یادبگیریم4:به دست آوردن آرایش الکترونی از روی عدد اتمی
4.8/5
(53 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مائده پریشان
4 ماه پیش
سلام برای ظرفیت d حتما باید 10 باشه؟یا زوج باید باشه؟و اینکه اگه تو یه اتم مثلا 4d به توان دو و 5s به توان دو باشه میتونیم دوتای اس رو به دی بدیم و بشه چهار دی به توان چهار ؟؟؟؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام مائده جان ببین وقتی میگیم ظرفیت d برابر ۱۰ هست ینی(حداکثر) ۱۰ تا الکترون تو خودش میتونه جا بده وگرنه هر تعداد کمتری الکترون رو هم میتونه داشته باشه مثلا تو آرایش الکترونی آهن زیر لایه 4s دو تا الکترون داره و زیرلایه ۳d, شش تا فقط دو تا استثنا داره که تو آرایش الکترونی کروم و مس هست تو آرایش الکترونی کروم اول که مینویسیم میشه: 3d4/4S2 بعد d یه الکترون از s میگیره و میشه 3d5/4S1 و مس که اولش میشه: ۳d9/4S2 بعدش d یه الکترون از s میگیره و میشه: ۳d10/4S1
مائده پریشان
4 ماه پیش
@زینب مقدم ممنونم گلم
شیرین مهندس سامان
5 ماه پیش
بی زحمت Mo را برام توضیح میدین من با آرایش فشرده حل میکنم جوابم استاد نمیشه
(1)
شیرین مهندس سامان
5 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون فقط بی زحمت می تونم بپرسم دلیلش چیه چرا باید از sیه الکترون به لایه dبره
(1)
(2)
(1)
سمیه جعفری
6 ماه پیش
بچه ها تستای اینجا کافیه شما چقد تست میزنین اصن همشو مفهومی متوجه میشین یا فقط من اینجوریم توروخدا یکی جواب بده خواهشا
(1)
کوثر موسوی
2 ماه پیش
منم همین جوریم عزیزم اول کتاب کمک درسی خیلی سبز رو می خونم بعد میام ویدئو می بینم، اگر اون کتاب رو اول نخونم و خودم ۵۰-۶۰ درصد یاد نگیرم نمی تونم ویدئو ها رو بفهمم بخش شیمی بعنوان مکمل خوبه، یعنی اول باید با یک کتاب یا منبع دیگه خودت بخونی بعد بیای اینجا، از صفر بخوای با درسنامه این ویدئو ها شروع کنی چیزی نمی فهمی
(1)
سمیه جعفری
6 ماه پیش
قاعده استثنا مگ فقط برای کروم و مس نیس؟ یجا استاد گفت عناصر از ۲۰ تا ۲۹ اگه استثنا داشت میشه یجا هم برای ارایش ی عنصر با عدد اتمی ۴۰ این کارو انجام دادن پس عناصر زیادی هستن ک از قاعده افبا پیروی نمیکنن؟؟؟؟؟
کوثر موسوی
2 ماه پیش
عناصری که هم گروه کروم و مس هستن همگی همین قاعده رو دارن
(1)
نسا پیری
6 ماه پیش
خیلی توضیحاتی که می گید مختصر کلن این توضیحات برای اون شخصی که می خواد رو مرور کن معلم خودم که این همه گله می کنم ازش چند برابر بهتر شما راه حل ها گنگ می گید درضمن به خاطر وقت وتدریس ممنون
(1)
پارسا روزامید
6 ماه پیش
با سلام معلم ما گفته تو لایه چهارم d قبل از s پر میشه در حالی که آقای راد اینجوری نگفتن بعد اصلا لزومی نداره ما عنصر های بعد ۳۶ رو بلد باشیم همچنین تو لایه سوم اصلا d نداریم یا معلم ما اینا رو اشتباه گفته یا آقای راد در ضمن استاد صالحی مبحث رو جوری توضیح دادن که سوالات پیچیده تر هم شدن
(2)
شیما ال محمد
6 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
1 هفته پیش
در ویس توضیح دادم