= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
یلدا مردان
4 ماه پیش
سلام تعیین گروه و ردیف نمیفهمم😕
محمد چاوش سلطانی
3 ماه پیش
سلام گل. خلاصه ای برای تعیین گروه و ردیف میگم براتون امید وارم مفید باشه: شماره دوره/ردیف : بزرگترین n در آرایش الکترونی عناصر نشان دهنده شماره دوره عنصر مورد نظر هست . _ _ _ برای تعیین شماره گــروه 3 حالت وجود داره! 1) شماره گروه در دسته s : توان آخرین s 2)شماره گروه در دسته p : توان آخرین p + 12 3)شماره گروه در دسته d : توان آخرین s + توان آخرین d
(1)
حسین سعادت یار
7 ماه پیش
استاد اینجا میگه آخرین یا s یا p یعنی تو دوره چهارم آخرین یا s یا p یا همه دوره ها همین طوریه؟ یعنی هیچکدوم آخرین زیر لایه شون به d ختم نمیشه؟
فاطمه نصیر زاده
9 ماه پیش
استاد تو ج گفتن ۲ تا d⁵ داریم ولی تو ه گفتن ۸ تا d¹⁰ داریم چون p ها هم d¹⁰ دارن اگه اینجوری چرا جلوییا d⁵ رو حساب نکردیم اوناهم d⁵ شون پرشده دیگه؟
فاطمه مهدیه
9 ماه پیش
ممنونم.. و اینکه آیا همیشه بهمون این آرایش الکترونی رو میده یا اینکه خودمون باید پیدا کنیم ولی خب نمیشه که
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
خواهش میکنم نه لزوما نمیده آرایش الکترونی رو خودتون باید بلد باشید ممکنه فقط عدد اتمی یا فقط این عنصر یا ... رو بده
فاطمه مهدیه
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم🌹
ZARA HE
11 ماه پیش
الان توی شکل یکی به ۴sدو ختم شده بقیه ۴s دو ها به d ختم شدن پس چرا ۹عنصر میشه من متوجه نمیشم ؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
ببین اونایی که در دسته d هستن، همگی به 4s ختم میشن و سه دی قبل از ۴s نوشته میشه (اگرچه هنگام توزیع الکترون ۴s زودتر از 3d پر میشه) حالا ۸ تا از دسته دی و یدونه هم از دسته اس به ۴s2 ختم میشن مجموعا میشه ۹ تا
غزل غضنفری
11 ماه پیش
قسمت ج جواب چی میشه
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
دو تا
غزل غضنفری
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی میشه جواب کامل این تست رو روی کاغذ برام بنویسید کلا قاطی کردم
Ali Fathabadi
10 ماه پیش
@غزل غضنفری بفرما الف/3 ب/9 ج/2 د/15 ه/8 و/4 چ/10 ح/4 خ/2
علی نجفی زاده
1 سال پیش
سلام آقا تو گروه یک چهار اس یک گذاشته مگه اول چهار اس پر نمیشه بعد سه دی با این شرایط اون نمیتونه چهار اس یک باشد باید اونم چهار اس دو باشد چون اول چهار اس پر میشه تو گروه یک و 2 تا الکترونش رو میگیره بعدش نوبت سه دی میشه اونم از یک تا ده تا الکترونش رو میگیره پس چرا استاد اینجا گذاشته تو گروه اول چهار اس یک؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
سلام 🌷🌷🌷