سید محمد مهدی حسینی
1 ماه پیش
سلام میشه بگید فرق تست ۵ با سوال زیر چیه مجموع تعداد کوانتومی اصلی و فرعی الکترون های لایه ظرفیت آن کدام است؟
سید محمد مهدی حسینی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی پس چرا تو این سوال ضرب در الکترون ها نکرد
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@سید محمد مهدی حسینی اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 آخرشو اصلاح کنم:اگر میگفت مجموع، اونوقت ضرب میکردیم
فاطمه تفاخ
10 ماه پیش
من متوجه نشدم همشو...
(1)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا توضیح دادم لینک باز نشد، توی کامنت ها چک کنید پیدا میکنید🌷
فاطمه سواری
10 ماه پیش
کامل توضیح نداد اصلا نفهمیدم👀
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا رو چک کنید توضیح دادم 🌷 اگر احیانا بازم سوال یا مشکلی بود بفرمایید 💙
فاطمه تفاخ
10 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی چرا باز نمیشه؟
فاطمه سواری
10 ماه پیش
صورت سوال رو نفهمیدم؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا رو چک کنید توضیح دادم 🌷 اگر احیانا بازم سوال یا مشکلی بود بفرمایید 💙
محمود طاهری
10 ماه پیش
سلام . من این است رو اصلا نمیتونم بفهمم و درک کنم ، ممکنه توضیح بدین .
(1)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا رو چک کنید توضیح دادم 🌷 اگر احیانا بازم سوال یا مشکلی بود بفرمایید 💙
Ayla ....
10 ماه پیش
دررابطه باحواب که براکامنت قبلی دادین یعنی اگه الکترون ظرفیت این عنصر خواست همون توان s+pمیشه من متوجه نشدم
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
بله مثلاً بگن کروم چنتا الکترون ظرفیتی داره، میگید ۶ تا(۱+۵)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام برای عناصر دسته d مجموع الکترون های موجود در آخرین s و آخرین d همشون الکترون ظرفیتی هستن پس هم 3dو هم 4s هردو دارای الکترون ظرفیتی هستند 🌷
M e
11 ماه پیش
نفهمیدم کلا خب میشه راحت پیدا کرد اون پارامترها چیههههه
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا این تست رو توضیح دادم اگر بازم سوالی داشتی بهم بگو 🌷
فاطمه شفیعی
1 سال پیش
سلام. من منظور این سوال رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید ممنون
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام چک کنید https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454
سیدامیر جزایری موسوی
1 سال پیش
آخه الکترون ظرفیت یعنی الکترون هایی که در لایه ظرفیت(بیرونی ترین لایه) قرار دارند پس چرا تو این سوال الکترون هایی که در 3d قرار دارند هم جزو الکترون ظرفیت ها در نظر گرفته شده چون بیرونی ترین لایه، لایه چهارم هست که یعنی فقط الکترون هایی که در 4s قرار دارند میشه الکترون ظرفیت؟
سیدامیر جزایری موسوی
1 سال پیش
منظور از الکترون ظرفیتی و الکترون ظرفیتی دیگر، تو این سوال چیه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
در واقع اومده الکترون های ظرفیتی رو اینجا دو دسته در نظر گرفته الکترون ظرفیتی موجود در زیر لایه ۴s و الکترون های ظرفیتی موجود در زیرلایه ۳d
سیدامیر جزایری موسوی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی این دو دسته رو از کجا باید تشخیص بدیم که منظورش کدوم ها هست؟
معصومه محبی
1 سال پیش
میشه صورت سوال رو توضیح بدید هیچی متوجه نشدم
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4988?comment_id=611454#comment-611454 اینجا رو چک کنید توضیح دادم 🌷 اگر احیانا بازم سوال یا مشکلی بود بفرمایید 💙
Negar Mehrabani
1 سال پیش
هیچی نفهمیدم
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷