یادبگیریم4:تعادل گرمایی(با تغییر حالت بدون دمای تعادل)_قسمت دوم
4.8/5
(23 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷 و اینکه خواستید عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
مطهره طالبی
1 ماه پیش
من متوجه نشدم بلخره الان توی چی باد گرفتی باید 𝑄=𝑄' باشه یا 𝑄'⧽𝑄؟؟ میتونیم بگیم 𝑄 که میشه 𝑚𝑙𝑓 و برابر با 𝑄 که میشه MC△𖦛 قرار میدیم؟ بعد دلتا تتا رو منفی بنویسیم یا مثبت
مطهره طالبی
1 ماه پیش
اینجا استاد میگن پرانتز اول که توش منفی 50 داره رو میبریم اون طرف مساوی که مثبت بشه مگه ما قبلن وقتی میخاستیم ساده سازی کنیم 10 به توان منفی 3 رو میبردیم اون طرف مساوی مثبت 3 نمیشدپس چرا الان هیچ تغییر نکرد و فقط منفی 50 علامتش عوض شد
مطهره طالبی
1 ماه پیش
ویس اولتون نا واضحه ممنون میشم دوباره ظبط کنید
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
عرض کردم که فرق چندانی نداره اون یخ صفر درجه کارش این بوده که آب بشه و گرما از آب بگیره و آب رو برسونه به صفر درجه حالا یه بخشیش آب شده و اون آب ۵۰ درجه رو رسونده به صفر باقی یخ صفر درجه نشسته سر جاش و داره نگاه میکنه 😊
(1)
امیرعلی رحمتی
2 ماه پیش
گزینه1
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
سلام میشه گزینه ۲ شما فکر کنم بعد پیدا کردن یخ ذوب شده دیگه جرم یخ اولیه رو پیدا نکردی. یخ ذوب شده میشه ۲۰۰ که اونو باید به اضافه ۵۰ کنی که یخ ذوب نشده هست که میشه در مجموع ۲۵۰ جرم یخ اولیه.
محمد مهدی رنجبر
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر چرا استاد m رو قبل تساوی همه رو تبدیل به گرم کردن اما بعد تساوی که m بر حسب گرم هست رو به کیلوگرم تبدیل کردن؟ چرا همون 250 گرم رو تنها ننوشتن؟
محمد صادق بهرمند
7 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر باشه اقای رشادی ی سوال دارم اینجا توی حل خانوم مهدوی چرا باید q=qقرار میگرفت
z z
9 ماه پیش
سلام ببخشید چرا استاد در این سوال mرو مثل سوال قبل تنها توی سوال جاگذاری نکردند و اینکه تو سوال قبل ام کلا تنها بود وبعد بعلاوه 100 شدولی الان کلا ام بعلاوه اون جرم باقی مانده شد دوباره در اخر هم بعلاوه شد ؟؟؟؟
z z
9 ماه پیش
ببخشید چرا چی یادگرفتی با روشی که استاد گفتند که اگر روی سوال جرم یخ ذوب شده یا ... خواستند هر مقدار اب داغ 80 درجه هم جرم خود یخ صفر در جه را به طور کامل در خود ذوب می شود چرا با این روش جواب درست نمیاد؟
محدثه باشتنی
8 ماه پیش
@z z سلام به دلیل اینکه اینجا ما یخ صفر درجه نداریم این فرمول که دمای آب ۸۰ درجه یخ رو تو خودش ذوب میکنه برای یخ صفر درجه است ولی ما اینجا یخ منفی تتا داریم توی این مسئله دمای یخ ۲۰_ است نه صفر درجه.
z z
9 ماه پیش
سلام بخشید ما در اینجا می تونیم کلا دما تعادل رو صفر در در نظر بگیریم واز روش استاد که تکنیک بورسی است استفاده کنیم بازم درست بدست میاد یعنی این روش درسته ؟؟
z z
9 ماه پیش
منظورم دقیقه 6
آرمیتا اسماعیل پور
9 ماه پیش
من همشون رو m گذاشتم و همین جواب رو بدست اوردم ، فقط برای این مسئله اینجوری بود یا برای بقیه هم جواب میده ؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷 خواستید عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه