تست4

4.8/5
(70 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

جرم اتمی میانگین و استوکیومتری

جرم ها
جرم ها

`01:07

2 تمرین

استوکیومتری
استوکیومتری

`01:01

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام برشما در اخرین دقیقه این فیلم عدد اخر که 1/66 را ضرب در 3 کردم جوابش شد 4/98 ولی اینجا در جواب درست الف شده 4/96 اشکال از کجاست

سلام چون ما تقریبی گفتیم جمع نوترون و پروتون میشه 3 amu برا همین جواب حدودی به دست میاد

چرا اون 3amuضربدر به توان منفی۲۴ 10×1/66 وقتی حساب می‌کنی اون گزینه اول نمیشه جواب میشه ۴/۹۸؟

چرا باید n+p بشه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Negar Mehrabani  | آکادمی امروز

Negar Mehrabani

11 ماه پیش

ببخشید چرا استاد پروتون و نوترون رو با حرف بزرگ می‌نويسن ولی الکترون رو با حرف کوچیک اگه ما هم اینطوری بنویسیم در کنکور چیزی نمیگیرن آخه نیتروژن ک با ان بزرگ نوشته میشه پی هم ک فسفره

زیاد فرقی نمیکنه درستش اینه که با e, n, p. کوچیک بنویسید عناصر هم که حرف اولشون کلن بزرگه مثل N, P و . ..

من توصیح و جواب این سوالو میخام هیجکره متوجه نمیشم اصلا با گزینه ها جور در نمیاد مگ نبود ۲۴.۳۱ amuرو ضربدر ۱.۶۶ کنی و اون ۲۰۰۱ از کجا اوند؟

عکسش روی اتون فرستادم

درود، بفرمایید این هم راه حل، فقط عذر میخوام توی جای‌گذاری اشتباهی پروتون و نوترون که 1/0073 و 1/0087 هستن رو 0/0073 و 0/0087 نوشتم شرمندم. فقط الکترون هستش که ۱ نداره یعنی کوچیک تر از ۱ هستش

توی این سوال من ۲۴ amu رو ضربدر ۱.۶۶کردم شد ۳۹ و خورده ای و اون ۲۰۰۱ چطوری شد؟ راه حلش رو ممنون میشم بگین و بفرستین

عکسش ارسال شد 🌷

ZARA HE | آکادمی امروز

ZARA HE

1 سال پیش

چرا تو جرم میتونیم از الکترون صرف نظر بکنیم؟

چون جرمش اندک هست،اگر ازش صرف نظر کنیم اینجا،بطور تقریبی جوابمون درست در میاد بازم

برای بدست آوردن جرم فرمول چیه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اول باید جرم الکترون رو به گرم حساب کنی بقیه جرم ها رو بر حسب اینکه چند برابر جرم الکترون هستن باید بدست بیاری

مائده حسنی | آکادمی امروز

مائده حسنی

1 سال پیش

چرا الکترون رو ضربدر الکترون بعد ضربدر ۱amu برحسب گرم کرد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

چه تایمی؟

الان اگر مشابه این سوال توی امتحانات نهایی بیاد چطور باید حل کنیم میشه روش حلشو توضیح بدید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-4948?comment_id=547690#comment-547690 این‌روشی که توضیح دادن برای نهایی اکیه

در این سوال ما چرا از داده های مسله استفاده نمیکنیم واینکه در جواب تشریحی بهتر است از کدوم روش بریم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-4948?comment_id=547690#comment-547690

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

از داده های مسئله استفاده شده منتهی اینجا خیلی روش تشریحی مثل روش زنجیره ای جواب نمیده چون روش حل این سوالا نیست

عرض ادب خدمت کارشناس عزیز در عکس سوالی هست سوال22 در جواب این سوال یک موردی هست بزرگوار زیرش خط کشیدم چون گفته 1/25e و بعد گفته e=Z+2 ولی بعد به جای الکترون نوشته Z+2/5 چرا؟!!!!

جواب به صورت صوتی می باشد:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی بزرگوار خیلی مخلصیم عالی عالییییییییی♥️♥️♥️

عرض ادب پس جرم پروتون و نوترون در حدود 1 اتم میشه

جواب به صورت صوتی می باشد:)

طاها معئین | آکادمی امروز

طاها معئین

1 سال پیش

این عدد 1/66×1024 از کجا میاد؟

کدوم تایم از فیلم ؟

مگه 1.66 نباید تقسیم بر 3 میشد؟