یادبگیریم1:مفهوم نمودارمکان_زمان(سهمی)
4.8/5
(44 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حدیثه عابدینی
3 ماه پیش
سلام وقت بخیر. متحرک هم وقتی که سرعت صفر باشه و هم وقتی که از محور t رد شده باشه تغییر جهت میده. حالا اگه تو سوالی گفته باشه اولین تغییر جهت کدوم اولویت داره و مد نظر هست برای تغییر جهت؟ یا اینکه اگه بگه چند بار تغییر جهت داده باید هردو حالت رو بشماریم؟
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام سوال من هم دقیقا همینه کدوم رو باید مد نظر قرار بدیم؟ بله دو مقوله متفاوت هست ولی کدومش رو باید انتخاب کنیم برای تغییر جهت
(1)
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
@محدثه باشتنی خانم عابدینی جواب رو متوجه شدم زمانی که متحرک از محور t عبور کنه یعنیx=0بشه در اون لحظه[بردار مکان است که تغییر جهت میده] و موقعی که سرعت برابر صفر بشه و علامت قبل و بعدش عوض شه [متحرک تغییر جهت داده]
حیدر مالداری
5 ماه پیش
بین ۱۶ تا ۲۰ ثانیه رو برچه اساس به ۲ قسمت تند شونده و کند شونده تقسیم کردن؟ مرز بین شون کجاست؟ ما تو یه سوال دیگه چجوری تشخیص بدسم کجاست؟ مثلا ۰تا ۴ ثانیه رو میشه هم جزو تقعر حساب کرد هم جزو تحدب
سبحان پرهوده
3 ماه پیش
0 تا 4 ثانیه مشکلی نداره و 16 تا 20 ثانیه رو با تو هم نظرم
متین حسینی
5 ماه پیش
طبق گفته استاد متحرک 2بار تغییر جهت میدهد اما فقط یکبار تغییر جهت برداری میده اونم در لحظه t2درسته؟؟؟؟؟؟؟ و اینکه استاد میگن هروقت سرعت صفر باشه و قبلو بعدش هم علامت سرعت نغییر کنه پس تغییر جهت داریم ولی استاد این یه نکترو کجا گفته بودن؟چون استاد در این ویدیو گفتن که طبق چیزی که گفته بودم؟؟
متین حسینی
5 ماه پیش
سلامم ببخشید این که میگه در لحظه t2رسیده و ردم شده برای این میگم که منظورشون اینه که یعنی تغییر جهت برداری داریم در اینجا؟؟؟؟برای همین گفتن ردم شده ؟؟؟؟؟
متین حسینی
6 ماه پیش
سلام مگه استاد نگفتن که اگر سرعت صفر باشه تغییر جهت کیده خب ابنجا که در اون دولحظه سرعت صفر نیست و این قضیه این که به مبدا مکان برسه و ردش بکنه یا نکنه چیه من متوجه نشدم به چه درد میخوره این و چی هست؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
متین حسینی
6 ماه پیش
سلام اقا قضیه این که سرعت صفره و اونجا تغییر جهت داریم میشه توضیح بدین و اینکه اینجا مگه xصفر نیست پس چه تغیرر جهتی داده؟؟
(1)
متین حسینی
6 ماه پیش
یعنی چی در لحظه تی 1 و تی 2 دوباره به جایی که بوده برگشته؟؟
(1)
متین حسینی
6 ماه پیش
@زینب مقدم اها بله درسته من فکر میکردم محور x افقیس ممنون
دینا نوروزی
7 ماه پیش
ببخشید تغییر جهت تو لحظه های 12و20 وجود نداره؟ آخه تو این لحظه ها هم قبلشون سرعت منفی بوده بعدش مثبت شده پس تغییر جهت داده دیگه چرا استاد فقط به لحظه های 4و16 اشاره کردن؟
Fatemeh Zand
7 ماه پیش
سلام "تغییر جهت متحرک" و "تغییر جهت بردار مکان" دو اصطلاح متفاوت هستند . شما الان تغییر جهت متحرک و ذکر کردی ✅️ استاد تغییر جهت بردار مکان و گفت
(1)
دینا نوروزی
7 ماه پیش
@Fatemeh Zand آهان بلی درسته ممنونم💞
1339 .
7 ماه پیش
سلام. اینجا تو نمودار بین لحظه 16 تا 20 دو نوع حرکت نوشته شده من اون حرکت تند شوندی رو نمیفهمم چطور شده؟ با نکته ای که استاد گفتن فهمیدم ولی با علامت a مشکل دارم که چرا مثبته؟
Fatemeh Zand
7 ماه پیش
سلام از لحظه ۰ تا لحظه ۲۰ کلا شتاب(a) مثبته. (چون سهمی رو به بالاست)
علی طهماسبی
8 ماه پیش
خب مگه استاد نمیگه خط موازی مجور t اولین جایی که قطع میکنه میشه بیشترین فاصله از مکان اولیه که میشه 20 سانتی متر چر ااستاد هی میگه 30؟
علی طهماسبی
8 ماه پیش
الان x های این نمودار فقط جابه جایه ؟ نمیتونیم با استفاده از این نمودار تندی متوسط رو حساب کنیم؟
صبا نوروزپور
8 ماه پیش
در این تایم از ویدیو تذکر اول گفته که اگر شیب خط مماس بر منحنی منفی باشد سرعت 0 است مگه نباید شیب مماس بر منحنی صفر باشه تا سرعت صفر بشه اگر شیب مماس بر منحنی منفی باشه سرعت منفی نمیشه ؟؟
سید محمد متین رشادی
8 ماه پیش
سبحان پرهوده
3 ماه پیش
سلام. دو مقوله متفاوت هستن.زمانی که از محور t عبور کنه بردار مکان تغییر جهت میده و زمانی که سرعتش صفر بشه و علامت v قبل و بعد عوض بشه متحرک تغییر جهت میده