیریم؟

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

11 ماه پیش

ببخشید میشه اینو توضیح بدید؟ عکس نمیاد متاسفانه خیلی سبز نوشته که مسیر عبور غذا تو جانوران نشخوارکننده اینجوریه که بعد از بلع اول غذا از سیرابی میره نگاری و از اونجا میره به مری! و چندین جا هم اینو تکرار کرده در حالی که استاد گفتن غذا توی بلع اول از سیرابی که رفت نگاری بعدش برای ورود به مری یکم از سیرابی رد میشه، خیلی سبز اینو لحاظ نکرده میشه بگید کدومو در نظر بگیریم؟؟؟ تست کنکور هم ممکنه دیدگاه خیلی سبز رو داشته باشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

11 ماه پیش

سلام شکل کتاب درسی نشون میده که مواد مجددا وارد نگاری میشن و بعد به مری برمیگردن

(1)

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

استاد تو گوارش شیمیایی ملخ هم گفتن قبل دهان با آمیلاز بزاقی شروع میشه ولی تو خیلی سبز نوشته در دهان آغاز میشه درستش کدومه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

سلام استاد چندبار تاکید کردن که مری با نگاری در تماس نیست ولی خیلی سبز نوشته مری با نگاری درتماسه درستش چی میشه بلاخره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

تا حدی گوارش می‌یابند ، همون گوارش شیمیایی رو میگه؟

بله منطقا