یادبگیریم4:به دست آوردن آرایش الکترونی از روی عدد اتمی

4.8/5
(466 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم

نور
نور

`00:52

1 تمرین

اعداد کوانتومی
اعداد کوانتومی

`00:54

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:16

1 تمرین

سوالات دیگران

کلا چرا یه سری جا قرض میگیره یه سری جا نمی گیره

در ویس توضیح دادم

چرا استاد تو 4s2 4p6 4d4 / 5s2 از ۵s2 یدونه داد به 4d4 شد ۴d5 / 5s1

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد من دقیقه ۲۲:۲۱ رو نفهمیدم چی شد این توان s یک یا دو باشه چطوریه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام برای ظرفیت d حتما باید 10 باشه؟یا زوج باید باشه؟و اینکه اگه تو یه اتم مثلا 4d به توان دو و 5s به توان دو باشه میتونیم دوتای اس رو به دی بدیم و بشه چهار دی به توان چهار ؟؟؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام مائده جان ببین وقتی میگیم ظرفیت d برابر ۱۰ هست ینی(حداکثر) ۱۰ تا الکترون تو خودش می‌تونه جا بده وگرنه هر تعداد کمتری الکترون رو هم می‌تونه داشته باشه مثلا تو آرایش الکترونی آهن زیر لایه 4s دو تا الکترون داره و زیرلایه ۳d, شش تا فقط دو تا استثنا داره که تو آرایش الکترونی کروم و مس هست تو آرایش الکترونی کروم اول که مینویسیم میشه: 3d4/4S2 بعد d یه الکترون از s می‌گیره و میشه 3d5/4S1 و مس که اولش میشه: ۳d9/4S2 بعدش d یه الکترون از s می‌گیره و میشه: ۳d10/4S1

@زینب مقدم ممنونم گلم

بی زحمت Mo را برام توضیح میدین من با آرایش فشرده حل میکنم جوابم استاد نمیشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون فقط بی زحمت می تونم بپرسم دلیلش چیه چرا باید از sیه الکترون به لایه dبره

این دو مورد را درست جواب پاسخ دادم لطفا پاسخگو باشید

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(2)

جواب یادبگیریم ها

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

6 ماه پیش

برا ی دانش اموز دهمی واقعا قابل هضم نیس اینجور تدریس

(4)

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

6 ماه پیش

بچه ها تستای اینجا کافیه شما چقد تست میزنین اصن همشو مفهومی متوجه میشین یا فقط من اینجوریم توروخدا یکی جواب بده خواهشا

(1)

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

منم همین جوریم عزیزم اول کتاب کمک درسی خیلی سبز رو می خونم بعد میام ویدئو می بینم، اگر اون کتاب رو اول نخونم و خودم ۵۰-۶۰ درصد یاد نگیرم نمی تونم ویدئو ها رو بفهمم بخش شیمی بعنوان مکمل خوبه، یعنی اول باید با یک کتاب یا منبع دیگه خودت بخونی بعد بیای اینجا، از صفر بخوای با درسنامه این ویدئو ها شروع کنی چیزی نمی فهمی

(1)

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

6 ماه پیش

قاعده استثنا مگ فقط برای کروم و مس نیس؟ یجا استاد گفت عناصر از ۲۰ تا ۲۹ اگه استثنا داشت میشه یجا هم برای ارایش ی عنصر با عدد اتمی ۴۰ این کارو انجام دادن پس عناصر زیادی هستن ک از قاعده افبا پیروی نمیکنن؟؟؟؟؟

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

عناصری که هم گروه کروم و مس هستن همگی همین قاعده رو دارن

(1)

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

6 ماه پیش

سوال اول هم میشه ۲ و ۳؟

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

نه می شه ۷ و ۳

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

6 ماه پیش

سوال دو هفت تا زیرلایه داریم درسته بنظرتون؟

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

آره

نسا پیری | آکادمی امروز

نسا پیری

6 ماه پیش

خیلی توضیحاتی که می گید مختصر کلن این توضیحات برای اون شخصی که می خواد رو مرور کن معلم خودم که این همه گله می کنم ازش چند برابر بهتر شما راه حل ها گنگ می گید درضمن به خاطر وقت وتدریس ممنون

(1)

با سلام معلم ما گفته تو لایه چهارم d قبل از s پر میشه در حالی که آقای راد اینجوری نگفتن بعد اصلا لزومی نداره ما عنصر های بعد ۳۶ رو بلد باشیم همچنین تو لایه سوم اصلا d نداریم یا معلم ما اینا رو اشتباه گفته یا آقای راد در ضمن استاد صالحی مبحث رو جوری توضیح دادن که سوالات پیچیده تر هم شدن

(2)

سوال ۲ چی یاد گرفتی من حساب کردم شد ۵ ولی تو پاسخنامه ۶ بود لطفا اینم توضیح بدید