یادبگیریم6:تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

4.9/5
(55 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم

نور
نور

`00:52

1 تمرین

اعداد کوانتومی
اعداد کوانتومی

`00:54

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:16

1 تمرین

سوالات دیگران
زهرا چهلسر | آکادمی امروز

زهرا چهلسر

2 ماه پیش

سلام چرا استاد در تست آخر درس ۳ آرایش الکترونی واعداد کوانتومی گفتن اتم Aنمی تونه به dختم بشه

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

برای رسم آرایش الکترونی یون ها اول ساده رسم میکنیم و بعد به اندازه بار نوشته شده اضافه یا کم میکنیم؟ مثلا توی درسای قبلی وقتی یون ۳بار مثبت رسم میکردیم بعد رسم ساده ۳تا از اخرین زیرلایه کم میکردیم ولی اینجا بعد از ساده رسم کردن به یون ۳تا الکترون میدیم تا خنثی شه الان کدوم راه درسته؟؟!؟

چون میخوایم خنثی درش بیاریم. در واقع مثل یه عددی بوده و بعد گفته با کم کردن سه تا الکترون فلان قدر شده.

ردیف 4 گروه 13 میشه

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

استاد چرا سه بار مثبت رو به الکترون های x اضافه کردید مگه نباید کمش کنیم.

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان این درسته

(1)

این تیکه اش رو چک کردم که بله درسته

(1)

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

اما استاد یجور دیگه حل کردن میشه بگین اشکالم چیه

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

در قسمت ج 4s قبلش بوده و باید سه تا الکترون رو به d بدیم

الان دوره ۴ و گروه ۱۶ میشه اکسیژن خب اکسیژن مگ ب ۳pبتوان ۴ ختم نمیشه؟ لطفا جواب بدین

من هیچکدوم از اینا رو متوجه نشدم لطفا توضیح بدید

چرا ۳p یک شد بعد از دو p شش میدونم که ۳s دو هست ولی بعدش چراشد ۳pیک

این منظورم هست

الان من هم که بدستش آوردم اینجوری شد میشه توضیح بدید لطفاً

سلام ببخشید لطفا ج رو توضیح بدید

سلام ببخشید مگه این طوری نیست که اگه. بار ما مثبت بود از آخرین زیر لایه به تعداد بار ،از الکترون هامون کم میکردیم؟ و اگر منفی بود به تعداد بار به آخرین زیر لایه اضافه می کردیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

و این

و این سوال